مدت زمان لازم عمل ایمپلنت دندان چقدر است؟

مدت زمان لازم عمل ایمپلنت دندان چقدر است؟ | بهترین جراح لثه اصفهان

بررسی مدت زمان لازم عمل ایمپلنت دندان

شاید شما هم دنبال درمان ایمپلنت دندان باشید ولی یک سوال بزرگ در ذهنتان باشد . ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد ؟ سوال مهمی است چون بسیاری دائم در سفر هستند یا اینکه مشکل آنها از دست رفتن دندان جلو است که به طرح لبخند ایراد وارد کرده است . در این مقاله سعی داریم تا این سوال را پاسخ دهیم . در مطلبی که امروز در سایت دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان برای شما خوانندگان عزیز گردآوری شده است. به بررسی مدت زمان لازم عمل ایمپلنت دندان خواهیم پرداخت.

عوامل موثر بر مدت ایمپلنت دندان

قبل از اینکه بگوییم که ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد باید عوامل موثر بر آن را مشخص نماییم:

  • دندانپزشکی که این کار را برای شما انجام میدهد . هر دندانپزشک با دندانپزشک دیگر روش کار متفاوتی دارد.
  • نوع سیستم ایمپلنتی که بکار برده میشود . بسته به سطح ایمپلنت دندان و پردازشی که بر روی آن میشود سرعت اتصال به استخوان متفاوت خواهد بود .
  • روش کاشت ایمپلنت . بسته به اینکه مراحل ایمپلنت دندان در روشی که بکار برده میشود چند مرحله ای باشد .
  • نیاز به پیوند استخوان باشد .
  • درمان سینوس لیفت هم نیاز داشته باشیم.

مطلب پیشنهادی : دلایل ایجاد بوی بد دهان چیست؟

تاثیر روش کاشت بر میزان مدت درمان ایمپلنت

دندانپزشکانی که درمان ایمپلنت دندان را انجام میدهند و متخصصین لثه و پروتز دندان و متخصص ایمپلنت دندان هر کدام ممکن است روش کاشت متفاوتی را برگزینند . کلیت کار یکی است ولی مراحل ممکن است متفاوت باشد . علاوه بر این زمان انتظار از کشیدن تا کاشت و از کاشت تا روکش در بین دندانپزشکان با ایده های گوناگون متفاوت است .

مهمترین نکته این است که همه دندانپزشکان هدفشان موفقیت درمان شما در کوتاهترین زمان است . اگر که دندانپزشکی مدت انتظار طولانی تری را برای شما در نظر میگیرد حتما صلاح شما و موفقیت درمان را اینگونه در نظر گرفته است .

تاثیر سیستم ایمپلنت

دو نکته در انواع ایمپلنت دندان بر اینکه ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد موثر است :

فرم ایمپلنت و تعداد رزوه ها و عمق رزوه ها :

هر چه تعداد رزوه ها بیشتر و عمیقتر باشد گیر اولیه بهتری را به ایمپلنت دندان درون استخوان میدهد . این استحکام ایمپلنت درون استخوان به دندانپزشک اطمینان لازم را میدهد که بتواند روکش ایمپلنت دندان را در فاصله زمانی کمتری تصب نماید.

پردازش سطح ایمپلنت :

امروزه معمولا اکثر ایمپلنتها پردازش لازم را بر روی سطحشان دارند . این پردازش در بیشتر مواقع اسید اچ شدن و زبر شدن سطح تیتانیوم است . علاوه بر این ممکن است مواد خاصی چون هیدروکسی آپاتایت و سایر عوامل تسریع استخوانسازی بر روی سطح ایمپلنت قرار داده شود . هر چه میزان پردازش بر روی سطح بیشتر باشد قیمت ایمپلنت دندان بیشتر خواهد بود .

بررسی مزایای عمل ایمپلنت دندان | بهترین دندانپزشک اصفهان

طول دوره ایمپلنت دندان با پیوند استخوان

جدای از پروسه کاشت ایمپلنت و مراحل نصب روکش دندان در صورتیکه استخوان به دلایل زیر نیاز به بازسازی داشته باشد زمان طولانی تر میگردد:

  • تحلیل عرضی استخوان ( عرض استخوان نازک شده باشد )
  • تحلیل عمودی استخوان ( ارتفاع استخوان نسبت به دندانهای مجاور پایینتر رفته باشد )
  • سینوس لیفت در ایمپلنت فک بالا ( پس از کشیدن دندان آسیاب بالا معمولا حفره سینوس ماگزیلا بزرگتر شده و استخوان باقیمانده کاهش می یابد )
  • بازسازی کل استخوان فک در دندان مصنوعی ثابت ( جهت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین )

بطور کل برای بازسازی استخوان نیاز به انتظار شش ماهه برای گرفتن پیوند میباشد . در بسیاری موارد سعی بر این است که کاشت ایمپلنت و پیوند استخوان همزمان انجام شود .در نتیجه بجای انتظار 9 ماه فقط همان 6 ماه را جهت گرفتن پیوند استخوان و ایمپلنت بطور همزمان لازم است سپری نمایید .

مدت شش ماهه انتظار جهت ساخت استخوان و بلوغ آن است . تنها ساخت استخوان اولیه کافی نمی باشد . بایستی ترابکول های استخوان کاملا کلسیفیه و محکم شوند تا بتوان جهت استحکام ایمپلنت به آنها اعتماد نمود .

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان 

زمان لازم برای ایمپلنت دندان کامل

هنگامیکه هدف ساخت دندان مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت باشد بستگی به آن دارد که منظور دندان مصنوعی نیمه ثابت است یا کاملا ثابت :

در روش بی حرکت کردن دندان مصنوعی فک پایین به صورت نیمه متحرک ابتدا چهار ایمپلنت درون استخوان باقیمانده در ناحیه جلو کاشته میشود . سپس در همان روز بال اباتمنت را بر روی ایمپلنت ها نصب نموده و دندان مصنوعی را به آن متصل میکنیم . حسن این روش آن است که کلیه مراحل جمعا در یک روز و یک جلسه سه ساعته طول میکشد . دندان مصنوعی کاملا ثابت نیست و فرد خود میتواند آنرا برداشته و دوباره بصورت دگمه ای بر روی بال اباتمنت ها متصل کند .
در روش دندان مصنوعی کاملا ثابت تعداد 6 الی 8 ایمپلنت در هر فک در یک روز کاشته میشود . هر فک در یک جلسه دو الی سه ساعته . معمولا اگر نیاز به کشیدن دندان باشد در همان جلسه و همزمان کشیده میشود . مدت انتظار برای گرفتن پیوند ایمپلنتها و استخوان 3 ماه است . پس از آن بریج دندان سرامیکی برای هر فک بر روی ایمپلنتها ساخته و نصب میگردد . ایم مرحله معمولا یک ماه طول میکشد . بنابراین اگر که سوال است که ایمپلنت دندان کامل چقدر طول میکشد پاسخ 4 ماه است .

نکته :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم


دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ