بهترین درمان عقب نشینی لثه چیست؟

بهترین درمان عقب نشینی لثه چیست؟ | بهترین جراح لثه اصفهان

بررسی بهترین درمان عقب نشینی لثه

قبلاً پیوند لثه تنها راه برای بازگرداندن سلامت لثه پس از عقب نشینی لثه بود. در حالی که پیوند لثه نرخ موفقیت بسیار بالایی دارد، اما نسبت به تکنیک پین هول انقلابی و کم تهاجمی، تهاجمی تر است و به زمان بیشتری نیاز دارد. مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان که برای شما خوانندگان عزیز گردآوری شده است. به آشنایی با بهترین درمان عقب نشینی لثه خواهیم پرداخت.

تکنیک جراحی پین هول یک درمان تحلیل لثه بدون چاقوی جراحی و بدون بخیه برای تصحیح لثه های در حال عقب رفتن است. هنگامی که برای انجام عمل خود به کلینیک دندانپزشکی می‌روید، دکتر برای اطمینان از راحتی شما از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند. سپس از یک سوزن سرنگ برای ایجاد یک سوراخ کوچک در لثه های سالم در محل درمان استفاده می کند.

این باعث شل شدن بافت شده و به دندانپزشک اجازه می دهد تا به آرامی لثه ها را تغییر مکان دهد، ریشه دندان در معرض دید را بپوشاند و خط لثه را بازیابی کند. سپس نوارهای ریز غشای کلاژن قابل جذب یا لثه مصنوعی را در سوراخ سوزنی قرار می دهد تا به تثبیت بافت لثه در طول فرآیند بهبود کمک کند. در بیشتر موارد، نقطه ورودی کوچک در عرض یک روز بهبود می یابد. و تا زمانی که علت عقب نشینی لثه از بین رفته باشد، می توانید تا سال های آینده از لبخند زیبای خود لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی : آشنایی با انواع آنلی دندان

سایر درمان ها برای عقب نشینی لثه

همانطور که در بالا ذکر شد، تکنیک Pinhole ممکن است در هر موردی مناسب نباشد، اما چند گزینه دیگر وجود دارد که می‌تواند بافت لثه اطراف دندان را دوباره بچسباند یا ترمیم کند. این شامل:

  • پوسته پوسته شدن و صاف کردن ریشه
  • پیوند بافت همبند
  • تکنیک تونل زنی پت آلن

چندین گزینه برای درمان عقب نشینی لثه وجود دارد و مشاوره با دکتر بهترین راه برای کمک به تعیین درمان مناسب شماست.

بهترین درمان عقب نشینی لثه چیست؟ | بهترین جراح لثه اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان 

آیا تنها راه درمان عقب نشینی لثه جراحی است؟

در تمام مواردی که لثه دچار عقب نشینی شده است لازم است که قبل از هر اقدامی معاینه دقیق توسط متخصص صورت گیرد . این معاینه از آن جهت است که در قدم اول علت عقب رفتن لثه های شما تشخیص داده شود . پس از تشخیص علت اقدام درمانی اول حذف علت بوجود آورنده است . در بسیاری از موارد با همین کار مشکل عقب نشینی لثه ها تا حدود زیادی بهبود می یابد .

پس از گذشت شش ماه و بررسی نتایج درمان اولیه پزشک روش درمانی بعدی که احتمالا پیوند لثه باشد را به شما پیشنهاد می دهد . در کلینیک نجم معمولا سعی می شود تا از روش های کم تهاجمی در کلیه درمان ها از جمله لثه و کاشت دندان استفاده گردد . این کار علاوه بر رضایت بیمار نتایج بهتری را نیز به همراه دارد .

نکته :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم


دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ