راهکارهای تقویت مینای دندان

راهکارهای تقویت مینای دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان

آشنایی با راهکارهای تقویت مینای دندان

برای افزایش استحکام مینای دندان و بهبود سلامت دندان ها شما می توانید با رعایت چند نکته باعث تقویت مینای دندان خود شوید. در اینجا بهترین راه های تقویت مینای دندان را معرفی می کنیم. ابتدا بهتر است عوامل فرسایش مینا و علائم آن را بشناسید تا در شرایط لازم بتوانید به بهترین شکل اقدام کنید. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان راهکارهای تقویت مینای دندان را بررسی خواهیم کرد.

جویدن آدامس بدون شکر

به طور کلی آدامس جویدن مزیت های متعددی دارد و باعث افزایش ترشح بزاق می شود و از خشکی دهان جلوگیری می کند اما اگر از آدامس شکردار استفاده کنید می تواند کاملا برای دندان هایتان مضر باشد و به آنها آسیب بزند. شکر و قند موجود در این مواد می تواند تجزیه شوند و باعث تضعیف مینای دندان و پوسیدگی آنها شوند.

همیشه مسواک زدن

مسواک زدن ساده ترین و راحت ترین روشی است که می تواند باعث تقویت مینای دندان و جلوگیری از پوسیدگی دندان شود. مسواک زدن مداوم باعث از بین رفتن باکتری هایی می شود که در ایجاد پلاک های دندانی و پوسیدگی نقش دارند.

مطلب پیشنهادی : روش های درمانی سنگ لوزه

داشتن رژیم غذایی معتدل

استفاده زیاد از قندها و مواد غذایی شیرین می تواند باعث ایجاد پوسیدگی و آسیب به مینای دندان شود. با رعایت رژیم غذایی متعادل و مصرف به اندازه این گونه مواد، شما می توانید از بروز این مشکلات جلوگیری نمایید. همچنین می توانید تا حد امکان به جای مصرف آبمیوه از خود میوه ها استفاده کنید. به خاطر داشته باشید بهتر است بعد از مصرف مواد قندی مانند شیرینی ها مسواک بزنید.

مصرف دهانشویه

استفاده از دهانشویه ها باعث از بین بردن باکتری های داخل دهان می شود و دندان شما را از پوسیدگی و آسیب حفظ می کند. می توانید برای محافظت بهتر از دهانشویه های حاوی فلوراید استفاده کنید و مینای دندان خود را تقویت کنید. البته استفاده بیش از حد دهانشویه نیز توصیه نمی شود زیرا علاوه بر زرد شدن دندان باعث تولید قارچ دهانی نیز می شود.

مصرف خمیر دندان های حاوی فلوراید

فلوراید می تواند باعث از بین بردن پوسیدگی های جزئی و ترمیم مینای دندان شود. استفاده از خمیر دندان های حاوی فلوراید علاوه بر سفید کردن دندان های شما باعث افزایش مقاومت آنها نسبت به اسید نیز می شود. بهتر است برای تهیه این خمیر دندان ها به داروخانه ها مراجعه کنید و یا از پزشک خود بخواهید آن را برای شما تجویز کند.

روش های تقویت مینای دندان چیست؟ | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

نوشیدن آب فراوان

نوشیدن آب فراوان باعث می شود اسید ناشی از مواد غذایی در دهان رقیق شده و اگر محیط دهانتان از قبل اسیدی بوده است باعث کاهش شدت اسید می شود. همچنین به دفع باکتری های مضر که سبب پوسیدگی می شوند، کمک می کند. نوشیدن آب به ایجاد بزاق هم کمک می کند و از خشکی دهان جلوگیری می کند.

پرهیز از مصرف نوشابه

نوشابه به دلیل قند زیادی که دارند به شدت می توانند برای مینای دندان شما مضر باشند. همچنین نوشابه های گازدار می توانند در بزاق خاصیت اسیدی ایجاد کنند و پی اچ دهان را کاهش دهند و به مینای دندان آسیب بزنند. شما با خودداری از مصرف نوشابه ها هم باعث بهبود سلامت دندان های خود می شوید و هم از مضرات دیگر این مواد بر بدنتان در امان می مانید.

دوری از مصرف دخانیات

مواد دخانی به دلیل داشتن نیکوتین در ترکیبات آنها باعث اختلال گردش خون در لثه و دندان ها شده و غذا رسانی و اکسیژن رسانی را به دندان مختل می کنند. این وضعیت باعث تضعیف مینای دندان می شود و همچنین باعث ایجاد لکه هایی رو دندان و زرد شدن آنها خواهد شد. علاوه بر آن این مواد باعث از بین رفتن باکتری های مفید داخل دهان شده و برای سلامت فرد مضر هستند.

درمان فوری دندان قروچه

دندان قروچه و کوبیدن دندان ها به هم در اثر استرس می تواند به شدت به مینای دندان شما آسیب وارد کند. به دلیل فشاری که به دندان وارد می شود در طول زمان این مشکل باعث از بین رفتن مینای دندان شده و دندان ها را آسیب پذیر می کند. برای درمان این اختلالات حتما به پزشک مراجعه کنید.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان

درمان کردن مشکلات گوارشی

انواعی از مشکلات گوارشی مانند ریفلاکس می توانند باعث اسیدی شدن محیط دهان شده و در نتیجه به مینای دندان آسیب بزنند. در این شرایط بسیار مهم است که هر چه سریع تر این گونه مشکلات را درمان کنید زیرا اسید معده بسیار قوی است و می تواند به شدت به دندان هایتان آسیب بزند.

مراجعه به دندانپزشکی

چک کردن مداوم دندان هایتان برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و از بین رفتن مینای آنها بسیار اهمیت دارد. لازم است حداقل هر ۶ ماه یکبار به دندانپزشکی مراجعه کنید تا در صورت وجود پوسیدگی و آسیب دیدگی مینای دندان آن را رفع کنید. اگر اهمال کاری کنید و از رفتن به مطب خودداری کنید، ممکن است پوسیدگی به سرعت پیشرفت کند و آسیب زیادی به مینای دندان شما وارد شود.

استفاده از مواد معدنی مورد نیاز دندان ها

کمبود مواد معدنی در بدن مشکلات فراوانی را به همراه دارد برای همین لازم است همواره میزان این مواد را در بدن به مقدار کافی نگه دارید. مصرف ویتامین D و کلسیم در صورت کمبود می تواند به افزایش استحکام مینای دندان شما کمک کند. همچنین خوردن چربی های مفید مانند روغن نارگیل نیز می تواند برای تقویت مینای دندان مفید باشد.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ