بهبود دردهای مفصل گیجگاهی-فکی و مشکلات عضلات جونده با لیزر

بهبود دردهای مفصل گیجگاهی-فکی و مشکلات عضلات جونده با لیزر | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

بهبود دردهای مفصل گیجگاهی-فکی و مشکلات عضلات جونده با لیزر

در گزارشی که امروز توسط دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان برای شما همراهان نگاشته شده است. به بررسی بهبود دردهای مفصل گیجگاهی-فکی و مشکلات عضلات جونده با لیزر می پردازیم.

بیمار، خانمی میانسال با سابقه ی ۲۵ ساله ی مشکلات مفصل گیجگاهی فکی، به مرکز تخصصی لیزر دندانپزشکی نجم مراجعه کرد. مشکل در مفصل سمت راست ایشان بود. متاسفانه همکاران به علت ناتوانی در تشخیص و عدم انجام معاینات دقیق، درد مربوطه را مدتها به عوامل اندودنتیک نسبت میدادند که منجر به کشیده شدن پیاپی دندان های ۸ و ۷ و ۶ بالا در سمت راست شده بود ولی درد، برطرف نشده بود. سپس همکاران نورولوژیست انواع داروهای اعصاب و روان و آرام بخش های متعدد را به ایشان داده بودند که باز هم بی تاثیر بود.

درد در مقیاس VAS، عدد ۱۰ از ۱۰ بود و به گفته ی بیمار حتی یک شب، خواب راحت نداشت و بارها تفکرات خودکشی suicide جهت پایان دادن به این درد، به ذهن او خطور کرده بود. پس از معاینات دقیق و با جزئیات، تشخیص TMDs ایشان و همچنین مشکل درد مزمن در عضلات جونده MPDs مسجل گشت. محدودیت در باز کردن دهان، انحراف اصلاح شونده از میدلاین حین باز کردن دهان، درد در محل مفصل، درد در لمس عضلات ماستر و تمپورالیس و لترال تریگوئید، صدای کلیک، همگی در بیمار detect شدند. Soft tissue window CT Scan برای Mid face و TMJ دو طرف بیمار درخواست شد. طبق reaport همکار محترم متخصص رادیولوژی، فیبروز و عدم رویت فضای مفصلی سمت راست، مشاهده گردید.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان

درمان ۳ سیکل ۱۵ جلسه ای PBM با تابش لیزر ۸۰۸ nm از جهات مختلف داخل و خارج دهانی و از درون مجرای گوش خارجی، در زمان دهان باز و بسته بر مفصل و همچنین تابش لیزر بر عضلات جونده ی فوق الذکر، آغاز گردید که ظرف ۵ جلسه ی نخستین از مجموع ۴۵ جلسه تابش لیزر، درد از عدد ۱۰ در مقیاس VAS به عدد ۸ رسید و بیمار همچنان تحت ادامه ی جلسات درمان لیزر PBM می باشد. لازم به ذکر است که ساخت و استفاده از نایت گارد برای بیمار تجویز گردید.

طبق آمار تحقیقات دراز مدت متعدد بین المللی، بیش از ۷۰ درصد از انسانها در برهه هایی از زندگی خود، دچار مشکلات TMDs میگردند. معاینات دقیق جهت تشخیص مشکلات مفصل گیجگاهی فکی و تابش لیزر با طول موج و دوزیمتری مناسب، نکته ی مهم در درمان و کنترل علائم این بیماری است.

توجه: این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم