درمان ایمپلنت با استفاده از لیزر

درمان ایمپلنت با استفاده از لیزر | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی درمان ایمپلنت با استفاده از لیزر

در ادامه این مطلب سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان قصد بررسی درمان ایمپلنت با استفاده از لیزر را داریم.

جراحی ایمپلنت

پس از بی حسی موضعی لثه شکافته می شود و استخوان فک نمایان می گردد. پس از آن استخوان علامت‌گذاری شده و دندان‌پزشک با دریل ظریف اقدام به سوراخ کردن استخوان برای قرار دادن پیچ ایمپلنت می نماید.جهت موفقیت آمیز بودن جراحی ایمپلنت دندان، باید به مقدار کافی استخوان در فک وجود داشته باشد و استخوان باید به اندازه کافی قوی باشد تا بتواند پایه را نگه دارد. و افرادی که دچار تحلیل لثه و یا پوکی استخوان می‌باشند، نیاز به پیوند استخوان جهت قوی سازی استخوان دارند.

که در این صورت قبل از درمان ایمپلنت، با توجه به نیاز بیمار و با نظر متخصص فک وصورت اقدام به درمان پیوند استخوان میگردد. نوع، میزان پودر استخوان مورد استفاده و فاصله ی بین درمان پیوند استخوان و جراحی ایمپلنت بسته یه شرایط بیمار و تشخیص متخصص متفاوت می‌باشد.

مطلب پیشنهادی : کاربرد انواع مختلف پروتز دندان

نحوه کارکرد لیزر در درمان ایمپلنت

ابتدا با اشعه های کم توان لیزر بدون هیچگونه درد و عوارضی محل تزریق آمپول بی حسی و اطراف آن را بی حس می‌گردد. در این مرحله فرد هیچ گونه درد و یا سوزشی را احساس نمیکند و تنها ناحیه تحت درمان بی حس می‌شود. و در نهایت فرد هنگام تزریق آمپول بی حسی دردی را احساس نمی‌کند.
علاوه بر آن استفاده از لیزر بعد از جراحی ایمپلنت به کاهش درد پس از جراحی کمک میکند. علاوه بر این تاباندن اشعه های کم توان لیزر به ناحیه تحت درمان در کاهش درد و تورم، عفونت و عوارض بعد از درمان نیز بسیار موثر است.

تجربه و مهارت متخصص در جراحی ایمپلنت

یکی از اصلی ترین موارد در هر درمانی انتخاب پزشک، دندان پزشک و یا متخصص با تجربه و ماهر جهت درمان است. دکتر حسین برجیان متخصص لیزر دندانپزشکی با داشتم تحصیلات و مهارت و تجربه فراوان جراحی ایمپلنت با لیزر را بصورت حرفه ای و تخصصی با بروزترین دستگاه های لیزر دندانپزشکی انجام می دهد.

جهت درمان ایمپلنت، مراجعه به جراحان فک و صورت و پریودنتیست ها(متخصص لثه)، با توجه به مهارت، تجربه و آموزش های مرتبطی که داشته اند ریسک و عوارض بعد از درمان را تا حد زیادی کاهش میدهد.دندان پزشکان عمومی نیز می توانند با گذراندن دوره هایی، گواهینامه جراحی ایمپلنت دندان را دریافت نمایند اما تجربه و تخصص آنها به اندازه متخصصین این حوزه نخواهد بود.جهت جراحی ایمپلت ابتدا باید توسط متخصص فک و صورت عدم توانایی در نگهداری و درمان دندان بررسی شود. و در صورت نیاز اقدام به کشیدن و یا جراحی دندان میشود.

سپس چنانچه فرد بیش از چند ایمپلنت نیاز داشته باشد(دربعضی شرایط) و یا اگر جهت بازسازی تمام فک نیاز به ایمپلنت های متعدد داشته باشد، باید جهت بررسی و تعیین تعداد روکش به متخصص پروتز مراجعه نمایند و ایشان با توجه به اندازه فک تعداد روکش را تعیین میکنند. سپس با توجه به نظر متخصص پروتز و تعداد روکش مشخص شده ، متخصص فک و صورت تعداد ایمپلنت ( پایه) را مشخص مینماید.

تخصص و تبحر متخصصان پروتز و فک و صورت درتعیین تعداد ایمپلنت، جراحی و قرار دادن پایه ایمپلنت و در نهایت روکش آن در موفقیت آمیز بودن نتیجه جراحی بسیار موثر است.

بررسی موارد کاربرد مینی ایمپلنت | بهترین جراح لثه اصفهان

مدت زمان ایمپلنت دندان

زمان مورد نیاز برای تکمیل درمان به عوامل زیادی بستگی دارد. از جمله :

  • جنس ایمپلنت
  • ساختار فک و دندان
  • شیوه ی درمانی دندان پزشک

در برخی موارد می‌توان همان موقع که ایمپلنت را میگذاریم هیلینگ یا فیکسچر را درون فک قرار میدهند، اما اگر بنا بر هر دلیلی گذاشتن فیکسچر به تعویق بیفتد فرایند درمان نیز به همان نسبت طولانی تر میگردد.4ماه پس از گذاشتن فیکسچر باید جهت گذاشتن روکش و اتمام فرایند درمان ایمپلنت اقدام نمایید.
علاوه بر این چنانچه بنا به دلایلی بین کشیدن دندان و درمان ایمپلنت فاصله ایجاد گردد و اگر این فاصله و عوامل دیگر موجب تحلیل استخوان فک گردد، درمان پیوند استخوان صورت میگردد و طبعا فرایند درمان ایمپلنت طولانی تر میگردد.

نکات مهم در جراحی ایمپلنت

  • شیوه جراحی و دانش و تبحر متخصص
  • شرایط بیمار
  • نوع و برند ایمپلنت
  • مراقبت پس از درمان

انتخاب بهترین برند ایمپلنت

جنس پایه ایمپلنت که در استخوان فک کار گذاشته می شود، به صورت معمول از فلز آلیاژ تیتانیوم می باشد، اما جنس ایمپلنت در نتیجه درمان تاثیر ندارد تنها در زمان تحویل روکش و در شرایطی در عمر و ماندگاری ایمپلنت تاثیر میگذارد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

برند های ایمپلنت:

  • ایمپلنت آمریکایی
  • ایمپلنت سوییسی
  • ایمپلنت کره ای

که باید اصالت آنها بررسی شود و مطمئن شوید همگی از شرکت های وارد کننده تهیه شده و اصل هستند. برای این کار میتوانید بارکد موجود روی جعبه های ایمپلنت بررسی نمایید. موضوع مهم در انتخاب برند ایمپلنت علاوه بر قیمت و کیفیت آن پشتبانی و خدمات پس از فروش شرکت سازنده می‌باشد.

ایمپلنت های ساخت کشوره کره جنوبی

استفاده از ایمپلنت های کره ای، صرف نظر از کیفیت بالایی که دارند به دلیل قیمت مناسب و در دسترس بودن قطعاتشان، بسیار رایج هستند.
علاوه براین برندها برند انترلاک آمریکایی نیز در ایران موجود می‌باشد.

ایمپلنت ساخت کشور سوییس

که جزو بهترین برند ها هست و نسبت به سایر برندها قیمت بالاتری دارند و باعث می‌شوند ایمپلنت با سرعت بیشتری انجام شود، چراکه مدت انجام تحویل روکش یک الی یک ماه و نیم می‌باشد، علاوه بر این ساختار این ایمپلنت ها به گونه ایست که برای تمامی افراد مناسب است.
در ساخت ایمپلنت اشترومن از دو تکنولوژی جدید به نام rexolid و slactive استفاده شده است که منجر به کاهش سطح تهاجمی ایمپلنت به دندان شده و موفقیت درمان را دو چندان برابر کرده است.

 

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ