بررسی علل از بین رفتن تاج دندان

از بین رفتن تاج دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان | دکتر حسین برجیان

علل از بین رفتن تاج دندان

در ادامه این مطلب سایت دکتر حسین برجیان علل از بین رفتن تاج دندان را مورد بررسی قرار می دهیم. تاج دندانها ممکن است به دلایل مختلفی از بین بروند یا آسیب ببینند.

برخی از دلایل از بین رفتن تاج دندان عبارتند از:

تسکین:

تسکین یا تخریب مینای دندان، می‌تواند در اثر عوامل مختلفی مانند تسکین‌های باکتریایی، خوراکی‌های اسیدی، یا ناشی از بیماری‌های لثه باشد. این مسائل می‌توانند منجر به تخریب تدریجی تاج دندان بشوند.

ترمیمات ناکامی:

ترمیمات دندانی مانند کراون یا پل، ممکن است به دلیل ناکامی در اجرای ان یا ناسازگاری با دهان، از بین بروند. اگر ترمیمات به طور صحیح انجام نشوند یا برای دندان متناسب نباشند، ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند.

تصادفات:

آسیب دیدن تاج دندان گاهی می‌تواند ناشی از تصادفات و ضربه‌های مستقیم به دندان باشد. این ممکن است باعث شکستگی، ترک خوردن و یا از بین رفتن تاج دندان بشود.

از بین رفتن تاج دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان | دکتر حسین برجیان

بیماری‌های لثه:

بیماری‌های لثه مانند التهاب لثه یا پیریودنتیت (آسیب به بافت‌های پشت لثه) می‌توانند باعث تخریب تاج دندان بشوند.

تخریب ناشی از سایر بیماری‌ها:

برخی بیماری‌های دیگر مانند اریتم مولار (یک نوع التهاب دندان) یا بیماری‌های متابولیک می‌توانند باعث اسیب و از بین رفتن تاج دندانها بشوند.

انجام فرآیندهای تخصصی:

فرآیندهای تخصصی مانند انجام برخی از جراحی های دندانی یا اقدامات ارتودنسی که ممکن است تاج دندان را تحت تأثیر قرار دهند و در بعضی موارد، این تغییرات ممکن است به از بین رفتن تاج منجر شوند.

با توجه به دلایل مختلفی که گفته شد ممکن است تاج دندان از بین برود و یا اسیب ببیند، مراقبت دندانی منظم، نظارت پزشک دندانی و درمان‌های به موقع در صورت نیاز، از اهمیت بالایی برخوردارند.

امکان خروج خود به خود ریشه باقی مانده دندان

ریشه دندان به احتمال زیاد به خودی خود بیرون نمی آید. همچنین نگه داشتن بخشی از دندان مرده هم ایده خوبی نیست. زیرا باکتری‌هایی که از دندان مرده تراوش میکنند می‌توانند پخش شوند و روی دندان‌های دیگر یا حتی بر روی لثه‌ها یا حتی خود فک نیز تأثیر بگذارند. با توجه به خطرات گفته شده، اگر فکر می کنید دندانی شکسته، ریشه آن هنوز باقی مانده و در لثه است بهتر است که این موضوع را با دندانپزشک خود مطرح کنید. این چیزی است که باید فوراً نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

لینک های کاربردی:

بهترین دندانپزشک اصفهان _ بهترین جراح لثه اصفهان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

بهترین دندانپزشک اصفهان در کلینیک 24 _ درمان بیماری های دهان، فک و صورت در کلینیک 24 _ بیماری لثه در کلینیک 24

صفحه ی رسمی اینستاگرام دکتر حسین برجیان را مشاهده نمایید.

بهترین دندانپزشک اصفهان در دکتر آف _ بهترین جراح لثه اصفهان در دکتر آف _ بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان در دکتر آف


مطالب پیشنهادی:

بررسی شیوع نقص‌های مینایی دندان

آشنایی با جرمگیری عمیق دندان

تشخیص و درمان ریشه جامانده دندان

کاهش درد دندان به عصب رسیده

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
error: Content is protected !!
سوالی دارید? چت در واتساپ