فرنکتومی (جراحی بند لب) با لیزر

فرنکتومی (جراحی بند لب) با لیزر | بهترین دندانپزشک اصفهان

فرنکتومی (جراحی بند لب) با لیزر

در مطلبی که توسط دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان برای شما همراهان نگاشته شده است. به بررسی فرنکتومی (جراحی بند لب) با لیزر می پردازیم.

شرح کیس:

بیمار با شکایت از چسبندگی فرنوم (بند لب) درفک بالا بین دندان های جلویی (سانترال ها) به مرکز تخصصی لیزر دندانپزشکی نجم مراجعه نمود. همانطور که در تصویر قابل مشاهده است ، کشش فرنوم در حین فانکشن، باعث سفید شدن لثه و پاپی بین سانترال ها گشته است. این مساله باعث دو مشکل عمده میگردد، نخست آنکه ایجاد فاصله ی بین دندانی (دیاستم ) میکند – همانطور که در این کیس هم مشاهده میشود و ثانیا ریسک تحلیل لثه در آینده را به علت کشش و تحرک فرنوم، افزایش خواهد داد.

بنابراین تصمیم به جراحی فرنکتومی گرفته شد. با استفاده از لیزر Dual ۸۱۰ & ۹۸۰ nm وفایبر ۴۰۰ میکرون وتوان ۲وات، جراحی فرنکتومی لبیال بالا بدون استفاده از تیغ و بخیه و خونریزی و با بیحسی موضعی معمول انجام شد. چناچه در تصویر قابل مشاهده است، محل اتصال فرنوم به استخوان فک به حدود ۵میلی متر بالاتر انتقال یافت. ترمیم جراحی پس از دو تا سه هفته صورت گرفت و محل اختتام جدید فرنوم در تصویر نهایی رویت میگردد. بنابراین کشش بند لب از روی پاپی بین سانترال ها برداشته شد و اکنون میتوان درمان های زیبایی کامپوزیت ونیر یا لمینیت یا درمان های ارتودنسی را جهت بستن دیاستم، انجام داد.

توجه: این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.


راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان 


دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ