مراحل و روش های جراحی وستیبولوپلاستی

مراحل و روش های جراحی وستیبولوپلاستی | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

بررسی مراحل و روش های جراحی وستیبولوپلاستی

در مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان مراحل و روش های جراحی وستیبولوپلاستی را مورد بررسی قرار می دهیم.

مراحل جراحی وستیبولوپلاستی

  • قبل از انجام عمل لازم است بیمار توسط متخصص به طور کامل معاینه شود. در نهایت اگر نیاز به جراحی وستیبولوپلاستی باشد، متخصص پس از عکسبرداری و معاینات حضوری موضوع را با شما در میان می گذارد.
  • بسته به شرایط، این جراحی را می توان به روش های مختلفی با استفاده از لیزر یا اسکالپل سنتی انجام داد. در بیشتر موارد، جراح این عمل را با بی حسی موضعی انجام می دهد، اما بسته به شرایط بیمار، ممکن است از بیهوشی نیز برای این روش استفاده شود.
  • روش جراحی بدین صورت است که ابتدا بافت لثه پس از تشخیص توسط جراح باز می شود و در صورت ضعیف بودن بافت لثه ممکن است پس از پیوند استخوان نیاز به پیوند لثه باشد. در نهایت تمام اقدامات لازم برای آماده سازی فک برای کاشت دندان مصنوعی انجام می شود.
  • پس از آن جراح مرحله دوم مرحله بعدی درمان که ایمپلنت یا دندان مصنوعی است را انجام می دهد.

نکته مهم این است که پایان جراحی شروع درمان است، یعنی بعد از جراحی فرد باید دوره نقاهت را در محل عمل طی کند.

آشنایی با جراحی وستیبولوپلاستی | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

استفاده از روش lipwitch برای وستیبولوپلاستی

استفاده از این روش برای درمان وستیبول دندان استفاده از روش سوئیچ لب در جراحی وستیبولوپلاستی در شرایطی تجویز می شود که هدف قرار دادن دندان مصنوعی نیست، بلکه جراح در تلاش است بخشی از فک را برای کاشت ایمپلنت آماده کند. در این روش که عمدتا با افزایش عمق دهان شناخته می شود، پروتز ایمپلنت برای بیمارانی که یک یا دو دندان از دست داده اند استفاده می شود. این روش برای بیمار بسیار مقرون به صرفه است.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

جراحی وستیبولوپلاستی با استفاده از لیزر

یکی از روش های جراحی وستیبولوپلاستی، انجام این عمل با لیزر است. طول موج لیزر مورد استفاده در این عمل 810 نانومتر و با هدف تعمیق ضایعه است. انجام این روش باعث افزایش عمق کف دهان می شود تا فضای کافی برای قرار دادن دندان های مصنوعی فراهم شود. یکی از مزایای این روش عدم خونریزی و عدم نیاز به بخیه است. جراحی وستیبولوپلاستی با لیزر در یک جلسه انجام می شود و نسبت به روش سنتی با مشکلات کمتری برای بیمار همراه است. دندانپزشکان اغلب این روش را برای کسانی که می خواهند از دندان مصنوعی متحرک استفاده کنند، ترجیح می دهند.

نکته مهمی که در مورد جراحی وستیبولوپلاستی با لیزر باید بدانید این است که در این روش لثه ها برای افزایش عمق عمل می شود تا مفاصلی که ایمپلنت ها در آن قرار می گیرند، سفت شوند.

دوره نقاهت پس از جراحی

انجام این جراحی نیز مانند سایر جراحی ها نیازمند رعایت نکات مهمی است تا بیمار بتواند دوران نقاهت را با کمترین مشکل به پایان برساند. بنابراین لازم است فرد حداقل تا دو هفته پس از جراحی وستیبولوپلاستی موارد زیر را رعایت کند. جراح به صورت کتبی و شفاهی به فرد اطلاع می دهد که بعد از جراحی چه مواردی را دنبال کند تا درمان به خوبی پیش برود.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

مراحل گام به گام بیوپسی دهان

مزیت های تصویربرداری CBCT در ایمپلنت دندان

پیشگیری از بوی بد دهان بعد از کامپوزیت

نظر در"مراحل و روش های جراحی وستیبولوپلاستی"

  1. استکی

    برای انجام کاشت دندان پیش نیاز جراحی وستیبوپلاستی داشتم که ابتدا اینجراحی و جراحی لثه داشتم بعد ایشون برام کاشت ایمپلنت داشتند

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
error: Content is protected !!
سوالی دارید? چت در واتساپ