ایمپلنت دندان و پیوند استخوان بعد از جراحی وستیبولوپلاستی

ایمپلنت دندان و پیوند استخوان بعد از جراحی وستیبولوپلاستی | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی ایمپلنت دندان و پیوند استخوان بعد از جراحی وستیبولوپلاستی

در مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان ایمپلنت دندان و پیوند استخوان بعد از جراحی وستیبولوپلاستی را مورد بررسی قرار می دهیم. قبل از قرار دادن ایمپلنت، متخصص در طول معاینات بالینی فک شما را معاینه می کند. زیرا برای قرار دادن ایمپلنت نیاز به یک استخوان فک قوی برای نگه داشتن پروتز است. اگر استخوان فک، ضعیف یا باریک شده است به طوری که نمی تواند پروتز را نگه دارد، باید از روش های درمانی برای آماده سازی دهان و دندان استفاده کرد.

اگر به دلیل از دست دادن لثه و استخوان فک به پیوند استخوان برای جایگزینی ایمپلنت نیاز دارید، ممکن است برای یکی از انواع جراحی فک و صورت معرفی شوید. پیوند استخوان برای جبران استخوان آسیب دیده و همچنین ترمیم لثه و کاشت دندان از جمله اقداماتی است که برای جایگزینی دندان از دست رفته باید انجام شود. از آنجایی که پروتز ایمپلنت باید در استخوان فک قرار گیرد، استخوان این قسمت باید مقاومت لازم را برای نگه داشتن ایمپلنت داشته باشد.

شاید جالب باشد بدانید که استخوان فک نقش مهمی در حفظ سلامت و ظاهر دندان های شما دارد. اگر استخوان فک در جایی که دندان ها از دست رفته است، خراب شود، این آسیب می تواند به دندان های سالم مجاورِ قسمت بی دندانی سرایت کند و سلامت دندان های شما را به خطر بیندازد.

آشنایی با جراحی وستیبولوپلاستی | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

اگر برای مدت طولانی از اعمال ایمپلنت غفلت کرده اید. ممکن است در صورت لزوم به پیوند استخوان برای تقویت و ترمیم استخوان فک که پروتز ایمپلنت را نگه می دارد نیاز داشته باشید.

در این شرایط، جراح با استفاده از پیوند استخوان، استخوان فک را بازسازی می کند. از دست دادن استخوان در فک نیز منجر به از دست دادن لثه می شود. برای پیوند استخوان، جراح می تواند از مواد معدنی آزمایشگاهی یا استخوان طبیعی استفاده کند.

نکته مهم این است که امکان کاشت ایمپلنت پس از پایان درمان پیوند استخوان وجود دارد. به همین دلیل در طول درمان باید صبور باشید.

جراح این عمل را پس از معاینه فیزیکی، مشاهده عکس ها و مشاهده دهان انجام می دهد. در بیشتر موارد، جراحی با بی حسی موضعی انجام می شود، اما برای راحتی برخی از بیماران، نیاز به بیهوشی است. اگر ریشه دندان از دست رفته در این ناحیه وجود داشته باشد، درمان عصب کشی روی آن انجام می شود. سپس محیط جراحی آماده شده و ایمپلنت انجام می شود.

روش های رایج برای پیوند استخوان عبارتند از:

  •  Xenograft: انتقال استخوان از منابع طبیعی که می تواند مدل های حیوانی باشد.
  • آلوگرافت: ساخته شده از استخوان طبیعی شخص دیگری
  •  اتوگرافت: استخوان مورد نظر از بدن خود فرد اهدا می شود
  •  آلوپلاست: به جای استخوان از مواد مصنوعی استفاده می شود. این روش محبوبیت بیشتری دارد.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

نکاتی برای کاشت ایمپلنت ساب پروستئال

بیماری های بی توجهی به سلامت دهان و دندان

تاثیر بیماری های دهان و دندان بر کبد

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
error: Content is protected !!
سوالی دارید? چت در واتساپ