روش های پیشگیری و درمان التهاب لثه

روش های پیشگیری و درمان التهاب لثه | بهترین جراح لثه اصفهان

روش های پیشگیری و درمان التهاب لثه چیست؟

مطلبی که امروز در وبسایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان برای شما همراهان تهیه شده است. بطور خلاصه روش های پیشگیری و درمان التهاب لثه را مورد مطالعه قرار خواهد داد. برای اینکه به این مشکل دچار نشوید بهترین راه پیشگیری است. باید بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت کنید یعنی دو بار در روز مسواک بزنید، نخ دندان بکشید و هر چند وقت یکبار برای چکاپ به دندانپزشک مراجعه کنید. همچنین دلایلی که باعث التهاب می شود را کنترل کنید. یعنی :

• استراحت کافی داشته باشید و از استرس پرهیز کنید، زیرا استرس سیستم ایمنی را در مقابل بیماری کاهش می دهد.
  • سیگار نکشید و الکل مصرف نکنید.
  • خوردن قندها و کربوهیدرات ها را محدود کنید.
  • در زمان ارتودنسی و درمان های این چنینی بیشتر از قبل به بهداشت دهان و دندان خود بپردازید زیرا تجمع پلاک در این زمان بیشتر است.

روش های پیشگیری و درمان التهاب لثه | بهترین جراح لثه اصفهان

درمان التهاب لثه

• اگر عفونت لثه در ابتدا درمان شود، از پیشرفت بیماری که در نهایت منجر به بیماری التهاب لثه دندان عقل یا پرودینال می‌شود جلوگیری می‌کند. بنابراین، اگر هر یک از علائم عفونت لثه ذکر شده را تجربه کردید، در اسرع وقت به دندانپزشک خوب مراجعه کنید.
  • درمان عفونت لثه شامل حذف پلاک است. یعنی جرمگیری و بروساژ بر روی دندان ها انجام می شود.
  • همچنین ممکن است استفاده از آنتی بیوتیک برای عفونت لثه به منظور جلوگیری از رشد باکتری‌ها و حتی خمیر دندان برای التهاب لثه توصیه شود.
  • اگر عفونت لثه به التهاب لثه پیشرفت کند، روش هایی نظیر تمیز کردن عمیق ریشه دندان، لکه برداری (حذف تارتار) و صاف کردن ریشه دندان ممکن است انجام شود. استفاده از آنتی بیوتیک های خوراکی و کاربرد ژل‌های موضعی آنتی بیوتیک نیز تجویز می شود.
  • در موارد شدید، جراحی فلپ (کاهش فاصله بین دندان ها و لثه ها)، پیوند بافت نرم و یا پیوند استخوان ممکن است لازم باشد.

صحت علمی مطالب منتشر شده ی فوق، با مشورت حضوری بیمار با خود جناب دکتر برجیان ، توسط ایشان باید تایید گردد.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم،  بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

مطالب پیشنهادی :

علائم و نشانه های عفونت لثه چیست؟

دلایل و عوارض ابتلا به التهاب لثه

عوامل بروز تحلیل لثه چیست؟