مراحل ارتودنسی دندان

مراحل ارتودنسی دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

آشنایی با مراحل ارتودنسی دندان

در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان شما را با انواع روش های ارتودنسی متحرک آشنا میکنیم. تا پایان این مطلب همراه ما باشید. مراحل ارتودنسی در افراد مختلف بر اساس نوع درمان و نوع دندان ها کمی متفاوت است. اما به طور کلی یکسری مراحل ثابت دارد که در ادامه به توضیح آنها می پردازیم :

ابتدا در جلسه ی اول دندانپزشک ارتودنسی دندان های شما را معاینه می کند. و مشکلات دندانها و نوع درمان و هزینه را برای شما توضیح می دهد.
بعد از آن برای اینکه بتواند دقیق تر دندان های شما را بررسی کند از آنها عکس رادیولوژی می گیرد.
قبل از شروع کار دکتر ارتودنتیست وضعیت لثه ها و دندان های شما را بررسی می کند. اگر لثه ها دچار عفونت و یا تحلیل رفتگی باشند باعث می شود ارتودنسی به درستی صورت نگیرد و یا اگر دندان شما پوسیده باشد و یا نیاز به کشیدن داشته باشد باعث اختلال در روند کار می شود. پس ابتدا باید آنها را رفع کنید.

مطلب پیشنهادی : انواع روش های ارتودنسی متحرک

حال باید بر اساس نوع ارتودنسی (متحرک، ثابت و یا نامرئی) که می خواهید، کار را شروع کند. برای درمان ارتودنسی های متحرک باید از دندان ها قالبگیری شود تا الاینرهای متحرک مخصوص آنها را بسازند. باید حدود ۱۵ الاینر بسازند، البته این تعداد بر اساس مشکلات دندانی ممکن است بیشتر و یا کمتر شود. باید هر دو هفته یکبار آنها را تعویض کرد.

سوالات متداول ارتودنسی دندان | بهترین جراح لثه اصفهان

مراحل درمان ارتودنسی ثابت و یا پشت دندانی

در قسمت انتهایی دندان، ما بین دندان های آسیاب یک کش به نام فضا ساز قرار دارد تا بتوان با ایجاد فضا بین دندان ها، حلقه ی فلزی برای سیستم براکت ها را دور دندان آسیاب انداخت. این کش باید چند روز در دهانتان قرار گیرد.
بعد از آن نوبت به چسباندن براکت ها می رسد. قبل از نصب براکت ابتدا دندان هایتان را جرمگیری و تمیز می کند. یک چسب و یا اسید مخصوص را روی سطح دندان قرار می دهد تا بتواند براکت ها را روی دندان بچسباند. بعد از چسباندن براکت ها به دندان یک نور پلاسما با شدت بالا روی آنها تابانده می شود.
حال نوبت به اتصال سیم ها به براکت می شود. توسط این سیم ها می توان فشار بر روی دندان ها وارد کرد و آنها را حرکت داد. در بعضی مواقع اگر نیاز به جابه جایی بیشتر و یا جابه جایی فک باشد. کش های کوچکی را به براکت از فک بالا به فک پایین و یا از دندانی به دندان دیگر متصل می کند.
هر ماه باید توسط دکتر ارتودنسی خود ویزیت شوید تا تنظیماتی بر روی سیم ها و تعویض کش ها انجام شود. این تنظیمات باعث می شود دندان های شما صاف و مرتب شود.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

بعد از مرتب شدن دندان ها که ممکن است ۶ ماه الی ۳ سال طول بکشد، براکت ها و لوازم ارتودنسی که در دهان کاشتند برداشته شود.
بعد از آن از دندان ها قالبگیری می شود تا تثبیت کننده ی مخصوص دندان شما را بسازند. حال باید حدود ۱ الی ۲ سال از تثبیت کننده دندان یا همان ریتینر استفاده کنید تا دندان ها در همان حالت باقی بمانند و تثبیت شوند.

توجه:

اگر مشکلات دندانی شما زیاد باشد و نیاز به جابه جایی فک داشته باشید قبل از برداشتن براکت ها باید عمل جراحی فک و صورت انجام دهید که این امر باعث طولانی تر شدن دوره ی درمان می شود.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ