آشنایی با کاشت ایمپلنت تیتانیومی دندان

کاشت ایمپلنت تیتانیومی دندان | بهترین جراح لثه اصفهان

بررسی کاشت ایمپلنت تیتانیومی دندان

ایمپلنت تیتانیومی معمولاً برای جایگزینی دندان های آسیب دیده یا از دست رفته استفاده می شوند. آنها تمایل دارند در کاندیداهایی که از سلامت کلی برخوردار هستند بهترین کار را انجام دهند. استفاده از ایمپلنت‌های تیتانیومی که از دهه ۱۹۶۰ مورد استفاده قرار گرفته‌اند، به دلیل دوام و عملکرد، رایج‌ترین نوع ایمپلنت، ایمپلنت تیتانیومی در نظر گرفته می‌شود. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان کاشت ایمپلنت تیتانیومی دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

اگر چندین دندان دارید که یا آسیب دیده یا از دست رفته اند، تعدادی روش مختلف جهت جایگزینی دندان‌های از دست رفته خود دارید.  کاشت دندان با استفاده از ایمپلنت تیتانیومی یکی از گزینه های شماست. این نوع فلز ایمپلنت تیتانیومی می تواند نتایج طولانی مدت ارائه دهد و کیفیت کلی زندگی شما را بهبود بخشد.

معرفی ایمپلنت‌های دندانی تیتانیومی

ایمپلنت های تیتانیومی معمولاً برای جایگزینی دندان های آسیب دیده یا از دست رفته استفاده می شوند.این نوع از جنس ایمپلنت در بیمارانی که سلامت جسمانی برخوردار هستند، بهترین بازدهی بعد از کاشت دندان را از خود نشان می‌دهند. ایمپلنت‌های تیتانیوم از دهه سال ۱۹۶۰ استفاده شده‌اند، به دلیل دوام و عملکردشان، رایج‌ترین نوع ایمپلنت در نظر گرفته می‌شوند.

کاربردهای ایمپلنت تیتانیومی

برخلاف روکش های دندانی که به تنهایی روی دندان موجود قرار می گیرند، ایمپلنت های دندانی با جراحی در استخوان فک شما ثابت می شوند تا کاملا جایگزین دندان شوند. اگر کاندیدای ایمپلنت هستید، دندانپزشک شما یک تاج روی ایمپلنت تیتانیوم قرار می دهد. عمر ایمپلنت های دندانی تیتانیومی به صورت دائمی طراحی شده اند. با این حال، ممکن است پس از چندین سال نیاز به تعویض آنها داشته باشید.

موارد استفاده از ایمپلنت‌های تیتانیومی در بیماران عبارتند از:

  • پوسیدگی قابل توجه دندان
  • عفونت ها
  • خسارت ناشی از تصادفات
  • به عنوان جایگزینی برای دندان مصنوعی
  • بیماری پریودنتال

مقایسه ایمپلنت تیتانیوم با ایمپلنت های سرامیکی

یکی از مزیت های تیتانیوم، توانایی آن برای چسبیدن به استخوان و رشد در ایمپلنت، در حین التیام است (فرآیندی که به نام osseointegration شناخته می شود). این ماده همچنین به دلیل دوام خود شناخته شده است به طوری که ایمپلنت می تواند سال ها، یا حتی به طور دائم دوام بیاورد.

تفاوت های کاربرد ایمپلنت تیتانیوم و زیرکونیا | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

شکستگی در ایمپلنت تیتانیوم

در حالی که پس از قرار دادن تاج روی آن، نمی‌توانید خود ایمپلنت دقیق را ببینید. برخی از افراد به دلیل زیبایی، به ایمپلنت‌های تیتانیومی اهمیتی نمی‌دهند. این جایی است که ایمپلنت های سرامیکی (زیرکونیا) ممکن است خودی نشان دهند و از ایمپلنت های سرامیکی مانند ایمپلنت زیرکونیا استفاده شود.

ایمپلنت های دندانی سرامیکی به رنگ سفید هستند و می توانند کاملاً با تاج دندان مطابقت داشته باشند. همچنین اگر سابقه فرورفتگی لثه دارید، آنها ممکن است انتخاب بهتری نسبت به ایمپلنت های تیتانیوم باشند، زیرا آنها چندان قابل توجه نیستند. با این حال، ایمپلنت های سرامیکی دندان در مقابل نسخه های تیتانیومی دارای اشکالات بیشتری هستند. آنها نه تنها با مواد شکننده تر ساخته می شوند، بلکه هزینه بیشتری نسبت به ایمپلنت های تیتانیوم دارند. گاهی اوقات ایمپلنت های سرامیکی ممکن است در طول فرآیند تولید آسیب ببینند. این ممکن است منجر به افزایش خطر شکستگی پس از جراحی ایمپلنت دندان شود.

نحوه کاشت ایمپلنت تیتانیوم

ابتدا، متخصص کاشت ایمپلنت، پایه ایمپلنت تیتانیومی را در استخوان فک شما قرار می دهد که ظاهری شبیه به پیچ دارد. سپس یک اباتمنت در بالای ایمپلنت قرار می گیرد. این کمک می کند تا ایمپلنت به طور ایمن در جای خود قرار گیر. اما همچنین به عنوان پایه ای برای تاج دندان عمل می کند. در آخر، متخصص ایمپلنت شما یک تاج در بالای اباتمنت قرار می دهد. تاج ظاهر یک دندان طبیعی را تقلید می کند، اما به عنوان یک پوشش برای بقیه ایمپلنت تیتانیومی نیز عمل می کند.

مراحل فوق معمولاً در چند فاصله زمانی مختلف انجام می‌شود. هنگامی که ایمپلنت تیتانیوم در استخوان فک شما قرار می گیرد، دندانپزشک ممکن است توصیه کند چند ماه قبل از انجام دو مرحله بعدی صبر کنید. این به استخوان فک اجازه می دهد تا به درستی بهبود یابد و پایه ایمپلنت به استخوان فک جوش بخورد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

هزینه کاشت ایمپلنت تیتانیوم

به طور کلی، ایمپلنت های تیتانیوم هزینه کمتری نسبت به ایمپلنت‌های دیگر برای تولید دارند و بنابراین برای استفاده در روش های دندانپزشکی هزینه کمتری دارند. هزینه دقیق ایمپلنت‌های تیتانیوم بر اساس تعداد دندان‌های تحت درمان، متخصص شما و شهر محل زندگی متفاوت است. برای عکس اشعه ایکس، اباتمنت، روکش، بیهوشی و کشیدن دندان، همه هزینه های جداگانه ای در نظر گرفته می شوند. برخی از طرح های بیمه دندانپزشکی، ایمپلنت‌ها را نیز پوشش می دهند. برای جزئیات مربوط به هزینه های پرداختی می‌توانید با ارائه دهنده بیمه خود تماس بگیرید.

دوام ایمپلنت های تیتانیوم

پاسخ کوتاه این است که ایمپلنت‌های دندانی، پیچ‌های تیتانیومی که با استخوان فک شما ترکیب می‌شوند، برای تمام عمر ساخته شده‌اند. قسمت قابل مشاهده یعنی تاج دندان، اما باید هر ۵ تا ۱۵ سال یکبار تعویض شود.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

نکات مراقبتی بعد از هیلینگ ایمپلنت دندان

عوارض ورزش کردن بعد از کاشت ایمپلنت

روش های خانگی رفع درد لثه

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
error: Content is protected !!
سوالی دارید? چت در واتساپ