مدت زمان بین عصب کشی و روکش دندان

مدت زمان بین عصب کشی و روکش دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی مدت زمان بین عصب کشی و روکش دندان

در مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان مدت زمان بین عصب کشی و روکش دندان را مورد بررسی قرار می دهیم. فاصله میان عصب کشی و روکش کردن دندان ها نباید زیاد باشد. افرادی که قصد دارند بعد از انجام عصب کشی، دندان خود را روکش کنند باید این موضوع را مد نظر داشته باشند و آن را با دندانپزشک خود در میان بگذارند. این مسئله تاثیر زیادی در انتخاب پین های به کار رفته که برای درمان ریشه ها استفاده می شود خواهد داشت. به این دلیل که اندازه ی این پین ها بر اساس میزان توانایی و استحکام دندان ها انتخاب می شود.

برای دندان هایی که قرار است روکش شوند باید از پین هایی استفاده شود که حداکثر تا 3 میلی متر اندازه دارند. در صورتی که از پین های بطرگ برای ثبات دندان ها استفاده شود ممکن است در هنگام روکش کردن دچار شکستگی شوند. لازم است مدت زمانی که میان عصب کشی و روکش کردن است توسط دندانپزشک تعیین شود. دندانپزشک ابتدا به بررسی وضعیت دندان های فرد پرداخته پس از انجام معاینات لازم تصمیم می گیرد در چه زمانی دندان ها را روکش کند و بر اساس وضعیت دندان ها بهترین تصمیم را خواهد گرفت.

مقایسه کامپوزیت دندان با روکش دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان

در حالت کلی روکش کردن دندان ها در کوتاهترین زمان پس از عصب کشی انجام می شود به این دلیل که در این موقعیت دندان ها ضعیف هستند و امکان آسیب دیدگی در آن ها بسیار قوی می باشد. هر اندازه فاصله بین عصب کشی و روکش کردن دندان ها بیشتر شود امکان آسیب دیدگی در دندان ها نیز افزایش خواهد یافت. به این دلیل که دندان ها بعد از عصب کشی تنها از یک پین و لایه نازک تشکیل می شوند. در برخی موارد بنابر تشخیص دندانپزشک هر دو مورد در یک زمان و در یک جلسه درمانی انجام می شود. البته اکثر دندانپزشکان ترجیح می دهند که این دو مورد را در دو جلسه مجزا انجام دهند. در صورتی که بیمار با شدت میزان درد مشکلی نداشته باشد امکان انجام عصب کشی و روکش کردن در یک جلسه درمانی وجود دارد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

 رفع دندان قروچه با روکش دندان

معمولا افراد پس از انجام روش درمانی عصب کشی دچار مشکل فشردن دندان ها یا دندان قروچه می شوند. این مشکل معمولا به دلیل وجود آسیب دیدگی در دندان ها است. ممکن است این مشکل در ابتدای امر چندان جدی به نظر نرسد اما در دراز مدت باعث می شود که دندان های سالم هم دچار آسیب دیدگی شوند. نکته مهم اینکه تاثیر این عارضه بر روی دندان هایی که تحت عصب کشی قرار گرفته اند بیشتر و خطرناکتر از دندان های سالم می باشد. این مسئله می تواند به عنوان یک دلیل مهم برای نصب روکش بر روی دندان ها پس از انجام درمان ریشه و جراحی به شمار می رود.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

چند نکته در استفاده از وسیع کننده کام

روش های بیهوشی در دندانپزشکی

تغدیه مناسب برای تقویت دندان

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
error: Content is protected !!
سوالی دارید? چت در واتساپ