ایمپلنت دندان یک روزه یا فوری

ایمپلنت دندان یک روزه یا فوری | بهترین ایمپلنت اصفهان

ایمپلنت دندان یک روزه یا فوری چیست؟

معمولا دوره درمان و مدت زمانی که طول می کشد تا بیمار به هدف خود که همان کسب سلامتی است. برسد هم برای بیمار و هم برای پزشک مهم می باشد و هر چه طول دوره درمان کوتاه تر باشد. طرفداران آن روش درمانی هم بیشتر خواهد بود. ایمپلنت دندان فوری یکی از درمان هایی است. که این ویژگی را دارد و بیمار به سرعت می تواند نتیجه ی مطلوب خود را به دست آورد. در ادامه این مقاله از سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان اطلاعاتی از ایمپلنت دندان یک روزه یا فوری را مطالعه خواهیم کرد.

در واقع ایمپلنت دندان روشی موثر برای جایگزینی دندان هایی است. که به هر دلیلی از دست رفته اند. برای این کار پایه هایی از جنس تیتانیوم را در استخوان فک جای می دهند. و بعد از ثابت کردن این پایه ها تاج دندانی را بر روی آن قرار می دهند.

حال تفاوتی که بین ایمپلنت دندان فوری و ایمپلنت دندان سنتی وجود دارد. این است که دوره بهبود روش فوری بسیار کمتر از روش سنتی می باشد. به طوری که می توان مدت زمان انجام آن را یک روز بیان کرد. البته ذکر این نکته ضروری می باشد. که تاج قرار داده شده بر روی پایه ایمپلنت دندان در این روش موقتی بوده و حتما باید با تاج اصلی و دائمی تعویض گردد.

ایمپلنت دندان یک روزه یا فوری | بهترین ایمپلنت اصفهان

مواقع استفاده از ایمپلنت دندان فوری

برای تشخیص این که چه کسانی می توانند در چه مواقعی از ایمپلنت دندان فوری استفاده کنند. دریافت مشاوره از پزشک متخصص می تواند بهترین پاسخ را در اختیار شما قرار دهد. اما اگر بخواهیم به طور کلی در رابطه با این موضوع صحبت کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره ای داشته باشیم:

  1. 1افرادی که تعدادی از دندان های خود را از دست داده اند و می خواهند. زیبایی دندان های خود را در کوتاه ترین زمان به دست آورند. به خصوص در رابطه با دندان های جلویی استفاده از این مورد بیشتر می باشد.
  2. زمانی که استخوان فک بعد از قرار دادن پایه ایمپلنت تراکم کافی را داشته باشد می توان از ایمپلنت فوری دندان استفاده کرد.
  3. در صورتی که هیچ گونه بیماری لثه نداشته باشید و بافت دهان و دندان شما سالم باشد. می توانید از این روش برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده کنید.
  4. افرادی که نمی خواهند از بریج های دندانی و یا دندان های مصنوعی سنتی استفاده کنند نیز می توانند از این روش استفاده کنند.
  5. داشتن سلامتی عمومی و استفاده نکردن از دارو های خاص یکی دیگر از مواردی است که در رابطه با افرادی که تمایل به استفاده از ایمپلنت فوری دندان دارند باید مورد بررسی قرار گیرد.

مراحل انجام ایمپلنت دندان فوری

در رابطه با مراحل انجام ایمپلنت دندان فوری باید گفت که تفاوت فاحشی بین این روش و روش ایمپلنت سنتی وجود ندارد. و همان مراحل ایمپلنت دندان دقیقا تکرار می شوند. تنها مرحله ای که شاید تفاوت این دو روش را نشان می دهد قرار دادن تاج اصلی بر روی تاج موقت بعد از مدتی می باشد. برای انجام ایمپلنت دندان فوری لازم است قبل از هر چیزی عکسبرداری های لازم از دهان و دندان بیمار انجام گیرد و در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد مراحل کاشت ایمپلنت شروع شود.

بعد از این مرحله پزشک با بی حس کردن محل مورد نظر پایه ایمپلنت را در استخوان فک قرار می دهد. در واقع در این مرحله جراحی استخوان فک انجام می شود. بعد از ثابت کردن پایه ایمپلنت، تاج موقت را بر روی آن سوار می کنند. بعد از این که تاج اصلی آماده شد پزشک تاج اصلی را جایگزین تاج موقت می کند. به این ترتیب کار کاشت ایمپلنت دندان در روش فوری انجام می گیرد.

نکته : صحت علمی مطالب منتشر شده فوق، با مشورت حضوری بیمار با خود جناب دکتر برجیان، توسط ایشان باید تایید گردد.

| بهترین جراح لثه اصفهان |


راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم،  بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی :

بررسی مراحل ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب نیست؟

بررسی ویژگی ها و مزایا ایمپلنت دندان

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ