بررسی مشکلات و عوارض کامپوزیت دندان

بررسی مشکلات و عوارض کامپوزیت دندان | بهترین جراح لثه اصفهان

مشکلات و عوارض کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان نوعی درمان ترمیمی و زیبایی در دندانپزشکی است که کاربردهای متعددی دارد. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان که برای شما همراهان گرداوری شده است. مشکلات و عوارض کامپوزیت دندان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کامپوزیت برای پر کردن پوسیدگی دندان، سفید کردن دندانها و اصلاح عیوب و مشکلات دندان به کار می رود. کاربرد زیبایی کامپوزیت همانند لمینت سرامیکی است. با این تفاوت که نیازی به قالب گیری و سپس ساخت ترمیم در آزمایشگاه نیست. بلکه محلول رزین کامپوزیت به دندان مالیده شده و شکل دهی می شود و سپس با تاباندن نور مخصوصی سخت می شود. یعنی کل درمان ظرف یک جلسه تمام می شود. اما این درمان زیبایی و ترمیمی، عوارض و مشکلاتی هم می تواند داشته باشد.

عوارض باندینگ کامپوزیت دندان

به طور کلی این درمان غیر تهاجمی است و عوارضی ندارد چون برای کامپوزیت کردن، نیازی نیست دندان تراشیده شود. از آنجایی که دندان دست نخورده می ماند بر خلاف لمینت سرامیکی که ممکن است باعث حساسیت دندان شود، مشکلی برای دندان به وجود نمی آید و صدمه ای به آن وارد نمی شود.

بررسی مشکلات و عوارض کامپوزیت دندان | بهترین جراح لثه اصفهان

میزان امکان کامپوزیت کردن دندان پوسیده

در واقع کامپوزیت یک ماده پر کننده دندان محسوب می شود و از آن برای پر کردن پوسیدگی ها به خصوص در دندانهای جلویی استفاده می شود چرا که سفید رنگ است و کسی متوجه خرابی دندان نمی شود. با این حال به دلیل مقاومت کمتر کامپوزیت در مقایسه با آمالگام و سرامیک، برای دندانهای عقبی که تحت فشار زیادی قرار دارند ممکن است آمالگام یا اینلی و یا آنلی سرامیکی توصیه شود.

توجه داشته باشید اگر پوسیدگی دندان گسترده باشد و پرکردگی آن بزرگ باشد، ممکن است دندان ضعیف تر از آن باشد که بتواند لمینت را نگه دارد. در این موارد روکش کردن گزینه بهتری محسوب می شود.

افرادی می توانند دندانهایشان را با باندینگ کامپوزیت ترمیم یا زیباتر کنند

دندانی که کامپوزیت می شود نباید تحت فشار زیادی باشد بنابراین برای دندانهای عقبی یا در شرایطی که دندان قروچه شدید دارید یا مشکل ارتودنسی باعث می شود برخی از سطوح دندان تحت ساییدگی زیاد قرار بگیرد، بهتر است کامپوزیت انجام نشود.

اگر قصد دارید دندانهایتان را کامپوزیت کنید، با دندانپزشک مشورت کنید.

صحت علمی مطالب منتشر شده ی فوق، با مشورت حضوری بیمار با خود جناب دکتر برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان  ، توسط ایشان باید تایید گردد.


راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم، بهترین جراح لثه اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان


مطالب پیشنهادی :

مزایا و معایب انجام کانتورینگ یا لیفت لثه چیست؟

بررسی مزایا و معایب باندینگ کامپوزیت دندان

عوارض لمینت کردن دندان چیست؟

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ