عوارض لمینت کردن دندان چیست؟

عوارض لمینت کردن دندان چیست؟ | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

بررسی عوارض لمینت کردن دندان

در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان که برای شما همراهان گرداوری شده است. عوارض لمینت کردن دندان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تغییر رنگ لمینت

یکی از مشکلات و عوارض لمینت، تغییر رنگ و لکه است. لمینت سرامیکی در مقابل تغییر رنگ مقاومت بیشتری دارد اما باز هم در صورتی که نکات گفته شده مانند مسواک زدن و محدود کردن مصرف خوراکی های پر رنگدانه را رعایت نکنید، ممکن است لمینت تان دچار لکه شود.

صدمه دیدن دندان

یکی از عوارض لمینت دندان صدمه دیدن دندان است. برای لمینت کردن دندانها باید یک لایه نازک از مینا تراشیده شود چرا که در غیر این صورت با اضافه شدن ضخامت لمینت، دندان حجیم می شود. به همین علت دندانی که لمینت شده، مینای نازکتری دارد و دیگر بدون لمینت یا روکش دندان نمیتوان آن را رها کرد. فرایند لمینت کردن برگشت پذیر نیست بنابراین باید با توجه بیشتری تصمیم بگیرید. مینای از دست رفته دیگر رشد نمیکند و برنمیگردد. اگر میخواهید لمینت کنید باید بدانید این درمان زیبایی باید مادام العمر ادامه داشته باشد.

عوارض لمینت کردن دندان چیست؟ | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

حساسیت دندان

حساسیت دندان یکی دیگر از عوارض لمینت دندان است. به دلیل تراشیده شدن دندان ممکن است دندانتان به دمای سرد یا گرم حساس شود. با این حال این وضعیت معمولا گذرا است و پس از مدتی برطرف می شود. در برخی افراد هم اصلا چنین چیزی تجربه نمی شود. کسانی که مینای دندانشان نازک است پیش از لمینت کردن بهتر است معایب و مزایای آن را از دندانپزشک بپرسند.

صدمه دیدن لمینت

یکی از مشکلات اصلی لمینت این است که ممکن است لب پر شده یا ترک بردارد و یا از دندان جدا شود. اگر از دندانتان برای باز کردن در بطری یا شکستن فندق یا جویدن یخ و از این چیزها استفاده کنید، لمینت ممکن است صدمه ببیند. لمینت ها مقاومت دندان را ندارند و صدمه می بینند. با این حال گاهی اوقات قابلیت ترمیم دارند، به خصوص لمینت کامپوزیتی. اما اگر نتوان لمینت را ترمیم کرد باید تعویض شود.

صحت علمی مطالب منتشر شده ی فوق، با مشورت حضوری بیمار با خود جناب دکتر برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان  ، توسط ایشان باید تایید گردد.


راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم، بهترین جراح لثه اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان


مطالب پیشنهادی :

مزایا و معایب انجام کانتورینگ یا لیفت لثه چیست؟

بررسی مزایا و معایب باندینگ کامپوزیت دندان

بررسی انواع پیوند لثه

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ