جراحی ضایعات تحریکی زیر دنچر با لیزر

جراحی ضایعات تحریکی زیر دنچر با لیزر | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی جراحی ضایعات تحریکی زیر دنچر با لیزر

گزارشی که توسط دکتر حسین برجیان بهترین جراح لثه اصفهان برای شما همراهان گرامی نگاشته شده است. به بررسی جراحی ضایعات تحریکی زیر دنچر با لیزر خواهد پرداخت.

بیمار به علت استفاده طولانی مدت ازدنچر (دندان مصنوعی کامل متحرک فک بالا) وعدم تطابق لازم سطح بافتی دنچر با ریج باقیمانده ی زیرین، در طول زمان دچار ضایعات تحریکی و ایجاد بافت اضافه شده بود. و توانایی استفاده از دنچر را به علت درد و از دست رفتن ثبات دنچر، از دست داده بود. لهذا دچار سوء تغذیه ومشکلات گوارشی گشته بود. و به علت کهولت سن و بیماری های زمینه ای متعدد، اندیکاسیون جراحی با تیغ و بخیه وخونریزی رانداشت.

بیمار جهت حذف توده های تحریکی زیر دنچر در قدام فک بالا به مرکز تخصصی لیزر دندانپزشکی نجم ارجاع داده شد. جراحی با استفاده از لیزر ۹۸۰ & ۸۱۰ Dual نانومتر پرتوان جهت دستیابی به خواص برش سطحی و جراحی بدون خونریزی (انعقاد خون در زمان برش) انجام گردید. توده های تحریکی با لیزرهای اینفرارد بدون تیغ وبخیه وخونریزی و بدون نیاز به پانسمان کوپک حذف گردید و طبق پروتکل، جهت بررسی به ازمایشگاه پاتولوژی ارسال شد. این جراحی بدون عود و با کمترین میزان عوارض برای اکثریت توده های دهانی قابل انجام است.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان

بهبود اولیه محل جراحی در دو تا سه هفته نخست به صورت تشکیل غشای سفید خاکستری فیبرینو لکوسیتر میباشد. و بهبود نهایی پس از ۸ تا ۱۰ هفته (یعنی ۲ تا ۲ونیم ماه ) پس از جراحی حاصل میشود. پس از ۳ روز نخست پس از جراحی، میتوان از یک پروتز اینتریم جدید یا همان پروتز قبلی با افزودن تیشو کاندیشنر یا سافت لاینر، استفاده کرد. که تا زمان هیلینگ نهایی محل زخم جراحی و ساخت پروتز جدید، بیمار فانکشن، تکلم و استتیک خود را از دست ندهد.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم