بررسی مزیت ها و عیوب اوردنچر بر پایه ایمپلنت

بررسی مزیت ها و عیوب اوردنچر بر پایه ایمپلنت | بهترین جراح لثه اصفهان

آشنایی با مزیت ها و عیوب اوردنچر بر پایه ایمپلنت

در ادامه این مقاله سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان به مطالعه و بررسی بررسی مزیت ها و عیوب اوردنچر بر پایه ایمپلنت بپردازیم.

دوام و ماندگاری بالا

جنس تیتانیومی ایمپلنتها و همچنین آلیاژهای مورد استفاده برای اتچمنت ها حتی نسبت به دندان طبیعی نیز در برابر پوسیدگی، ضربه و شکستگی پایدارتر و مقاوم تر است. همچنین پروتزهای دندان مصنوعی مورد استفاده در اوردنچر درصورتیکه به درستی از آنها مراقبت شود و بهداشت آنها رعایت شود عمری بسیار طولانی دارند. طبق تحقیقات انجام گرفته دوام و طول عمر اوردنچر بسیار طولانی است و تقریبا تا پایان عمر افراد در دهان بیمار باقی می ماند.

زیبایی بیشتر

فرایند تحلیل لثه و استخوان بعد از افتادن دندان ها باعث می شود فاصله بین بینی و چانه کوتاه شود و به همین دلیل چهره شما پیرتر نشان داده شود. اما اوردنچر بر پایه ایمپلنت از این اتفاق جلوگیری می کند. علاوه بر این اوردنچر کمک می کند که لب ها و بافت های لثه در جای مناسب خود قرار بگیرند به همین دلیل جلوه بسیار طبیعی تری دارد.

تجربه لذت بخش غذا خوردن

این نوع اوردنچر مانند دندان طبیعی در دهان ثابت است و مشکلات دندان مصنوعی سنتی را ندارد و هنگام جویدن یا صحبت کردن جابجا نمی شود.

مطلب پیشنهادی : مزیت های انجام اوردنچر

موفقیت آمیز بودن

میزان موفقیت اوردنچر بر پایه ایمپلنت تقریبا ۱۰۰% است و اکثر افراد یا سالمندان بدون هیچ مشکلی تا پایان عمر از این دندان های مصنوعی بر پایه ایمپلنت استفاده می کنند. به همین دلیل، این نوع اوردنچر بین کسانی که نیاز به دندان مصنوعی دارند محبوبیت بیشتری دارد.

جلوگیری از تحلیل استخوان فک

وقتی پایه های ایمپلنت ها به جای ریشه دندان در استخوان فک قرار بگیرد. موجب تحریک رشد استخوان فک و استحکام بیشتر آن می شود و از جمع شدن و چروکیده شدن فک جلوگیری می شود.

احساس راحتی بیشتر

از آنجا که اوردنچر روی ایمپلنت قرار می گیرد و کاملا در جای خود ثابت است. در هنگام خوردن غذا، جویدن یا صحبت کردن فرد احساس راحتی بیشتری دارد. دکتر حسین برجیان در کلینیک تخصصی لیزر دندانپزشکی نجم آماده ارائه خدمات دندانپزشکی با بهترین کیفیت به شما عزیزان است.

مزیت های اوردنچر نسبت به دندان مصنوعی

  • ساختار استخوان توسط ایمپلنت کاشته شده در فک تقویت می شود.
  • نسبت به دندان مصنوعی سنتی اوردنچر بسیار محکم و مقاوم می باشد و در جویدن غذا مشکلی ایجاد نمی کند.
  • اوردنچر بر پایه ایمپلنت همانند دندان های طبیعی می باشد و زیبایی آن ها را دارد، اوردنچر در زیبایی چهره بسیار تاثیرگذار است.
  • اوردنچر طول عمری طولانی دارد و در صورت مراقبت درست و صحیح از آن ها می توانید مادام العمر از آن ها استفاده کنید.
  • استخوان های فک در صورت خالی ماندن جای ریشه دچار تحلیل می شوند. ولی با قرار گرفتن پایه ایمپلنت به جای ریشه دندان، رشد استخوان فک تحریک می یابد و از تحلیل رفتن آن جلوگیری می شود.

معایب اوردنچر

اوردنچر نیز مانند دندان مصنوعی باید شب ها از دهان خارج شود و کاملا تمیز شود. برخی افراد این خارج کردن پروتز دندان مصنوعی را از معایب آن می نامند. لازم است که هر ۶ ماه به دندان پزشک برای معاینه پروتز دندان مصنوعی و ایمپلنت ها مراجعه شود تا بررسی شود چنانچه مشکلی برای آن ها ایجاد شده است دندان مصنوعی جدیدی جایگزین قبلی قرار گیرد. برخی افراد شکایت هایی در این مورد دارند ولی چنانچه به درستی از آن ها مراقبت شود، نیازی به تعویض دندان مصنوعی نیست.

معایب اوردنچر بر پایه ایمپلنت

هر روش درمانی برای خود مشکلات خاصی را به همراه دارد. پروتز دندان نیز یکی از این روش های درمانی می باشد. برخی از هزینه بالای آن گلایه می کنند و برخی دیگر از خطرات انجام آن می ترسند. اما این که پروتز دندان مشکلاتی را با خود به همراه داشته باشد، امری طبیعی است.

اگر توسط یک پزشک ماهر و با تجربه اوردنچر دندان انجام شود. مشکلات آن تا حدود بسیار زیادی کاهش و حتی از بین خواهد رفت. پس اولین فاکتور برای انجام این روش درمانی، مراجعه به پزشک متخصص در یک کلینیک معتبر خواهد بود.

در غیر این صورت باید خاطر نشان کنیم که هر روش درمانی برای خود مزایا و معایبی را به همراه دارد. که تنها می توان آنها را کاهش داد و در برخی مواقع با رعایت برخی نکات، آنها را از میان برداشت.

مراحل نصب اوردنچر

برای ساخت و قرارگیری اوردنچر روی دندان مراحل زیر باید طی شود:

معاینه و بررسی اولیه:

ابتدا دندانپزشک وضعیت فک و دندان های باقیمانده (در صورت وجود) را بررسی می کند تا ببیند آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر.

اندازه گیری:

پس از مشخص شدن روش و نوع اوردنچر مناسب، دندانپزشک اندازه گیری های لازم را برای ساخت مدل آزمایشگاهی پروتز انجام می دهد.

کاشت ایمپلنت:

تا زمانی که قالب پروتزی آماده شود دندانپزشک اقدام به کاشت پایه های ایمپلنت می کند. البته همین مرحله با توجه به شرایط فک بیمار ممکن است ۱ تا ۳ ماه طول بکشد. زیرا پایه ها باید به استخوان فک جوش بخورند.

نصب پروتز دندان:

بعد از آماده شدن پروتز در لابراتوار و جوش خوردن پایه ایمپلنت، پروتز روی پایه ها سوار می شود.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

روش های مراقبتی از اوردنچر

مراقب رژیم غذایی خود باشید

مراقب رژیم خود باشید زیرا غذاهای بسیار سفت یا چسبناک باعث آسیب به پروتزها می‌شوند.

چکاب های دوره ای را فراموش نکنید

سعی کنید هر شش ماه تا یکسال یک بار به پزشک متخصص مراجعه کنید تا وضعیت اوردنچر، اتصالات آن و نحوه انطباق آن با ایمپلنت بررسی شود تا در صورت وجود مشکل هر چه سریعتر برطرف شود.

از دندان ها به عنوان ابزار استفاده نکنید

دندان های مصنوعی هم مانند دندان های طبیعی آسیب پذیرند و نیاز به مراقبت دارند. سعی کنید از آنها به عنوان ابزاری برای شکستن آجیل باز کردن درب وسایل یا کندن اجسام سخت استفاده نکنید.

با مسواک و نخ دندان دوست شوید

ایمپلنت، اوردنچر و هر نوع پروتز دیگری دقیقا مثل یک دندان طبیعی به مراقبت و بهداشت نیازمندند و فکر نکنید چون مصنوعی هستند خراب نمی شوند. پس لازم است که هر روز مسواک بزنید و از نخ دندان هم استفاده کنید. اگر اجزای جدا شدنی دارند آنها را بردارید و دندان ها، اتصالات آنها و نواحی لثه را تمیز کنید.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ