ویژگی افراد مناسب برای لمینت دندان

ویژگی افراد مناسب برای لمینت دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

آشنایی با ویژگی افراد مناسب برای لمینت دندان

بسیاری از افراد قصد لمینت کردن دندان‌های خود را دارند ولی ممکن است این روش برای آن‌ها مناسب نباشد. مهم است که قبل از انجام این کار از مناسب بودن آن برای خود مطمئن شوید. به طور ایده‌آل برای انجام این روش باید دندان‌هایی سالم و بدون پوسیدگی داشته باشید. همچنین نباید به بیماری‌های لثه مبتلا بوده و یا دچار دندان قروچه باشید. دندانی که لمینت بر روی آن نصب می‌شود باید برای آماده سازی مینای سالمی داشته باشد. علاوه بر این مرتب بودن دندان‌ها می‌تواند نتیجه‌ی این کار را بهبود دهد. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان به بررسی ویژگی افراد مناسب برای لمینت دندان خواهیم پرداخت.

لمینت برای اکثر بیمارانی که دچار مشکلات دندان هستند روشی مناسب است. در موارد زیر شما متقاضی مناسبی برای این روش خواهید بود:

داشتن دندان‌های نسبتاً مرتب

با وجود اینکه لمینت می‌تواند برای پوشاندن دندان‌های نامرتب کاربرد داشته باشد، افرادی با نامرتبی شدید دندان احتمالاً متقاضی مناسبی برای این روش نخواهند بود. نامرتبی شدید دندان باعث وارد شدن فشار بر روی دندان و شکستن لمینت خواهد شد.

وجود مینای کافی بر روی دندان

لمینت به مینای دندان شما می‌چسبد. با وجود اینکه دندانپزشک برای نصب لمینت مقداری از مینای دندان شما را می‌تراشد ولی لایه‌های زیرین آن باقی مانده و در صورت کافی نبودن مینا، لمینت سطح مناسبی برای چسبیدن در اختیار نخواهد داشت.

مطلب پیشنهادی : قبل از پیوند استخوان فک برای کاشت ایمپلنت دندان بخوانید

وجود لکه‌های پررنگ بر روی دندان

در حالی که روش‌های سفید کننده دندان تا حد زیادی در از بین بردن لکه‌های خارجی مؤثر هستند، لکه‌های بسیار پر رنگ پاسخ مناسبی به این روش‌ها نخواهند داد. لمینت دندانی می‌تواند این لکه‌ها و همچنین لکه‌های داخلی در اثر پرکردگی و پوسیدگی را بپوشاند.

وجود مشکلات ظاهری خفیف در دندان‌ها

لمینت دندان روشی بسیار مؤثر برای پوشاندن شکستگی، ترک خوردگی و بدشکلی دندان خواهد بود. در حالی که روش باندینگ نیز می‌تواند این مشکلات را رفع کند، استفاده از ونیر یا لمینت روش پایدارتری خواهد بود.

وجود مشکلات ظاهری متعدد که قصد اصلاح آن‌ها را دارید

لمینت دندان یک روش چند منظوره بوده و می‌توان برای مقاصد مختلفی از آن استفاده کرد. برای مثال در صورتی که دندان‌های شما مقداری نامرتب بوده و یک دندان شکسته و چند دندان لکه‌دار داشته باشید می‌توانید همه‌ی این مشکلات را با استفاده از لمینت برطرف کنید. بدون این روش برای رسیدن به اهداف خود باید چندین روش درمانی را به کار بگیرید.

سلامت مناسب دهان و دندان

قبل از انجام هرگونه عمل زیبایی دندان، مهم است که سلامت دندان‌ها و لثه‌های شما بررسی شود. در صورت وجود مشکل، پس از انجام روش‌های ترمیمی لازم می‌توانید از لمینت استفاده کنید.

علل ترمیم و برداشتن لمینت دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

 

عدم وجود دندان قروچه

بروکسیسم یا دندان قروچه می‌تواند به ونیرها آسیب رسانده و باعث ترک خوردگی و شکستن آن‌ها شود. همچنین اگر عادت جویدن ناخن، جویدن یخ و یا استفاده از دندان‌ها به عنوان ابزار را دارید احتمالاً متقاضی مناسبی برای انجام لمینت نخواهید بود چراکه این عادت‌ها باعث آسیب به دندان‌های شما خواهند شد.

مراقبت مناسب از دندان‌ها

از آن جایی که لمینت بر روی سطح دندان شما نصب می‌شود مهم است که با مسواک زدن، استفاده از نخ دندان و مراجعه منظم به دندان پزشک از سلامت دندان‌های خود مطمئن شوید. با مراقبت مناسب لمینت تا سال‌ها باقی خواهد ماند.

نداشتن دندان‌های حساس

شایع‌ترین علت حساس بودن دندان‌ها ساییدگی مینای دندان است. به منظور نصب لمینت لازم است تا مقداری از مینای دندان شما تراشیده شود. در غیر این صورت لمینت بیش از حد برجسته شده و ظاهری غیر طبیعی می‌گیرد. چنانچه صورتی که مینای دندان شما از قبل ساییده شده باشد، برداشتن مقدار بیشتری از آن می‌تواند باعث حساسیت بیش از حد دندان و آسیب به آن شود. در صورتی که مینای دندان شما کافی نباشد دندانپزشک روش‌های جایگزین مثل باندینگ را به شما پیشنهاد خواهد کرد.

عدم وجود سابقه آسیب به دندان

علاوه بر وضعیت سلامت دندان‌ها، دندانپزشک سابقه‌ی آسیب شدید به دندان‌ها را نیز بررسی می‌کند. لمینت می‌تواند دندان‌های شکسته و ترک خورده را بپوشاند. با این حال در صورتی که دندان بیش از حد آسیب دیده و ریشه آن باز باشد ممکن است لمینت نیز نتواند آن را بپوشاند. نصب لمینت بر روی این دندان‌ها می‌تواند باعث درد شدید، عفونت و نیاز به عمل جراحی برای تعویض دندان شود. در صورتی که دندان شما بیش از حد آسیب دیده باشد از روش‌های جایگزین برای شما استفاده خواهد شد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

بهترین سن برای لمینت دندان

خوشبختانه محدودیت سنی برای افرادی که می‌خواهند با استفاده از لمینت مشکلات دندان‌های خود را برطرف کنند وجود ندارد. اکثر دندانپزشک‌ها حداقل سن 16 سال برای خانم‌ها و 18 سال برای آقایان را توصیه می‌کنند. بسیاری از افراد از این روش به عنوان راه‌حلی ساده و تا حد زیادی دائمی برای مشکلات ظاهری دندان‌های خود استفاده می‌کنند. چندین دستورالعمل متفاوت برای نصب لمینت بر روی دندان‌ها وجود داشته که مناسب بودن افراد برای انجام این روش نیز با استفاده از این دستورالعمل‌ها تشخیص داده می‌شود. در زیر به برخی از الزامات اشاره خواهیم کرد:

بررسی سلامت دهان

قبل از تأیید برای انجام لمینت دندان باید سلامت دهان و دندان شما توسط دندانپزشک مورد بررسی قرار گیرد. بدین ترتیب می‌توان مطمئن شد که لمینت بهترین روش برای اصلاح مشکلات دندان‌های شماست. همچنین با این کار می‌توان مطمئن شد که نصب ونیرها با موفقیت انجام خواهد شد. دندانپزشک شما را از نظر پوسیدگی، مشکلات لثه، بیماری‌های لثه و دیگر بیماری‌های دهان و دندان بررسی خواهد کرد. این مشکلات در صورت عدم درمان قبل از نصب لمینت می‌توانند سلامت لمینت را به خطر انداخته و حتی باعث عفونت‌های شدید شوند. همچنین توصیه می‌شود که از لمینت برای دندان‌هایی که لکه‌های بسیار پررنگ دارند استفاده نشود چراکه دندان‌های ناسالم پس از نصب لمینت در خطر بیشتری برای عوارض بعدی قرار می‌گیرند.

 

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

 

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ