همه چیز راجع به لمینت دندان های کج

همه چیز راجع به لمینت دندان های کج | بهترین جراح لثه اصفهان

آشنایی با انجام لمینت دندان های کج

قصد داریم تا در ادامه این نوشته سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان به بررسی لمینت دندان های کج بپردازیم.  لمینت‌ها روکش‌های نازکی هستند که دندانپزشک مستقیما روی دندان‌های شما قرار می‌دهد تا با طبیعی کردن ساختار دندان‌های شما، به زیباسازی لبخند و رفع مشکلات دندانی کمک کند. لمینت روشی است که می‌توان برای رفع کج بودن دندان نیز استفاده کرد. با این حال، این روش فقط دندان‌های کج را زیر روکش پنهان می‌کند و آن‌ها را ترمیم و صاف نمی‌کند. به همین دلیل در صورتی که دندان‌های شما زیاد کج باشد (به طوری که قابل پنهان کردن زیر روکش نباشد) ممکن است که روش ارتودنسی برای بهبود وضعیت دندان‌های شما مناسب‌تر باشد.

آیا امکان اصلاح دندان کج با لمینت دندان وجود دارد؟

لمینت می‌تواند ظاهر دندان‌های کج و بد شکل را بهبود بخشد. لمینت همچنین می‌تواند برای پوشش ناهمسانی‌های کوچک مورد استفاده قرار گیرد. اگر مشکلات دندان شما خیلی زیاد نباشد، استفاده از لمینت می‌تواند بسیار مناسب باشد.

درک این نکته ضروری است که روکش‌های دائمی مانند درمان‌های معمول ارتودنسی نیستند. روکش‌ها به جای تغییر موقعیت دندان‌ها، مشکلات ارتودنسی را پنهان می‌کنند. همچنین روکش‌ها باعث می‌شوند دندان‌ها و لبخند صاف به نظر برسند. اما دندان‌ها در واقع زیر روکش به صورت کج باقی می‌مانند.

بنابراین، دندانپزشکان لمنیت را غالبا به عنوان یک روش زیبایی و نه به عنوان یک روش درمانی دندان‌های کج توصیه می‌کنند. دندان‌ها با کجی شدید، دندان خرگوشی پیشرفته و مشکلات روی هم قرار گرفتن دندان‌های بالا و پایین به درمان‌هایی غیر از لمینت یا کامپوزیت نیاز دارند.

مطلب پیشنهادی : مقایسه تفاوت ها و مزایای کامپوزیت های توکویاما و IPS

دلایل ایجاد دندان های کج و ناهماهنگ

دندان کج می‌تواند علل متعددی داشته باشد. این مشکل هم می‌تواند در بین کودکان و هم در بین بزرگسالان اتفاق بیفتد. این مشکل به‌ویژه وقتی در دندان‌های جلویی شما اتفاق بیفتد می‌تواند تاثیرات منفی بر زیبایی لبخند شما داشته باشد. یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث کج شدن دندان‌های کودکان می‌شود، محدود بودن فضای فک در سنین پایین است. این در دندان‌های شیری و دائمی دیده می‌شود. کوچک بودن فضای فک باعث می‌شود که دندان‌ها در کنار یکدیگر فضای کافی نداشته باشند و به صورت زاویه‌دار رشد کنند.

همچنین در سنین پایین به علت زبان زدن کودک به دندان‌های در حال رشد ممکن است مسیر آن‌ها تغییر کند. مکیدن انگشتان نیز می‌تواند باعث تاثیر بر جهت رشد دندان‌ها شود. رشد دندان‌های اضافی نیز می‌تواند کج شدن سایر دندان‌ها شود. در بزرگسالان نیز ممکن است به علت مشکلات فک شاهد کج شدن دندان‌ها باشیم که در اغلب موارد می‌تواند ناشی از عوامل ارثی باشد.

با مراجعه به دندانپزشک علت رشد نامتوازن دندان‌های شما مشخص می‌شود. ممکن است در شرایطی امکان اصلاح آن با لمینت وجود داشته باشد. اما در صورتی که دندان‌ها بیش از حد کج باشد به روش‌های دیگری نیاز دارید. کلینیک تخصصی لیزر دندانپزشکی نجم با مدیریت دکتر حسیت برجیان با استفاده از دستگاه های بروز و متدهای برتر پزشکی آماده زیبایی بخشیدن به دندان های شما عزیزان است.

کاربرد لمینت برای دندان های نامرتب

لمینت به طور دائمی روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و نیازی به تعویض یا برداشتن نیست. این روش باعث می‌شود که ظاهر دندان‌های شما طبیعی به نظر برسد. علاوه بر این، دندانپزشک می‌تواند روکش را با رنگ، شکل، اندازه و عرض دندان‌های طبیعی شما مطابقت دهد. لمینت می‌تواند دندان‌های سفیدتری برای شما ایجاد کند، دندان‌های ضعیف را تقویت کند و از دندان‌های شما در برابر پوسیدگی‌های بعدی محافظت کند. همچنین، بر خلاف ارتودنسی که ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد، دندانپزشک می‌تواند لمینت را بعد از دو یا چند ویزیت روی دندان‌های شما قرار دهد.

نکات مهم در حفظ بهداشت دهان و دندان | بهترین جراح لثه اصفهان

نحوه انجام لمینت دندان کج

انجام لمینت دندان نیاز به دو تا سه بار مراجعه به دندانپزشک دارد. اولین ویزیت شما شامل یک معاینه است که دندانپزشک وضعیت دندان‌های شما را بررسی می‌کند تا مطمئن شود که لمینت روش مناسبی برای شما است. در ویزیت بعد دنداپزشک دندان‌های شما را آماده‌سازی می‌کند. در طی این ویزیت، دندانپزشک کمی دندان‌های شما را سوهان می‌کشد و برای تهیه روکش‌ها قالب می‌گیرد. تا زمانی که روکش‌های لمینت شما آماده شود. روکش‌های موقتی را روی دندان‌های خود قرار می‌دهید. علاوه بر این، روکش‌های موقت به عنوان یک مجموعه آزمایشی عمل می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند تا رنگ، شکل و فرمت ترمیم دندان‌های خود را قبل از دریافت نهایی ارزیابی کنید.

مراجعه بعدی به دندانپزشک آخرین مراجعه است. در طی این ویزیت، دندانپزشک روکش‌های دائمی را به دندان‌های شما می‌چسباند و باعث می‌شود که دندان‌ها زیر روکش پنهان شوند. در صورتی که لمینت به درستی انجام شود به آسانی از دندان‌های طبیعی قابل تشخیص نیستند. بنابراین، شما باید از آن‌ها به درستی نگهداری کنید تا بهترین نتیجه را از آن‌ها دریافت کنید.

مزیت های لمینت کردن دندان کج

لمینت کردن دندان‌ها نامرتب می‌تواند مزایای متعددی را برای بیمارانی که تصمیم به انجام آن گرفته‌اند داشته باشد که موارد زیر بخشی از آن است:

حل مشکلات متعدد دندانی:

لمینت به عنوان یک درمان زیبایی، می‌تواند نگرانی‌های مختلفی را برطرف کند. به عنوان مثال، می‌تواند دندان‌های شما را سفید کند. فاصله بین دندان‌ها را بپوشاند یا دندان ترک خورده یا شکسته را ترمیم کند.

ماندگاری بالایی دارد:

روکش‌های لمینت لزوما دائمی نیستند، اما با مراقبت و درمان مناسب، می‌توانید انتظار داشته باشید که برای مدت طولانی دوام داشته باشند. روکش‌های از جنس چینی به طور متوسط ​​می‌توانند تا ۱۵ سال دوام بیاورند.

می‌تواند از دندان‌های فرسوده محافظت کند:

مینای دندان شما نقش محافظ دندان را بازی می‌کند، اما مینای دندان به دلایل مختلفی می‌تواند فرسایش یابد. روکش لمینت می‌تواند به ترمیم دندان‌های فرسوده و محافظت از دیگر دندان‌ها در برابر فرسایش بیشتر کمک کند.

می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس شما کمک کند:

لمینت با سفید کردن دندان‌ها یا اصلاح بی نظمی، و پوشش شکاف‌ها و مشکلات دیگر، ظاهر لبخند شما را بهبود می‌بخشد و اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان

مهمترین معایب لمینت

لمینت دندان کج اگرچه فواید بسیار زیادی برای شما خواهد داشت، اما خالی از ایراد نیز نیست. برخی از مهمترین معایب لمینت عبارت است از:

لمینت فقط یک درمان زیبایی است:

روش لمینت برای بهبود ظاهر دندان‌های شما طراحی شده است. این روش هیچ‌گونه مشکل اساسی دندان مانند اوربایت، آندربایت یا حفره را اصلاح نمی‌کند.

رنگ آن‌ها قابل تغییر نیست:

دندان‌های شما به طور طبیعی در طول زمان بر اساس رژیم غذایی و دلایل دیگر تغییر رنگ می‌دهند. رنگ عادی دندان‌ها قدری مایل به زرد است. بعضی افراد سفید یخچالی را برای دندان‌های خود انتخاب می‌کنند و بعدا از غیر طبیعی بودن آن ابراز پشیمانی می‌کنند. همچنین در صورتی که فقط تعداد از دندان‌ها را روکس کرده باشید این تفاوت رنگ می‌تواند به چشم بیاید. باید توجه داشته باشید که رنگ روکش قابل تغییر نیست و قبل از انجام آن باید دقت کافی را داشته باشید.

بعد از چند سال باید تعویض شوند:

اگرچه روکش‌ها با مراقبت مناسب عمر طولانی دارند، اما احتمال روزی مجبور می‌شوید که آن‌ها را تعویض کنید. این کار برای شما هزینه‌هایی دوباره را به همراه خواهد داشت.

می‌تواند شکسته شود یا ترک بردارد:

لمینت شما از هر جنسی که باشد می‌تواند شکسته شود. این خطر همیشه وجود دارد که روکش‌های شما ترک بردارد یا کنده شود. به خصوص اگر ناخن‌های خود را می‌جوید، دندان‌های خود را به هم می‌سایید یا سایر غذاهای سفت را با دندان له می‌کنید.

غیر قابل برگشت است:

در فرایند لمینت دندان‌های شما تراشیده می‌شود. به همین دلیل بدون روکش دندان‌های شما قابلیت استفاده ندارند. در مدتی که لمینت شما ساخته می‌شود نیز باید از روکش موقت استفاده کنید. به همین علت قبل از انجام لمنیت از قطعی بودن تصمیم خود مطمئن شوید.

 

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ