انواع پیوند استخوان برای ایمپلنت

انواع پیوند استخوان برای ایمپلنت | بهترین دندانپزشک اصفهان - بهترین جراح لثه اصفهان - بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

انواع پیوند استخوان برای ایمپلنت

پیوند استخوان فک برای ایمپلنت با 4 روش مختلف انجام می شود.

هر یک از این روش ها ویژگی های مخصوص به خود را دارند و این روش ها به شرح زیر هستند:

  • پیوند اتوگرافت استخوان فک

در صورتی که به منظور پیوند استخوان از روش اتوگرافت استفاده شود، تراکم استخوانی مورد نیاز از بدن خود فرد انجام می شود و پزشک تعیین می کند که به این منظور از کدام بخش بدن فرد باید استخوان برداشته شود.

از انجایی که نتایج حاصل از پیوند استخوان فک با روش اتوگرافت بهتر است و نتیجه مناسب تری دارد، پزشکان معمولا توصیه می کنند که متقاضی ایمپلنت از این روش برای ترمیم دندان استفاده کند.

علت دریافت نتیجه بهتر با این روش این است که در این روش استخوان های برداشت شده با فک فرد واکنش بهتری نشان می دهند زیرا هم جنس هم هستند.

  • پیوند آلوگرافت استخوان فک

در انواع پیوند استخوان میتوان به الوگرافت اشاره کرد که در روش پیوند آلوگرافت از استخوان افراد دیگر به منظور پیوند استخوان استفاده می شود و معمولا کسانی این روش را انتخاب می کنند که مایل به استفاده از استخوان های خودشان نباشند.

در این روش معمولا از بانک پیوند استخوان استفاده می شود و چنانچه این روش مورد استفاده قرار بگیرد، نیازی به جراحی دوم نیست و بیمار شرایط بهتری را به این منظور طی می کند.

انواع پیوند استخوان برای ایمپلنت | بهترین دندانپزشک اصفهان - بهترین جراح لثه اصفهان - بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان متخصص طرح لبخند اصفهان

  • پیوند زنوگرافت استخوان فک

پیوند زنوگرافت به واسطه استخوان موجودات دیگر یعنی حیوانات انجام می شود که معمولا به این منظور از استخوان گاو استفاده می شود. از آنجایی که استخوان حیواناتی همچون گاو شباهت زیادی به استخوان بدن انسان دارند ، از سازگاری خوبی با بدن انسان برخوردار هستند و به همین دلیل نتیجه حاصل از این روش برای افراد بسیار موفقیت امیز است.

  • پیوند استخوان آلوپلاست

چهارمین روشی که برای پیوند استخوان ایمپلنت مورد استفاده قرار می گیرد، روش آلوپلاست است که باف استخوانی مورد نیاز در این روش از مواد سنتزی تهیه می شود. استفاده از این مواد برای پیوند استخوان باعث می شود که بدن به ساخت استخوان طبیعی در فک تحریک شود و از ایجاد عفونت در دهان پس از ایمپلنت به میزان زیادی جلوگیری می کند.

 


مطالب مرتبط:

مراحل پیوند استخوان چگونه است؟

مراقبت های بعد از پیوند استخوان فک

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ