پرشدگی دندان چگونه خالی می شود؟

پرشدگی دندان چگونه خالی می شود؟ | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

پرشدگی دندان چگونه خالی می شود؟

بیرون آمدن پرکردگی دندان

با توجه به اینکه پرکردگی دندان بر اساس طبیعت آن ها به صورت دائمی نمی باشد امکان دارد بنا بر دلایل مختلفی کنده شود یا از جا در بیاید. یکی از متداول ترین علت های که باعث بیرون آمدن قسمت پرکردگی در دندان ها می شود گاز زدن یک جسم سخت یا بایت می باشد. این امر موجب می شود که قسمت پرشدگی دچار ترک خوردگی با سستی شود.

 

با این حال دلایل دیگری نیز وجود دارد که امکان دارد در طی یک مدت زمان طولانی اتفاق بیفتد. در برخی موارد پوسیدگی دندان موجب می شود که اطراف مواد پرکردنی دندان سست شود و همین امر موجب می شود که قسمت پرشده به مرور زمان از جای خود خارج شود.

 

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

 

از جمله موارد دیگری که باعث این اتفاق می شود ساییدن دندان ها یا دندان قروچه در خواب است. کلنچینگ فک در زمان ورزش کردن می تواند یکی از علت هایی باشد که موجب خالی شدن دندان های پرکرده شود. در صورتی که پرشدگی دندان شما در مدت زمان کوتاهی پس از اینکه بر روی دندان قرار گرفته شد از دندان شما جدا شده است به این علت است که در ابتدا به درستی نچسبیده است.

 

موارد بسیار زیادی وجود دارد که بر روی پرشدگی دندان های شما اثر می گذارد و باعث از دست رفتن آن ها می شود. برای درک بیشتر باید بگوییم که پرشدگی های آمالگام یا طلا در مقایسه با پرشدگی های گلاس آینومر و کامپوزیت از دوام بیشتری برخوردار هستند. این نوع پرشدگی ها کمتر در معرض شکستگی ناشی از جویدن قرار می گیرند.

 

معمولا پرشدگی هایی که از جنس غیر فلزی هستند بیشتر مستعد شکستن و از دست دادن پیوند خود با دندان ها هستند.


مطالعه بیشتر:

جدا شدن پرشدگی دندان

افتادن پرکردگی دندان

 

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ