پاسخ به پرسش های رایج ایمپلنت دندان | بخش اول

پاسخ به پرسش های رایج ایمپلنت دندان | بخش اول | بهترین دندانپزشک اصفهان

پاسخ به پرسش های رایج ایمپلنت دندان

مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان که برای شما عزیزان منتشر شده است. درمورد پاسخ به پرسش های رایج ایمپلنت دندان است.

من تعدادی از دندان های خود را دارم. با این وجود هنوز هم می توانم عمل ایمپلنت را انجام دهم؟

بله. می توانید هر تعداد دندان جایگزین شده با ایمپلنت، از یک دندان واحد گرفته تا یک مجموعه کامل از آنها را داشته باشید.

آیا ایمپلنت های دندانی می توانند همیشه و در هر زمانی بجای دندان از دست رفته بکار برده شوند؟

این بستگی به وضعیت استخوان بندی فک شما دارد. دندانپزشک شما تعدادی آزمایش ویژه را ترتیب می دهد تا بداند چه حجمی از استخوان ها هنوز در آنجا وجود دارد. اگر به اندازه کافی وجود نداشته باشد، یا اگر به اندازه کافی سالم نباشند، ممکن است ابتدا ایمپلنت را بدون عمل پیوند استخوان در ناحیه ی مورد نظر، قرار دهد.

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

قرار دادن ایمپلنت اغلب از بیرون کشیدن دندان راحت تر است و معمولاً با استفاده از بی حسی موضعی ساده انجام می شود. شما هیچ وقت احساس درد نخواهید کرد، اما دقیقاً مثل بعد از عمل کشیدن دندان، ممکن است بعد از عمل جراحی دندانتان در طول هفته احساس ناراحتی کنید.

اگر بسیار عصبی هستید یا اگر مورد پیچیده ای برای شما وجود دارد، دندانپزشک شما می تواند برای شما آرام بخش تجویز کند. از بی حسی عمومی به ندرت برای ایمپلنت استفاده می شود و معمولاً فقط برای موارد بسیار پیچیده استفاده می شود.

درمان ایمپلنت چقدر طول می کشد؟

تیم دندانپزشکی شما قادر خواهد بود تا قبل از شروع درمان، یک جدول زمانی تقریبی به شما بدهد.

برخی از دندانهای کاذب می توانند همزمان با کاشت ایمپلنت در دهان گنجانده شوند ( به اینها ” کاشت فوری” گفته می شود برای اطلاعات بیشتر مطلب ایمپلنت دندان فوری چیست؟ را مطالعه کنید). با تیم دندانپزشکی خود مشورت کنید تا ببینید آیا این موارد ( مانند کاشت فوری ) برای شما مناسب است یا خیر. معمولاً دندانهای کاذب 3 تا 4 ماه بعد از قرار دادن ایمپلنت ها گنجانده می شوند. بعضی اوقات درمان طولانی تر می شود و تیم دندانپزشکی شما قادر خواهد بود تا در مورد اینکه چقدر درمان طول می کشد، با شما صحبت کند.

پس از عمل جراحی ایمپلنت چه اتفاقی می اُفتد؟

بعد از اینکه ایمپلنت دندان شما قرار داده شد، استخوان موجود در فک شما باید بر روی آنها رشد کرده و با آنها ترکیب شود ( جوش بخورد ). این عمل به طور معمول چند ماه به درازا می انجامد. بعضی اوقات ممکن است ایمپلنت های دندانی وقتی که برای قرار دادن دندان کاذب بر روی آنها استفاده می شوند، نسبت به استخوان های موجود در فک، به اندازه ی کافی زودتر جوش خورده و پایدار شوند.

اگر یک، دو یا سه دندان شما نیاز به جایگزین کردن ( ایمپلنت ) داشته باشد، ممکن است در خلال آن یک پروتز دندانی ( دندان مصنوعی ) موقت برای شما کار گذاشته شود. اگر از قبل یک دست کامل پروتز ( دندان مصنوعی ) را دارید، می توانید در مدت زمانی که ایمپلنت ها در حال بهبود هستند، از آنها ( دندان های مصنوعی ) استفاده کنید. برای اینکه پروتز های ( دندان های مصنوعی ) شما بعد از عمل بتوانند مناسب قرار گرفتن در دهان شما باشند، پروتز های ( دندان های مصنوعی ) شما نیاز به اصلاح دارند و معمولاً برای محافظت از دندان های ایمپلنت شده ی شما، یک هیلینگ کپ ( سرپوشی که روی دندان ایمپلنت شده کار گذاشته می شود تا از آن محافظت کند ) روی دندان ایمپلنت شده قرار می گیرد.

پاسخ به پرسش های رایج ایمپلنت دندان | بخش اول | بهترین دندانپزشک اصفهان

آیا تمیز کردن دندان هایی که ایمپلنت شده اند، کار سختی است؟

خیر، اما اگر می خواهید ایمپلنتی با دوام و موفق داشته باشید، مراقبت و مواظبت از آن در دوران نقاهت مهم است. تیم دندانپزشکی شما باید در مورد چگونگی مراقبت از دندان ایمپلنت شده ی خود توصیه های مفصلی را ارائه دهد. تمیز کردن اطراف دندان هایی که به ایمپلنت ها متصل هستند سخت تر از تمیز کردن دندان های طبیعی شما نیست. با این حال، ممکن است مناطقی وجود داشته باشد که دسترسی به آنها دشوار باشد و نحوه تمیز کردن آنها به شما نشان داده می شود. ممکن است لازم باشد بارها و بارها به پزشک خود مراجعه کنید اما تیم دندانپزشکی شما قادر خواهد بود در این مورد با شما صحبت کند.

اگر من زمانی که دندان های طبیعی خود را داشتم دچار بیماری لثه شده بودم، آیا این امکان وجود دارد زمانی که ایمپلنت را انجام دادم، دوباره به این بیماری مبتلا شوم؟
بله، اگر به اندازه کافی به آنها توجه نکنید، همینطور خواهد شد. اگر آنها را تمیز نگه دارید و آنها را به طور مرتب توسط تیم دندانپزشکی خود بررسی کنید، هیچ مشکلی پیدا نخواهید کرد. استعمال دخانیات همچنین بر سلامت ایمپلنت ها تأثیر می گذارد. بنابراین، اگر سیگار می کشید، ممکن است لازم باشد با دقت بیشتری از دندان های ایمپلنت شده ی خود مراقبت کنید. برخی از دندانپزشکان برای افرادی که سیگاری هستند، عمل ایمپلنت را انجام نمی دهند.

آیا می توانم دندان هایی را که بر روی ایمپلنت سوار شده اند را بیرون بیاورم؟

بیشتر دندانهای متصل شده به ایمپلنت ها فقط توسط یک دندانپزشک، قابل نصب و برداشتن هستند. اما اگر پروتزهای قابل جدا سازی را به ایمپلنت ها وصل کرده اید، می توانید آنها را برای تمیز کردن خارج کنید.

آیا شکل ایمپلنت ها مشخص می کند که آنها طبیعی نیستند؟

بیشتر ایمپلنت ها دقیقا به مانند دندان های طبیعی جلوه می کنند.

آیا می توانم برای هر یک از دندان های از دست رفته ام، عمل ایمپلنت را انجام دهم؟

اگر فقط یک دندان از دست رفته داشته باشید، برای ساپورت ( پشتیبانی که در اثر سوار شدن دندان کاذب بر روی ریشه ی ایمپلنت شده انجام می گیرد ) آن به ایمپلنت نیاز خواهید داشت. اگر تعداد بیشتری دندان از دست رفته دارید و اینها در کنار یکدیگر هستند، بازهم می توانید یک عمل ایمپلنت برای هر دندان داشته باشید. یا ممکن است متوجه شوید که به دو ایمپلنت یا بیشتر نیاز دارید، ممکن است آنها بتوانند هرکدام به تنهایی بیش از یک دندان را ساپورت کنند. دندانپزشک شما در مورد بهترین گزینه برای شما با خودتان صحبت خواهد کرد.

اگر به صورت تصادفی به دندان های ایمپلنت شده آسیبی برسد، حال چه کنیم؟

دندان های کاذب و ایمپلنت هایی که آنها را ساپورت می کنند می توانند در اثر تصادف به همان روشی که دندانهای طبیعی می توانند آسیب ببینند، دچار آسیب دیدگی شوند. بنابراین این مهم است که اگر ورزشی می کنید که دارای تماس با شخصی دیگر یا اشیاء در حال حرکت است، از یک محافظ دهانی ( گارد ) که به صورت حرفه ای ساخته شده، استفاده کنید.

ممکن است اطلاعات ما در مورد محافظ های دهانی مفید باشد. اگر فقط دندان ها آسیب دیده باشند، معمولاً می توانند از روی ایمپلنت خارج شده و جایگزین شوند.

اما اگر خود ایمپلنت تیتانیومی به طوری که قابل تعمیر نباشد، آسیب دیده باشد، در صورت اینکه خارج کردن آن بیش از حد دشوار باشد می تواند بدون ایجاد خطری برای آن، در فک باقی بماند. ممکن است ایمپلنت دیگری در کنار آن تعبیه شود تا جایگزینی برای ایمپلنت آسیب دیده باشد.

برای انجام عمل ایمپلنت به کجا مراجعه کنم؟

با دندانپزشک خود صحبت کنید. آنها ممکن است خودشان برخی یا تمام این نوع درمانها را انجام دهند و توصیه های لازم را به شما ارائه بدهند. یا ممکن است شما را برای ارزیابی و معالجه به یک متخصص ایمپلنت ( ایمپلنتولوژیست ) ارجاع دهند.

به یاد داشته باشید که این سوالات را بپرسید :

  • دقیقاً چه درمانی برای شما پیشنهاد می شود.
  • دندانپزشک در این کار چه تجربه ای دارد.
  • کل هزینه های درمانی چه مقدار می شود.
  • گزینه های مختلف برای شما چیست.

اطمینان حاصل کنید که یک برنامه درمانی را، همراه با برآورد و ارزیابی خود انجام می دهید و در مورد این که آیا ضمانتی برای درمان شما وجود دارد یا خیر، حتما سوالات خود را مطرح کنید.

اگر از هر پاسخی که می گیرید ناراضی هستید، نظر دیگری را بخواهید. شما زمان، تلاش و پول زیادی را خرج خواهید کرد، بنابراین باید اطمینان داشته باشید که در پایان درمان چه بدست می آورید.

صحت علمی مطالب منتشر شده ی فوق، با مشورت حضوری بیمار با خود جناب دکتر برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان ، توسط ایشان باید تایید گردد.


راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم،  بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان


مطالب پیشنهادی :

مزایا و معایب ایمپلنت دندان فوری چیست؟

میزان ایمنی و دوام ایمپلنت های دندان چقدر است؟

بررسی انواع پیوند لثه

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ