آشنایی با ونیرهای سرامیکی

آشنایی با ونیرهای سرامیکی | بهترین جراح لثه اصفهان

آشنایی با ونیرهای سرامیکی

اغلب ونیرهای دندان از سرامیک یا رزین کامپوزیتی ساخته می‌شوند. به گفته ADA، انجام ونیر سرامیکی در مقایسه با ونیر کامپوزیت به زمان بیشتری نیاز دارد. دندانپزشک برای نمونه کمی مینای دندان را برمی‌دارد و سپس جهت طراحی ونیرها به آزمایشگاه ارسال می‌کند. احتمالا این پروسه چندین روز زمان می‌برد و معمولا تا ویزیت بعدی طول می‌کشد. با این وجود، احتمالا برای آماده سازی و ترمیم دندان‌های آسیب دیده، ونیرهای کامپوزیتی در مطب تراشیده شوند. قصد داریم تا در مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان به آشنایی با ونیرهای سرامیکی بپردازیم.

در آخر، تمام ونیرهای دندانی با استفاده از سیمان‌های رزینی به دندان می‌چسبند. هر دو نوع ونیر مزایای مختلفی دارند. نسبت به ونیر سرامیکی، ونیر کامپوزیتی به تراش کمتر مینای دندان نیاز دارد، ارزان‌تر، در یک جلسه قابل استفاده و در صورت آسیب دیدگی به راحتی قابل ترمیم است. از طرف دیگر، ونیر سرامیکی محکم و مقاوم است، به آسانی لک نمی‌شود، طبیعی‌تر به نظر می‌رسد و کمتر از تاج یا کلاهک به تراشیدن مینای دندان نیاز دارد.

مطلب پیشنهادی : خطرات و عوارض سینوس لیفت چیست؟

ونیرهای سرامیکی

ونیرهای سرامیکی یا لمینت دندان پوسته‌های نازک سفارشی ساخته شده‌اند که روی دندان قرار می‌گیرند.

آشنایی با ونیرهای سرامیکی | بهترین جراح لثه اصفهان

مزایای ونیرهای سرامیکی:

  • محکم و با دوام هستند.
  • طبیعی بنظر می‌رسند.
  • مینای دندان کمتر از تاج یا کلاهک برداشته می‌شود.
  • به آسانی لک نمی‌شوند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان 

مراحل جایگذاری ونیرهای سرامیکی:

جهت آماده‌سازی دندان‌ها، معمولا دندانپزشک از جلو و کناره‌های دندان مقدار کمی مینای دندان برمی‌دارد. این کار باعث می‌شود ونیرها به درستی قرار بگیرند تا دندان‌ها کاملا طبیعی به نظر برسند.
دندانپزشک از دندان‌های آماده شده قالب می‌گیرد. همچنین او در مورد بهترین ونیر که لبخند شما را زیباتر می‌سازد تصمیم می‌گیرد. سپس قالب به آزمایشگاه دندانپزشکی ارسال می‌گردد تا ونیرهای سرامیکی سفارشی و متناسب با دندان‌های شما ساخته شود. این پروسه چند روز طول می‌کشد. در همین حین دندانپزشک ونیرهای موقتی به شما می‌دهد تا در این مدت از آنها استفاده کنید. در قرار ملاقات بعدی، دندانپزشک ونیرها را روی دندان‌ها قرار می‌دهد و شکل آنها را بررسی می‌نماید. پس از انجام تغییرات لازم، دندان‌ها تمیز شده و ونیرها به دندان متصل می‌شوند.
تغییرات دیگر در ویزیت‌های بعدی صورت می‌گیرد.

نکته :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم


دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ