بهداشت دهان و دندان در نوزادان و کودکان

بهداشت دهان و دندان در نوزادان و کودکان | بهترین ایمپلنت اصفهان

بررسی بهداشت دهان و دندان در نوزادان و کودکان

بهداشت دهان و دندان امر مهمی است که رعایت آن در هر سنی ضروری است و در سنین بالاتر بر اهمیت آن افزوده می‌شود. با گذشتن از مرز 35 سالگی دیگر پوسیدگی دندان دلیل اصلی از دست دادن دندان‌ها نیست و افراد بیشتر دندان‌های خود را به علت بیماری لثه از دست می‌دهند. اکثر موارد بیماری لثه به دلیل جمع شدن تدریجی پلاک روی دندان‌ها بروز می‌یابد. در این نوشته سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان پیشگیری و درمان لکه سفید روی دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

بهترین روش برای پیشگیری از مشکلات دهان و دندان ازجمله بیماری لثه و پوسیدگی دندان‌ها رعایت مستمر و مداوم بهداشت دهان و دندان است. به این منظور باید به طور مرتب برای چک‌آپ به دندانپزشک مراجعه کنید، دندان‌ها را حداقل دو بار در روز مسواک بزنید و دست‌کم روزانه یک بار نخ بکشید. دندان‌ها را به روش صحیح مسواک بزنید و نخ بکشید تا سالم و تمیز بمانند. در ادامه به کارهای لازم برای بهداشت دهان ودندان در کودکان خواهیم پرداخت

اصول مراقبتی بهداشت دهان و دندان در نوزادان و کودکان

تمیز کردن و بهداشت دندان‌های شیری نوزاد را باید به محض مشاهده کردنشان در دهان کودک، یعنی ظرف شش ماهه نخست زندگی کودک، شروع کنید. البته باید از دندانپزشک درباره روش تمیز کردن این مرواریدهای کوچک راهنمایی بگیرید. برای این کار کافی است دندان‌ها را با گاز پانسمان یا دستمال کوچکی پاک کنید. پس از درآمدن چند دندان می‌توانید مسواک مناسب نوزاد را در آب گرم بزنید و با آن دندان‌ها را پاک کنید.

پیشگیری و درمان دندان‌ سیاه کودکان | بهترین دندانپزشک اصفهان

دندان‌های فرزند خردسالتان را خودتان مسواک بزنید، سپس روش صحیح مسواک زدن را به فرزندتان یاد بدهید و بر مسواک زدنش نظارت کنید تا به تدریج خودش بتواند به تنهایی دندان‌ها را به درستی مسواک بزند. حتماً فرزندتان را قبل از یک سالگی به نزد دندانپزشک ببرید تا طرح درمانی مناسبی برایش تهیه شود. معاینه و جرم‌گیری دوره‌ای را فراموش نکنید.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان

نخ کشیدن دندان‌ها را پس از آن که دو دندان کنار هم درآمد، شروع کنید. پس از 6 سالگی و یاد گرفتن روش صحیح نخ کشیدن، کودکان باید هر روز خودشان بین دندان‌ها را نخ بکشند. پس از آن که فرزندتان مسئولیت‌پذیر شد، یعنی حدوداً از سن 7 سالگی، استفاده از دهانشویه را شروع کنید. باید مراقب باشید که فرزندتان دهانشویه را نبلعد.

پس از آن که تمام دندان‌های دائمی درآمد، دندانپزشک وضعیت دندان‌ها را بررسی می‌کند. و در صورت لزوم شما را به یک متخصص ارتودنسی معرفی می‌کند تا طرح درمانی ارتودنسی تهیه شود و دندان‌ها سیم‌کشی شود. سن 7 سالگی معمولاً زمان مناسبی برای سیم‌کشی کردن دندان‌ها است. متخصص ارتودنسی اختلال بایت یا مشکلات مربوط به نامرتبی دندان‌ها را تشخیص می‌دهد و بهترین روش اصلاح را پیشنهاد می‌کند.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

دلیل انواع لکه های سفید (فلورسیس) روی دندان کودکان

گزینه‌های درمانی برای آفت دهان

روش های پیشگیری و درمان لکه سفید روی دندان

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ