مزیت های آرام بخش IV در دندانپزشکی

مزیت های آرام بخش IV در دندانپزشکی | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی مزیت های آرام بخش IV در دندانپزشکی

استرس، اضطراب و فوبیای دندانپزشکی می تواند مانع بزرگی برای مراقبت و فرایند درمان دندان های آسیب دیده باشد. در این مقاله از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان مزیت های آرام بخش IV در دندانپزشکی را مورد بررسی قرار می دهیم.

بر اساس گزارش انجمن دندانپزشکی بین المللی، تقریباً 22 درصد از مردم جهان به دلیل ترس از دندانپزشکی از پروسه درمان خود صرف نظر می کنند . خوشبختانه، دندانپزشکی مدرن چندین راه حل برای آرامش بخشیدن بیمار داخل مطب دندانپزشکی ارائه می دهد. دندانپزشکی آرام بخش IV تنها یکی از آن گزینه ها برای کاهش اضطراب دندان شما است که شامل مزایای زیر می باشد:

  • بیماران معمولاً زمان بهبودی کوتاه تری دارند.
  • این دارو ها فراموشی کوتاه مدتی ایجاد می کنند و به بیمار این امکان را می دهد که پروسه درمان را به خاطر نیاورد.
  • افرادی که با اضطراب شدید سر و کار دارند می توانند از آرامبخشی IV استفاده کنند زیرا این نوع از سدیشن در دندانپزشکی ازسطح آرام بخشی قوی تری برخوردار است.
  • به بسیاری از پریودنتیست‌ها از ترکیب آرام‌بخش خوراکی و آرام‌بخش IV استفاده می‌کنند؛ چرا که این ترکیب به تسکین اضطراب بیمار کمک بیشتر می نماید.
  • دندانپزشک به سرعت شروع به کار می کند.
  • بیمار در طول عمل حداقل درد را احساس می کند.
  • دندانپزشک می تواند موارد حیاتی شما را کنترل کند و به راحتی دوز را تنظیم کند.
  • این روش به شما امکان می دهد تا برای مدت طولانی تری با دندانپزشک خود همکاری کنید، بنابراین دندانپزشک می تواند چندین مرحله درمان را تنها در یک جلسه انجام دهد.

کاشت ایمپلنت دندان با بیهوشی یا سِـدِیشن | بهترین دندانپزشک اصفهان

نکات مراقبتی در دریافت آرامبخش IV

از آنجایی در طول سدیشن و آرامبخشی IV برخی از توانایی های ذهنی خود را از دست خواهید داد، بنابراین بهتر است بیشتر از یک قرار ملاقات معمولی دندانپزشکی آمادگی داشته باشید. در این بخش ما به طور خلاصه چیزی که می توانید قبل، در طول و بعد از دریافت آرام بخشی IV انتظار داشته باشید را برای شما شرح داده ایم.

قبل از دریافت دارو

دندانپزشک قبل از هر کاری وضعیت روحی و جسمی شما را بررسی می نماید و با تو جه به شرایط موجود دستورالعمل دقیقی را ارائه می دهد. معمولاً پزشک از شما خواهد خواست در جلسه درمان لباس راحت بپوشید، 6 تا 8 ساعت قبل از تزریق و مصرف داروی آرام بخش از خوردن یا نوشیدن اجتناب کنید و مصرف برخی داروها را قطع نماید. شما باید یک تاریخچه کامل از وضعیت پزشکی خود به دندانپزشک ارائه دهید و قبل از هر کاری نسبت به بیماری ها، دارو های مصرفی و آلرژیهای خود با او صحبت نمایید. همچنین بهتر است از یکی دوستان و اعضای خانواده خود بخواهید تا در این جلسه شما را همراهی کند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

در حین دریافت دارو و طول دوره درمان

هنگامی که بر روی صندلی دندانپزشکی نشستید، دندانپزشک یک سرنگ حاوی داروی آرامش بخش IV را در دست یا بازوی تزریق می کند. اگر به داروهای دیگری مانند داروهای ضد درد، ضد التهاب یا استروئیدها نیاز داشته باشید پزشک آنها را به همراه IV به بدن شما تزریق خواهد نمود. سپس دندانپزشک نبض، تنفس و فشار خون شما را در طول عمل کنترل می کند تا هرگونه واکنش نامطلوب را بررسی کند. شما باید بلافاصله احساس گیجی می کنید و از هر گونه مناظر، بو یا صدا بی خبر می شوید.

بعد از دریافت دارو و اتمام دوره درمان

پس از اتمام فرایند درمان ممکن است شما برای چند ساعت کمی احساس گیجی، بی حسی و خواب آلودگی کنید. شما بعد از اتمام جلسه درمان به کمک همراه خود به خانه باز می گردید تا به طور کامل استراحت نمایید. در طول 24 ساعت آینده شما باید فعالیت های شدید، مصرف داروهای تایید نشده،، مصرف مواد مخدر و الکل، کار با ماشین آلات سنگین یا تصمیم گیری های مهم زندگی خودداری کنید.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

انواع کاشت ایمپلنت برای دندانهای از دست رفته

امکان رویش مجدد دندان در آینده

عوامل ایجاد پریودنتال

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ