فاصله زمانی کاشت ایمپلنت بعد از کشیدن دندان

فاصله زمانی کاشت ایمپلنت بعد از کشیدن دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی فاصله زمانی کاشت ایمپلنت بعد از کشیدن دندان

در مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان فاصله زمانی کاشت ایمپلنت بعد از کشیدن دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.  به طور کلی میتوان گفت که از نظر زمان پس از کشیدن دندان، 4 دوره وجود دارد که در آن جراحی کاشت دندان امکان پذیر است. کاشت فوری، کاشت استاندارد، کاشت تاخیری و کاشت دندان با تاخیر بسیار طولانی. در واقع با 4 روش میتوانید بعد از کشیدن دندان جراحی ایمپلنت انجام دهید. در زیر در مورد هر یک از این دوره های زمانی صحبت خواهیم کرد.

ایمپلنت دندان استاندارد

گزینه دیگری که میتوانید برای جراحی ایمپلنت دندان انتخاب کنید، قرار دادن ایمپلنت استاندارد است. اما کاشت ایمپلنت استاندارد به چه معناست؟ گفتیم که قرار دادن ایمپلنت تا 2 ماه پس از کشیدن دندان اصلی به عنوان کاشت فوری ایمپلنت دندان محسوب میشود. اما زمانی که 2 تا 4 ماه پس از کشیدن دندان اصلی خود، ایمپلنت دندان را برنامه ریزی میکنید، ایمپلنت تمام دندانها استاندارد خواهد بود. با گذشت زمان، فک شما نیز بهبود می یابد. در این مرحله، جراح باید سوراخی در استخوان فک ایجاد کند تا فضای کافی برای ایمپلنت ایجاد شود.

نتایج مطالعه ما نشان میدهد که روند پیوند استخوان فک و ایمپلنت در حال حاضر بهبود یافته است و ایمپلنتهای دندانی قویتر و پایدارتر هستند. دلیل این ثبات، چسبیدن صحیح ایمپلنت به استخوان فک است. بنابراین با توجه به توصیه پزشک توصیه میکنیم دوره کاشت ایمپلنت دندان را از ۲ تا ۴ ماه پس از کشیدن دندان به تاخیر بیندازید. دلیل اصلی اینکه این دوره را کاشت ایمپلنت استاندارد مینامند، همان کیفیتی است که از نتیجه عمل خواهید دید.

ایمپلنت با تاخیر

فاصله سوم که برای کاشت پس از کشیدن دندان اولیه پیشنهاد میشود، کاشت تاخیری است. از نام آن میتوانید متوجه شوید که پس از برداشتن دندان اصلی چقدر زمان برای ایمپلنت اختصاص داده شده است. اگر 4 ماه پس از کشیدن دندان اصلی، عمل و کاشت ایمپلنت دندان را برنامه ریزی کنید، استخوان فک ایجاد شده در اثر کشیدن دندان به طور کامل بازیابی شده و حفره خالی به طور کامل پر میشود.

البته در این مورد مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کرد عدم وجود عفونت است. محل ایمپلنت دندان باید به دقت بررسی شود تا از عدم وجود درد در استخوانها و دندانها اطمینان حاصل شود. کاشت ایمپلنت دندان با گزینه تاخیری بهترین کار است اما به شرطی که گذشت زمان باعث ایجاد درد در استخوانها و لثه ها نشود. پس از 4 ماه، جراح میتواند استخوان فک را سوراخ کرده و به راحتی ساقه ایمپلنت را قرار دهد.

عمر مفید کاشت ایمپلنت دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان

کاشت ایمپلنت با تاخیر بسیار زیاد

اکنون زمان معرفی یک ایمپلنت دندانی جدید است. ایمپلنت دندان با تاخیر طولانی آخرین دوره ای است که میتوانید برای جراحی ایمپلنت پس از کشیدن دندانهای اصلی انتخاب کنید. همانطور که از نام آن پیداست، به این ترتیب روش کاشت دندان جدا میشود و پس از کشیدن دندانهای اصلی برای مدت طولانی تری کاشته میشود. حدود یک سال پس از کشیدن دندانهای اصلی خود، میتوانید با تاخیر بیشتری کاشت وسایل دندانی را شروع کنید. با این نوع ایمپلنت دندان، دندانپزشک باید اطمینان حاصل کند که شما شرایط مناسبی برای یک ایمپلنت دندانی موفق دارید.

به همین دلیل او تراکم استخوان شما را با گرفتن اشعه ایکس بررسی میکند و بافت لثه را برای رد بیماری پریودنتال بررسی میکند. اگر استخوانهای شما از بین رفته اند، باید جراحی پیوند استخوان انجام دهید و بعد از اینکه فک شما درمان شد، با این حال، در این زمان حدود 6 تا 9 ماه طول میکشد تا به طور کامل بهبود یابید.

تاخیر مجاز برای ایمپلنت تمام دندانها بعد از کشیدن دندان

یکی از سوالات متداول در ذهن شما به عنوان یک بازدید کننده، تاخیر در کاشت ایمپلنت پس از کشیدن دندان اولیه است. بعد از کشیدن دندان چه زمانی برای کاشت ایمپلنت دیر است؟ خوشبختانه، فناوری در دنیای امروز به قدری پیشرفت کرده است که برای کاشت ایمپلنت دندان با استفاده از روشهای مختلف مانند پیوند لثه و پیوند استخوان فک، هرگز دیر نیست. البته، ایمپلنتهای دندانی اغلب میتوانند به تعویق بیفتند؛ زیرا برای آماده سازی استخوان و بافت لثه به جراحیهای جانبی مانند پیوند استخوان نیاز است. در نتیجه میتوان گفت که برای کاشت ایمپلنت تمام دندانها هیچ وقت دیر نیست و هر زمان که بخواهید این فرصت را دارید که ایمپلنت دندان را انجام دهید.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

بهترین فاصله بعد از کشیدن ایمپلنت دندان

در قسمتهای قبل فواصل زمانی که میتوانید پس از کشیدن دندانهای اصلی ایمپلنت را کاشت کنید، به شما معرفی کردیم. آیا میدانید چه مدت پس از کشیدن دندان نیاز به کاشت دارد؟ اما به راستی بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت در بین شرایط ذکر شده چه زمانی است؟ اگر بخواهیم وضعیت ایده آلی را برای کاشت ایمپلنت بعد از کشیدن دندان ارائه کنیم، میتوان گفت که بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان است.

هر چه زمان بین کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت تمام دندانها بیشتر باشد، مشکلات بیشتری خواهید داشت، مثلاً هر چه از کشیدن دندان اصلی بیشتر میگذرد، استخوان فک و حفره آن به تدریج خراب میشود و بافت لثه تحلیل میرود. در حقیقت، لثه پس از مدتی شروع به زوال میکند و به ندرت نرم می شود. خالی گذاشتن فضای اصلی دندان میتواند به دندانهای اطراف اگر سالم هستند، آسیب برساند. بنابراین بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت بعد از کشیدن دندان زمانی است که دندان کشیده میشود. اما تمام این تشخیصها و انتخاب زمان کاشت دندان به نظر دندانپزشک بستگی دارد. او با توجه به از دست دادن دندان، محل کشیدن دندان، تراکم و کیفیت استخوان فک و وضعیت کلی بیمار، مناسبترین زمان را برای کاشت ایمپلنت انتخاب میکند.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

روش های بیهوشی در دندانپزشکی

تغدیه مناسب برای تقویت دندان

مدت زمان بین عصب کشی و روکش دندان

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
error: Content is protected !!
سوالی دارید? چت در واتساپ