تاثیر بیماری های دهان و دندان بر کبد

تاثیر بیماری های دهان و دندان بر کبدی | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی تاثیر بیماری های دهان و دندان بر کبد

در مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان تاثیر بیماری های دهان و دندان بر کبد را مورد بررسی قرار می دهیم.

ایجاد حفره:

حفره ها که با عنوان پوسیدگی دندان نامیده می شوند. به مناطقی از دندان اطلاق می شود که به طور دائم آسیب دیده اند و حتی ممکن است بر اثر پوسیدگی دچار سوراخ هایی شده باشند. حفره های دندانی یک بیماری نسبتاً متداول است. هنگامی ابتلا به پوسیدگی دندان اتفاق می افتند که باکتری ها، مواد غذایی و اسید بر روی دندان ها باقی می مانند و پلاک تشکیل می دهند. وجود اسید بر روی دندان های شما باعث ایچاد خوردگی در مینای دندان و سپس عاج زیرین یا بافت همبند می شود. با گذشت زمان ، این عارضه می تواند به آسیب دائمی در دندان ها منجر شود.

بیماری لثه

بیماری لثه، که به آن التهاب لثه نیز گفته می شود. این بیماری معمولاً نتیجه ایجاد پلاک بر روی دندان های افراد می باشد همچنین به دلیل عدم توجه در مسواک زدن و عادت نداشتن به نخ دندان کشیدن به وجود می آید. ابتلا به التهاب لثه می تواند باعث خونریزی در هنگام مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن شود. زمانی که التهاب لثه بدون درمان باقی بماند می تواند منجر به پریودنتیت، یک عفونت جدی تر شود.

پریودنتیت

با پیشرفت پریودنتیت، عفونت می تواند در فک و استخوان دندان شما گسترش پیدا کند. در صورت عدم درمان همچنین می تواند یک واکنش التهابی و عفونی در سراسر بدن ایجاد کند.

دندانهای ترک خورده یا شکسته

یک دندان می تواند بر اثر آسیب یا ضربه هایی که به دهان وارد می شود دچار شکستگی شود، خوردن غذاهای سفت و سخت، فشردن دندان ها بر روی هم یا دندان قروچه شبانه می تواند باعث شکستگی دندان ها شود. یک دندان ترک خورده می تواند بسیار دردناک باشد. اگر دندان شکسته یا ترک خورده دارید، باید بلافاصله به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

بیماری های بی توجهی به سلامت دهان و دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

دندانهای حساس

اگر دندان های شما حساس هستند، ممکن است بعد از خوردن غذاهای سرد یا گرم یا نوشیدنی ، احساس درد یا ناراحتی کنید. حساسیت دندان همچنین به عنوان “حساسیت به عاج” گفته می شود. گاهی اوقات بعد از انجام درمان کانال ریشه یا پر کردن موقتاً اتفاق می افتد. همچنین می تواند نتیجه:

• بیماری لثه
  • داشتن یک دندان ترک خورده

پر کردن یا تاج های فرسوده

برخی از افراد به طور طبیعی دندانهای حساس دارند زیرا مینای دندان نازک تری دارند. بیشتر اوقات ، دندان های حساس را  به طور طبیعی می توان درمان کرد. با تغییر در رژیم غذایی و بهداشت دهان و دندان می توانیم این مشکل را برطرف کنیم. مارک های خاصی از خمیردندان و دهانشویه برای افرادی که دندان های حساس دارند وجود دارد.

سرطان دهان

سرطان دهان یک بیماری است که در شکل های مختلفی بروز می کند. این بیماری می تواند در بخش های

• لثه
  • زبان
  • لب
  • گونه
  • سقف دهان
  • کام سخت و نرم

دندانپزشک معمولاً اولین کسی است که سرطان دهان را تشخیص می دهد. مصرف دخانیات، مانند سیگار کشیدن و جویدن تنباکو، بزرگترین عامل خطرناک برای سرطان دهان است.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

درمان مشکلات دندان و دهان برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کبدی

حتی اگر به خوبی از دندان‌های خود مراقبت کرده‌اید، باز هم باید دو بار در سال با دندانپزشک خود ملاقات معمول با دندانپزشک داشته خود یک تمیز کردن حرفه‌ای داشته باشید. در صورت بروز علائم بیماری لثه، عفونت یا سایر مشکلات، دندانپزشک شما درمان های دیگری را توصیه می کند.

فلوراید تراپی

پس از تمیز کردن دندان، دندانپزشک شما ممکن است از فلوراید درمانی برای کمک به مبارزه با پوسیدگی دندان استفاده کند. فلوراید یک ماده معدنی طبیعی است. می تواند به تقویت مینای دندان شما کمک کند و آنها را در برابر باکتری ها و اسیدها مقاوم تر کند.

آنتی بیوتیک ها

اگر علائم عفونت لثه را نشان دهید یا آبسه دندانی دارید که به دندان های دیگر یا فک شما سرایت کرده است، ممکن است دندانپزشک آنتی بیوتیک ها را برای کمک به خلاص شدن از شر عفونت تجویز کند. آنتی بیوتیک ممکن است به شکل دهانشویه، ژل، قرص خوراکی یا کپسول باشد. ژل آنتی بیوتیک موضعی نیز ممکن است در طول عمل جراحی روی دندان ها یا لثه ها اعمال شود.

• صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.

علل باقی ماندن ریشه دندان در لثه

نکاتی برای کاشت ایمپلنت ساب پروستئال