بررسی کاربردهای کامپوزیت ips دندان

کامپوزیت ips دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان | دکتر حسین برجیان

بررسی کاربردهای کامپوزیت ips دندان

در این مطلب سایت دکتر حسین برجیان کاربردهای کامپوزیت ips دندان را مورد بررسی قرار میدهیم. کامپوزیت IPS جزء خدمات دندانپزشکی و کامپوزیت‌های آماده‌ای است که از قبل ساخته شده است. این کامپوزیت که با عنوان IPS Empress Direct نیز شناخته می‌شود، یک کامپوزیت بسیار زیبا و بادوام است که از آن برای روکش دندان‌ها استفاده می‌شود. این کامپوزیت‌ها در دسته محصولات ترمیم‌کننده‌های مستقیم دسته‌بندی می‌شوند. این محصولات مستقیماً برای ترمیم دندان‌ها استفاده می‌شوند.

کامپوزیت های ips از یک ماده سرامیک شیشه‌ای فشرده داغ تهیه شده و به‌عنوان یک کامپوزیت نانوهیبریدی شناخته می‌شود. این محصول کیفیت و ساختار به خصوصی دارد که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای اکثر ترمیم‌های دندان در دنیا تبدیل کرده است.

کاربرد کامپوزیت ips (کامپوزیت آمریکایی ips)

IPS Empress Direct یک کامپوزیت بسیار زیبا برای پر کردن حفره‌های دندان‌های قدامی و خلفی است. این کامپوزیت‌های نانوهیبریدی سرامیکی دوام و استحکام بالایی دارند و می‌توانند برای پر کردن حفره‌های دندان‌های قدامی و خلفی مورد استفاده قرار بگیرند. از آنها برای زیبایی دندان‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر این کامپوزیت آمریکایی IPS با دوام بالایی که دارد به‌صورت ویژه برای افزایش استحکام تاج دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با کمک این کامپوزیت‌های از قبل ساخته شده و آماده می‌توان مدل دندان‌ها را به‌صورت سفارشی ترمیم کرد و طراحی لبخند را انجام داد.

افراد کاندید برای کامپوزیت ips دندان

کامپوزیت های دندانی IPS یک گزینه ترمیمی ایده‌آل برای کسانی است که دندان‌های آنها از نظر سایز و اندازه با هم هماهنگی ندارند و در نتیجه دندان‌ها بدون نظم هستند. می‌توان با کمک این روکش‌های کاربردی اندازه دندان‌ها را یکی کرد.

علاوه بر این زمانی که دندان‌ها دچار ساییدگی و شکستگی می‌شوند، خصوصاً زمانی که لبه دندان‌های قدامی و خلفی می‌شکند، کامپوزیت ips برای این افراد مناسب است. در نهایت کسانی که به دلیل سیگار کشیدن زیاد یا مصرف نوشیدنی‌های رنگی دندان‌هایشان تغییر رنگ پیدا کرده (مانند دندان‌های زردرنگ یا لکه‌های قهوه‌ای روی دندان‌ها) می‌توانند از کامپوزیت‌های اعمال مستقیم IPS برای سفیدکردن دندان استفاده کنند.

  • افرادی با دندان‌های نامرتب یا دارای اندازه‌های نامتناسب
  • افرادی که دندان‌هایشان دچار ساییدگی یا شکستگی شده است، خصوصاً در لبه دندان‌های قدامی و خلفی
  • افراد با دندان‌های تغییر رنگ یافته به دلیل سیگار کشیدن زیاد یا مصرف نوشیدنی‌های رنگی (مانند دندان‌های زردرنگ یا لکه‌های قهوه‌ای)
  • استفاده برای رفع لک دندان و اصلاح لبخند

کامپوزیت ips دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان | دکتر حسین برجیان

افراد نامناسب برای کامپوزیت ips دندان

مانند سایر درمان‌های زیبایی با کامپوزیت، کامپوزیت های IPS هم برای کسانی که دندان‌های پوسیده دارند گزینه مناسبی نیست. از طرفی این درمان شاید گزینه مناسبی برای کسانی که به کاشت دندان نیاز دارند هم نباشد. علاوه بر این، این کامپوزیت‌ها برای کسانی که فاصله دندان‌های آنها بسیار زیاد است ممکن است گزینه مناسبی نباشد.
کاندیدهای نامناسب برای کامپوزیت IPS

  • افراد با دندان‌های پوسیده
  • افرادی که به کاشت دندان نیاز دارند.
  • افرادی با فاصله زیاد بین دندان‌ها

مزیت های انجام کامپوزیت ips دندان

اول از همه اینکه این کامپوزیت‌ها به‌سادگی می‌توانند برای زیبایی دندان‌ها استفاده شوند و تاثیر آنها در زیبایی لبخند بیماران بسیار زیاد است. وجود تنوع بالایی از سایه‌ها و رنگ‌ها و امکان انتخاب از بین انواع کامپوزیت ips مات و شفاف موجب شده که بتوان از آن برای ایجاد ترمیم‌هایی با ظاهر طبیعی استفاده کرد.

استفاده از کامپوزیت های IPS بسیار آسان و راحت است و دندانپزشک می‌تواند در زمانی کوتاه و بدون دردسر سایر تکنیک‌ها، آنها را برای بیمار نصب کند. کیفیت و دوام این کامپوزیت‌ها نیز بسیار زیاد است و دوام بالایی را خصوصاً به تاج دندان‌های خلفی و قدامی می‌بخشد. نتایج زیبایی استفاده از این کامپوزیت‌ها با ماندگاری طولانی‌مدت، جابه‌جایی راحت برای مواردی که نیاز به درآوردن کامپوزیت یا تغییر آن وجود دارد، زیبایی‌شناسی کارآمد و کارایی بالا از دیگر فواید کامپوزیت ips است.

نکته مهم دیگر در خصوص این نوع کامپوزیت‌ها این است که مواد مورد استفاده در ساختشان استحکام بالایی دارد و به همین دلیل مدت زمان زیادی روی دندان‌ها بدون تغییر رنگ باقی می‌ماند. مواد مورد استفاده در ساخت این کامپوزیت‌ها نیز سازگاری بالایی با لثه‌ها دارد و در نتیجه کمترین میزان عوارض برای بیماران ایجاد می‌شود.

لینک های کاربردی:

بهترین دندانپزشک اصفهان _ بهترین جراح لثه اصفهان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

بهترین دندانپزشک اصفهان در کلینیک 24 _ درمان بیماری های دهان، فک و صورت در کلینیک 24 _ بیماری لثه در کلینیک 24

صفحه ی رسمی اینستاگرام دکتر حسین برجیان را مشاهده نمایید.

بهترین دندانپزشک اصفهان در دکتر آف _ بهترین جراح لثه اصفهان در دکتر آف _ بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی:

بوی بد دهان بعد از کامپوزیت دندان

راه های پیشگیری و درمان پوسیدگی دندان عقل

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
error: Content is protected !!
سوالی دارید? چت در واتساپ