علل تشکیل سنگ لوزه

علل تشکیل سنگ لوزه | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی علل تشکیل سنگ لوزه

در شرایطی زندگی می کنیم که از راه دهان و دندان بیماری های گوناگونی به وجود می آیند. یکی از این بیماری ها سنگ لوزه نام دارد که در بیشتر مواقع درمان آن بسیار راحت و آسان می باشد. یکی از این درمان ها که در تصور نمی گنجد، درمان سنگ لوزه با دهانشویه است که در مورد این موضوع توضیحات بیشتری خواهیم داد. در ادامه این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان شما را با علل تشکیل سنگ لوزه آشنا میکنیم.

آشنایی با سنگ لوزه

در حقیقت این نوع از بیماری نیز به دهان و دندان مربوط می شود. که استفاده از دهانشویه برای درمان آن کمک زیادی به آن می کند. همان طور که از نام این بیماری پیدا است، سنگ لوزه از بافت درون لوزه به وجود می آید. حتماً شما هم در کتب درسی خود خوانده اید که سطح و اطراف لوزه از رنگ طبیعی صورتی کم رنگ تشکیل شده است. درمان سنگ لوزه با دهانشویه زمانی واجب و ضروری به شمار می آید که سنگ لوزه اندازه و رنگ طبیعی خود را از دست بدهد.

در صورتی که دانه هایی به اندازه و همانند رنگ برنج روی سطوح و یا اطراف لوزه را بپوشاند. استفاده از دهانشویه برای درمان سنگ لوزه حتماً به کار می آید. لازم به ذکر است که این دانه ها به قدری ریز هستند که با چشم قابل مشاهده و تشخیص نمی باشند و تنها با علائمی که در بیمار ظاهر می شود، این بیماری نشان داده می شود.

مطلب پیشنهادی : کاربردهای عکس او پی جی

نحوه تشکیل سنگ لوزه

حتما شما هم اطلاع دارید که بدن از اجزا مختلفی تشکیل شده است. که هر کدام نقش مهمی را ایفا می کنند. برخی از این اجزاء وظیفه دارند تا درصدی از سیستم ایمنی را در بدن تشکیل دهند تا به سلامتی کمکی بزرگ و از بروز بیماری های گوناگون و خطرناک نیز جلوگیری کنند. لوزه نیز در دسته همین اجزاء بدن قرار دارد.

در طول روز غذا و یا نوشیدنی های زیادی مصرف می شود. در صورتی که این غذا و یا نوشیدنی ها باکتری و یا ویروس های گوناگونی را به همراه داشته باشند، با خوردن و یا نوشیدن آن به لوزه وارد و چسبیده می شوند.

علت و علائم کیست های دهان چیست؟ | بهترین دندانپزشک اصفهان

همین مورد باعث می شود تا این باکتری و ویروس ها رفته رفته در لوزه جمع شوند. و به مرور زمان بسیار سفت و تبدیل به سنگ لوزه شوند که در این مورد استفاده از دهانشویه برای درمان، کارایی زیادی پیدا می کند. به دلیل آن که فلوراید درون دهانشویه، مینای دندان، لثه و لوزه را تقویت و باکتری را از بین می برد.

یکی دیگر از دلایل تشکیل سنگ لوزه پایین آمدن سطح دفاعی و سیستم ایمنی بدن می باشد. به طوری که گلبول های بدن رنگ طبیعی خود را از دست داده و گلبول های سفید جایگزین آن می شوند. این کار باعث می شود تا ماده ای به نام کلسیفیکاسیون در بدن باقی بماند و تشکیل سنگ لوزه دهد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

افراد در معرض ابتلا به سنگ لوزه

طی تحقیقاتی که اخیراً انجام شده است. باید گفت که لوزه برخی از افراد، چاک و ترک هایی عمیق تر از اندازه طبیعی دارد. همین موضوع باعث می شود تا مواد غذایی که مصرف می شوند. در بین این ترک ها گیر کنند که به این نوع بیماری دچار می شوند.
یا افرادی هستند که مدام دچار آلرژی و یا حساسیت های فصلی هستند که اگر درمان نکنند، به مرور زمان مبتلا به سنگ لوزه می شوند.
برخی از داروها مانند داروهای فشار خون، منجر به خشک شدن گلو بیمار می شود. در صورتی که بیماران این خشکی گلو را از بین نبرند، به سنگ لوزه مبتلا می شوند.
آزمایشات اخیر نشان داده است که به هیچ عنوان بیماری سرماخوردگی را سطحی و گذرا نبینید. به دلیل آن که همین سرماخوردگی منجر به سنگ لوزه می شود. در دنیایی زندگی می کنیم که هر روز شاهد تولید انواع خوراکی های چرب و یا رنگی با مواد افزودنی غیره طبیعی هستیم که با مصرف زیاد آن به سنگ لوزه دچار می شویم.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ