روش های درمانی آندربایت‌ حاد

روش های درمانی آندربایت‌ حاد | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان | دکتر حسین برجیان

بررسی روش های درمانی آندربایت‌ حاد

در ادامه این مطلب سایت دکتر حسین برجیان روش های درمانی آندربایت‌ حاد را مورد بررسی قرار می دهیم.

علل احتمالی آندربایت

لیسیدن انگشت شست دست:

کودکانی که انگشتان شست دستشان را می‌جوند به دندان‌های پایینی فشار بسیاری می‌آورند. زمانی که کودک در حال رشد است، فشار مداوم به دندان‌ها احتمالا منجر به مشکلاتی در رشد دندان‌های مستعد تغییر می‌شود.

پستانک‌ها:

استفاده از پستانک‌ها موردی است که بسیاری از والدین آن را ضروری می‌دانند. اما عاقلانه است که بچه ها را در سن مناسب از پستانک گرفت. پستانک‌ها به اندازه لیسیدن انگشت شست به دندان‌ها فشار می‌آورند.

صدمات:

ضربه بی محابا به فک می‌تواند منجر به ناهم‌ترازی دندان‌ها شود. صدمات ورزشی در نوجوانی یا بزرگسالی مسئله رایجی است که افراد را دچار مشکل اوربایت می‌کند. در صورت بروز صدمات، ممکن است به جراحی نیاز باشد.
شما می‌توانید از بروز بعضی از علل آندربایت جلوگیری کنید اما این کار برای دیگران غیر قابل اجتناب است. بنابراین افراد زیادی هستند که مبتلا به آندربایت، اوربایت و دیگر مشکلات دندانی هستند که قابل پیشگیری نیست. انتخاب‌های درمانی بستگی به علت و شدت جلو بودن دندان و فک پایین دارد.

نشانه های آندربایت

علائم آندربایت معمولا مشخص است. شما می‌توانید روی صندلی دندانپزشکی متوجه آندربایت خفیف شوید و آندربایت‌های حاد در دهان بیشتر افراد قابل مشاهده است به خصوص زمانی که آن‌ها لبخند می‌زنند یا صحبت می‌کنند. فکی که بیرون زده است علامت اصلی قابل مشاهده‌ آندربایت است. علائم عمده جلو بودن دندان و فک پایین عبارتند از:

درد:

فک ناهم‌ تراز می‌تواند درد یا ناراحتی خفیف ایجاد کند. ممکن است درد دائمی باشد و در طول زمان بیشتر شود یا درد در زمان خوردن و صحبت کردن شدیدتر شود. پوسیدگی دندان ناشی از آندربایت نیز باعث ایجاد درد می‌شود.

مشکل در جویدن:

اگر فک به طرز غیر معمولی ناهم‌ تراز باشد می‌تواند برای فرد در هنگام جویدن مشکل ایجاد کند. لازم است دندان‌ها درهم گیر بیفتند تا به خوبی عمل کنند. بنابراین گاهی اوقات علائم آندربایت در زمان غذا خوردن مشخص تر هستند.

مشکلات صحبت کردن:

علامت مهم جلو بودن دندان و فک پایین مشکل در صحبت کردن است. با دندان‌هایی که در جای نامناسب قرار گرفته اند شکل دادن به دهان به طرز صحیح سخت‌تر است و همچنین ممکن است زبان به طرز نامطلوبی حرکت کند. مشکل در صحبت کردن برای کودکان علامت مهم خاصی است که می‌تواند والدین را درگیر مشکلات یادگیری در گفتار و مسائل مربوط به رشد یا آموختن ساده صحبت کردن به کودک کند. ممکن است علائم آندربایت خفیف نیز در یک فرد غیر قابل تشخیص باشد.

مراحل درمان آندربایت‌های حاد

استفاده از چانه بند در هنگام خواب

چانه بندها ابزار جانبی ای هستند که جلو آمدن فک پایینی را محدود می‌کنند. این چانه بندها روی چانه هر فرد نصب می‌شوند و دور چانه بسته می‌شوند تا بندهایی را که از کنار به پشت سر می‌آیند به هم متصل کنند. چانه بندها معمولا فقط در بخشی از روز استفاده می‌شوند. این چانه بندها اغلب ممکن است فقط در زمان خوابیدن استفاده شوند. لازم است که چانه بندها توسط متخصص ارتودنسی شما تجویز و نصب شوند.

استفاده از فیس ماسک‌های دندانپزشکی

فیس ماسک‌های دندانپزشکی یا RFM‌ها ابزارهای جانبی با پیشانی گیر، چانه گیر و نوار فلزی هستند که به ردیف بالایی دندان‌ها متصل می‌شوند. این وسیله توسط متخصص ارتودنسی تجویز می‌شود و در نیمی از روز استفاده می‌شود تا دندان‌های ردیف بالایی را در جای مناسب خود قرار دهد. RFM‌ها به اندازۀ چانه گیر ها برای درمان آندربایت موثر هستند.

صحبت با دندانپزشک خود درباره درمان جراحی

در موارد ابتلا به آندربایت حاد یا آندربایت در بیماران مسن تر ممکن است درمان جراحی لازم باشد. این جراحی در اصل توسط جراح دهان و دندان انجام می‌شود، اما این روند معمولا با مشورت در مطب دندانپزشک شما آغاز می‌شود تا در صورتی که شما واجد شرایط باشید متوجه شوند. چنانچه شما واجد شرایط باشید آن‌ها شما را به متخصص حوزه خودتان معرفی می‌کنند.

ممکن است شما هم بخواهید با ارائه دهنده بیمه دندانپزشکی خود صحبت کنید تا متوجه شوید که چقدر از هزینه جراحی را تامین خواهد کرد. روند معمول برای درمان جراحی آندربایت شامل جدا کردن استخوان عقب فک و اصلاح آن می‌شود بنابراین دندان پایینی می‌تواند سرجای خود قرار گیرد. درمان جراحی ممکن است به عنوان درمان محض یا به عنوان درمان‌های دیگر انجام شود مانند کشیدن دندان یا ارتودنسی‌ها.

لینک های کاربردی:

بهترین دندانپزشک اصفهان _ بهترین جراح لثه اصفهان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

بهترین دندانپزشک اصفهان در کلینیک 24 _ درمان بیماری های دهان، فک و صورت در کلینیک 24 _ بیماری لثه در کلینیک 24

صفحه ی رسمی اینستاگرام دکتر حسین برجیان را مشاهده نمایید.

بهترین دندانپزشک اصفهان در دکتر آف _ بهترین جراح لثه اصفهان در دکتر آف _ بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان در دکتر آف

error: Content is protected !!