آفت قابل درمان نیست بلکه قابل کنترل است

آفت قابل درمان نیست بلکه قابل کنترل است | بهترین ایمپلنت اصفهان

آفت قابل درمان نیست بلکه قابل کنترل است

بحث من این هست که آفت قابل درمان نیست. مثال : کسی سل بگیرد ، کسی مشکلی مثل تب مالت بگیرد یا بیماری عفونی بگیرد این قابل درمان است . یعنی شما انتی بیوتیک مصرف میکنید و درمان میشود و خوب میشود و تمام میشود . ولی بیماری مثل فشار خون، دیابت ، آفت این ها قابل درمان نیستند بلکه قابل کنترل هستند. یعنی بیماری که دیابت دارد دیگه دارد. البته معمولا عرض میکنم. ولی بحرحال بیماری که دیابتیک هست یا فشار خونی هست . ما به ایشان دارو میدهیم و با دارو فشارش تحت کنترل هست.

با انسولین یا … قندشان کنترل میشود. آیا ژنوم مربوط به دیابتش یا مربوط به آفتش یا مشکلات مربوط به عروقیش و فشار خونش حل میشود؟ نه نمیشود. درمان ندارد ولی آیا کنترل میشود؟ بله

مثلا میگوییم فشار از 12 روی بالاتر نمیرود یا قند از 95-100 بالاتر نمیرود ، آفت هم کنترل میشود. به این نحو که فرنکانسش کمتر میشود و دردش کمتر میشود، سایزش کمتر میشود تعدادش کمتر میشود ولی درمان مطلق نمیشود. این چیزیست که به عینه تجربه کردیم و دیدم.

 | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان |

آفت قابل درمان نیست بلکه قابل کنترل است | بهترین ایمپلنت اصفهان

سوال اینجاست که آیا بیماری که یک عدد آفت دارد. ما این بیمار را وارد درمان لیزر بکنیم؟

اگر آفت شما در کمتر از 10 روز بهبود پیدا میکند به طور خود به خود و منفرد و یک عدد هست و سایزش کمتر از نیم سانت هست. و مثلا فرنکانسش از دوماه یکبار بیشتر است. نیازی به ورود به فاز درمان با لیزر نیست. نه پرتوان و نه پی بی ام یا همان کم توان.

در غیراینصورت که آفتهای متعدد و آفت های بزرگ و آفت های بشدت دردناک که اختلال بلع و غذا و تکلم دارد و تکرر بصورتی که مثلا ماهیانه چند آفت باهم هستند. این ها را میتوانیم روی پروتکل لیزر پرتوان یا پی بی ام کم توان بگذاریم.

فکر میکنم که توانسته باشم یک توضیح مختصر و مفیدی راجع به این مساله داده باشم و خوشحال شدم که با شما صحبت کردم. دکتر حسین برجیان.

| بهترین جراح لثه اصفهان |


صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم، بهترین ایمپلنت اصفهان


مطالب پیشنهادی:

جراحی لثه با لیزر بدون بخیه و خونریزی

بررسی علل بروز بیماری آفت دهان

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ