خطرات و عوارض سینوس لیفت چیست؟

خطرات و عوارض سینوس لیفت چیست؟ | بهترین جراح لثه اصفهان

بررسی خطرات و عوارض سینوس لیفت

قصد داریم تا در مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان به بررسی خطرات و عوارض سینوس لیفت بپردازیم. سینوس لیفت یا همان تقویت سینوس، جراحی است که جاگذاری ایمپلنت‌های دندان را آسانتر می‌کند. برخی از افراد به ایمپلنت دندان احتیاج دارند اما به دلیل از دست دادن استخوان، پشتیبانی کافی از استخوان که برای ایمپلنت لازم است را ندارند. سینوس لیفت می‌تواند در این زمینه کمک کند زیرا با افزودن استخوان به فضای بین دندان‌های مولار و پرمولار، میزان استخوان در فک بالا را افزایش می‌دهد. جهت ایجاد فضا برای استخوان، غشای سینوس باید به سمت بالا حرکت داده شود و یا “بلند شود”، به همین دلیل این جراحی سینوس لیفت نامیده می‌شود. یک متخصص ایمپلنت مانند جراح فک و صورت یا پریودنتیست معمولاً لیفت‌های سینوس را انجام می‌دهد.

مطلب پیشنهادی : مزایا و موارد استفاده از ونیرهای دندانی

مانند هر عمل جراحی دیگری، خطراتی برای جراحی سینوس لیفت وجود دارد. خطر اصلی سوراخ شدن یا پاره شدن غشای سینوسی است. نگران نباشید! اگر این اتفاق بیفتد، جراح یا پارگی سینوس را بخیه می‌زند یا وصله‌ای را روی آن قرار می‌دهد. اگر ترمیم غشای سینوس پیچیده‌تر باشد، جراح شما ممکن است این روش را متوقف کرده و قبل از تلاش مجدد به شما فرصت بهبودی دهد.

خطرات و عوارض سینوس لیفت چیست؟ | بهترین جراح لثه اصفهان

عفونت نیز مانند هر روش جراحی همیشه خطر محسوب می‌شود. با این حال، عفونت ناشی از سینوس لیفت غیر معمول است. در موارد نادر، استخوان موجود با مواد پیوند استخوان ادغام نمی‌شود، یعنی ناحیه‌ی پیوند شده نمی‌تواند یک منبع خون ایجاد کند. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است مجبور شوید دوباره عمل سینوس لیفت را انجام دهید.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان 

همچنین احتمال سینوزیت ماگزیلاری حاد پس از سینوس لیفت وجود دارد که به صورت التهاب موقتی غشاهای موجود در بینی و سینوس‌ها ظاهر می‌شود. این وضعیت تخلیه‌ی مخاط از بینی را دشوار می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که رعایت احتیاط در تمام مراحل به باز نگه داشتن سینوس‌ها کمک می‌کند.

نکته :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم


دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ