آیا ایمپلنت دندان در کودکان امکان پذیر است؟

آیا ایمپلنت دندان در کودکان امکان پذیر است؟ | بهترین جراح لثه اصفهان

آیا ایمپلنت دندان در کودکان امکان پذیر است؟

ایمپلنت دندان در کودکان یکی از راهکارهایی است که معمولا وقتی دندان کودکی دچار مشکل و از دست رفتگی می شود، والدین برای ترمیم دندان به آن فکر می کنند. کودکان یکی از بی خیال ترین افراد روی زمین هستند که امکان رخ دادن سانحه های مختلف برای آن ها بسیار زیاد است. ممکن است در طی این سانحه های مختلف، کودکی دندان خود را از دست بدهد. اولین چیزی که والدین به آن فکر می کنند، جایگزین کردن یک دندان با کمک ایمپلنت دندان در کودکان می باشد. اما متاسفانه باید بگوییم که به دلایل مختلفی، چنین شرایطی امکان پذیر نیست و کودکان نمی توانند عمل ایمپلنت انجام دهند. در نوشته امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان که برای شما عزیزان گرداوری شده است. امکان ایمپلنت دندان در کودکان را مورد مطالعه قرار خواهیم داد.

علت مناسب نبودن ایمپلنت دندان در کودکان

ببینید، در کل ایمپلنت را ریشه ی مصنوعی دندان می نماند، چرا که به واسطه ی کاشت آن در داخل لثه و جوش خوردن آن با استخوان فک، یک ریشه ی مصنوعی برای ایجاد یک دندان جایگزین دندان از دست رفته، پدیدار می شود. ایمپلنت در ظاهر شبیه به پیچ است اما پس از جوش خوردن با استخوان فک، همان ریشه ی دندان خواهد شد. در واقع ایمپلنت یکی از طبیعی ترین محکم ترین روش های برای گذاشتن دندان جایگزین دندان های از دست رفته می باشد.

آیا ایمپلنت دندان در کودکان امکان پذیر است؟ | بهترین جراح لثه اصفهان

با تعریفی که از ایمپلنت برایتان ارائه کردیم، حتما متوجه شده اید که برای کاشت ایمپلنت ما به بافت استخوانی کامل و تکامل یافته احتیاج داریم، این در صورتی است که استخوان فک کودکان آن طور که باید رشد نکرده و تکامل نیافته است، به همین دلیل امکان کاشت ایمپلنت دندان در کودکان تقریبا وجود ندارد. وقتی شما بر روی استخوان فک تکامل نیافته ایمپلنت کنید، ریشه ی مصنوعی کاشته شده مانع از رشد درست استخوان فک شده و همینطور زمینه را برای کج و معوج درآمدن دندان ها فراهم می کند. دلیل اینکه شرایط برای کاشت ایمپلنت دندان در کودکان به هیچ وجه فراهم نیست، همین مورد عدم تکامل استخوان فک می باشد.

سن مناسب ایمپلنت دندان کودکان

با توجه به مواردی که مانع از در کودکان می شود، اساسی ترین کار برای دسترسی به یک ایمپلنت درست و محکم و استاندارد برای دندان کودکان، صبر کردن است. صبر کنید تا فک کودک تا حد مورد نظر تکامل یابد. از آن جایی که دختران خیلی زودتر از پسران رشدشان تکمیل می شود، دختر خانم ها از سن پانزده سالگی و آقا پسرها از سن هفده سالگی می توانند کاشت ایمپلنت دندان را انجام دهند. البته فک کودک ابتدا باید توسط پزشک متخصص بررسی شود تا از تکامل آن اطمینان حاصل گردد و سپس برای ایمپلنت در کودکان اقدام گردد.

صحت علمی مطالب منتشر شده ی فوق، با مشورت حضوری بیمار با خود جناب دکتر برجیان بهترین جراح لثه اصفهان ، توسط ایشان باید تایید گردد.


راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم،  بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان


مطالب پیشنهادی :

مزایای ایمپلنت دندان در سالمندان

موارد استفاده از ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت دندان نسبت به دندان مصنوعی چیست؟

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ