ترمیم دندان با گلاس آینومر چگونه انجام می شود؟

ترمیم دندان با گلاس آینومر چگونه انجام می شود؟ | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

ترمیم دندان با گلاس آینومر چگونه انجام می شود؟

ترمیم دندان با گلاس آینومر حدود 50 سال است که در دندانپزشکی وجود دارد.

این مواد در ابتدا برای ترمیم دندان کودکان استفاده می‌شد. با این حال، به تدریج تغییراتی در ساخت و ساز و تولید رخ داد و به سایر حوزه‌ها نیز گسترش یافت. امروزه گلاس آینومرهای مختلفی در بازار وجود دارد. این روزها از مواد ترمیمی گلاس آینومر و انواع رزین اصلاح شده آن­ها (RMGI) به عنوان پایه‌ای برای ترمیم اکلوزال دندان‌های شیری، درمان ضایعات پروگزیمال، چسباندن براکت‌های ارتودنسی و ترمیم پوسیدگی استفاده می‌شود.

تحول در خدمات دندانپزشکی با ترمیم دندان با گلاس آینومر

گلاس آینومرها گزینه‌های مختلفی را به دندانپزشک ارائه می‌دهند. آنها در طیف متنوعی با ویژگی‌ها و فرمولاسیون‌های مختلف برای کمک به دندانپزشکان در بسیاری از فرآیندها وجود دارند. به عنوان مثال، سمان گلاس آینومر با ویسکوزیته پایین به عنوان سیلانت عمل می‌کند.

مواد همه کاره در دندانپزشکی

به دلیل خاصیت چسبندگی و هیدروفیلیک، آن‌ها جایگزین بسیار خوبی برای سیلانت‌های رزینی برای بیماران خاص هستند. گلاس آینومرهای با ویسکوزیته بالا همچنین به عنوان پرکننده به جای رزین‌های کامپوزیتی عمل می‌کنند و در برخی شرایط استفاده می‌شوند.

ترمیم دندان با گلاس آینومر چگونه انجام می شود؟ | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان مرکز لیزر دندانپزشکی اصفهان

کاهش حساسیت‌های ناشی از کامپوزیت‌های رزینی

گلاس آینومرها نسبت به کامپوزیت‌های رزینی این مزیت را دارند که شیرینکیج‌های پلیمریزاسیون ایجاد نمی‌شود و این مزیت حساسیت‌ها را کم می‌کند. انقباض پلیمریزاسیون که پس از درمان کامپوزیت رخ می‌دهد، ساختار داخلی دندان را در معرض آسیب قرار می‌دهد و باعث ایجاد حساسیت می‌شود.

عدم نگرانی پیرامون ترکیب با رطوبت

رطوبت می‌تواند شرایط بدی را در شرایط ترمیم ایجاد کند و ضروری است. برای جلوگیری از این امر باید تدابیری اتخاذ شود. به همین دلیل هنگام استفاده از مواد کامپوزیت باید دقت ویژه‌ای برای عایق بودن مواد در برابر رطوبت داشت. درک کامل این موضوع، مشکلاتی را به همراه دارد. همچنین استفاده از ابزارهایی مانند Robardm می‌تواند زمان بر و خسته‌کننده باشد.

با این حال، گلاس آینومرها در دندانپزشکی هیدروفیلیک هستند. ساختار آن‌ها در برابر رطوبت مقاوم‌تر است. همچنین هنگامی که با بزاق یا رطوبت دیگر ترکیب می‌شوند، خواص خود را از دست نمی‌دهند. بنابراین، دستیابی به ایزولیشن دشوار است. (از جمله پوسیدگی ریشه، دندانپزشکی کودکان و ترمیم زیر لثه) بسیار موثرتر از کامپوزیت‌ها عمل می‌کنند.

 

صفحه ی دکتر حسین برجیان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان را در سایت کلینیک 24 مشاهده کنید.


مطالب پیشنهادی:

گلاس آینومر چیست؟

پرشدگی دندان چگونه خالی می شود؟

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ