نحوه ترمیم لمینت دندان

نحوه ترمیم لمینت دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

چگونگی نحوه ترمیم لمینت دندان

لمینت دندان یا ونیر، یک پوسته نازک سفید رنگ مشابه مینای دندان است. که روی سطح جلوی دندان که در معرض دید قرار دارد، چسبانده می شود. در نوشته امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان که برای شما عزیزان گرداوری شده است. به بررسی نحوه ترمیم لمینت دندان خواهیم پرداخت. لمینت ممکن است مستقیم کار شود (لمینت کامپوزیتی) یعنی در همان جلسه که دندان آماده می شود. رزین کامپوزیت روی آن قرار گرفته و شکل دهی و پولیش می شود و کار دندان تمام می شود. و یا این که ممکن است لمینت به صورت غیر مستقیم انجام شود (لمینت سرامیکی) به این صورت که دندان تراشیده و آماده می شود. و سپس قالب گیری شده و قالب، به آزمایشگاه فرستاده می شود. پس از مدتی پوسته لمینت ساخته می شود و برای دندانپزشک ارسال می شود تا روی دندان شما قرار بگیرد.

نحوه ترمیم لمینت دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

ترمیم لمینت دندان

  • لمینت دندان اگر از جنس کامپوزیت باشد، بیشتر قابلیت ترمیم دارد. اما در لمینت سرامیکی هم در مواردی که مشکل جزئی به وجود آمده باشد، میتوان ترمیم انجام داد.
  • برای ترمیم لب پر شدگی یا ترک لمینت، رزین کامپوزیت استفاده می شود. پس از پر کردن شیارها و لب پر شدگیها، دندانپزشک با نور مخصوصی که به رزین کامپوزیت میتاباند، آن را فعال و سخت می کند و در نهایت دندان پولیش و آماده می شود.
  • در مواردی که لمینت از دندان جدا شده باشد، اگر دست نخورده و سالم باشد ممکن است. بتوان آن را مجددا به دندان چسباند اما در بسیاری از موارد، نیاز به ساخت مجدد لمینت وجود دارد.
  • اگر لمینتی که خراب شده یا از دندان جدا شده، عمر خود را کرده است و کهنه شده است. توصیه می شود به جای ترمیم از لمینت جدید استفاده شود.

صحت علمی مطالب منتشر شده ی فوق، با مشورت حضوری بیمار با خود جناب دکتر برجیان، توسط ایشان باید تایید گردد.


راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم، بهترین جراح لثه اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان


مطالب پیشنهادی :

نشانه ، عوارض و پیشگیری از بیماری لثه

لمینت دندان برای چه افرادی مناسب است؟

بررسی انواع پیوند لثه

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ