انواع عمل جراحی لثه چیست؟

انواع عمل جراحی لثه چیست؟ | بهترین جراح لثه اصفهان

بررسی انواع عمل جراحی لثه

در نوشته ای که امروز توسط وبسایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان برای شما گردآوری شده است. می خوانیم که اگر دچار بیماری شدید لثه شده باشید و نیاز به عمل جراحی لثه داشته باشید. ممکن است یک یا چند درمان زیر برای حل مشکل لثه توصیه شود:

پیوند بافت نرم :

در جراحی پیوند لثه، تکه ای از بافت نرم از جای دیگری از دهان برداشته می شود و به لثه پیوند میخ ورد تا بافتهای از دست رفته لثه را جبران کند و لثه پسروی کرده را بازسازی نماید. این عمل جراحی لثه برای زیبایی و یا درمان بیماری لثه صورت می گیرد تا نواحی اطراف ریشه دندان که نمایان شده است را بپوشاند و زیبایی و سلامت دندانها را بهبود ببخشد.

البته در صورت بیماری های خفیف لثه مانند التهاب لثه نیاز به جراحی نیست و می توان با دارو و دهانشویه های طبیعی آن را برطرف کرد.

جراحی کوچک کردن پاکت اطراف دندان (جراحی فلپ لثه) :

پاکت به فرو رفتگی بین دندان و لثه گفته می شود. در التهاب یا عفونت لثه این شیار عمیق تر شده و فضای مناسبی برای میکروبها فراهم می کند. در این عمل جراحی لثه، جراح لثه را برش میزند و به بالا تا میزند تا باکتریها و آلودگی های زیر آن را تمیز کند. سپس بافت لثه به دور دندان بخیه می شود تا دوباره رشد کرده و دندان را احاطه کند.

انواع جراحی لثه چیست؟ | بهترین دندانپزشک اصفهان

جراحی افزایش طول تاج دندان :

در این عملبافتی که بیش از حد رشد کرده و روی دندانها را پوشانده و باعث شده است لبخند لثه ای داشته باشید، برداشته می شود. به این ترتیب لثه کوتاه تر شده و دندانها بلندتر دیده می شوند. این درمان جراحی لثه، برای زیبایی لبخند انجام می شود.

جراحی بازسازی لثه :

در این جراحی لثه، برشی در لثه ایجاد می شود و بافت برش خورده کنار زده می شود تا باکتریها و آلودگی ها برداشته شوند. سپس پیوند استخوان، غشا یا پروتئینهای تحریک کننده تولید بافت (و یا ترکیبی از هر سه) در این محل جایگذاری می شود تا بافت لثه را به بازسازی ترغیب کند.

توجه شود: صحت علمی مطالب منتشر شده ی فوق، با مشورت حضوری بیمار با خود جناب دکتر برجیان، توسط ایشان باید تایید گردد.

بهترین ایمپلنت اصفهان


راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم،  بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان
صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان
دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ