دلایل ایجاد تغییر رنگ در روکش دندان

دلایل ایجاد تغییر رنگ در روکش دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان

بررسی دلایل ایجاد تغییر رنگ در روکش دندان

معمولا تغییر رنگ روکش دندان یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افرادی است که از این روش استفاده می‌کنند. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان دلایل ایجاد تغییر رنگ در روکش دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

نگهداری درست و شستن منظم دندان‌ها آسیب دیدگی روکش را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد. اما بدیهی است که با گذر زمان شاهد تغییر رنگ روکش‌ها شوید. چرا که دندان‌های طبیعی انسان هم با بالا رفتن سن آرام آرام تغییر رنگ می‌دهد. اما در صورتی که درست از آن‌ها نگهداری شود، هرگز دچار خرابی نخواهد شد.

تحلیل لعاب سرامیک

پوششی که رنگ روکش دندان را تشکیل می‌دهد، از لعاب مخصوصی برای ایجاد شفافیت و براق شدن دندان تهیه شده است. این لعاب با گذر زمان و عدم مراقبت‌های مربوطه، دچار لکه‌هایی می‌شود. لازم به ذکر است که مراقبت برای از بین نرفتن لعاب روکش تنها به عهده زیباجو نبوده و گاها به دلیل تجهیزات مصرفی دندانپزشکی‌ها در خدماتی مانند پولیش، این اتفاق میفتد.

پالیش‌های برقی یا همان prophy jet برای تمیز کردن دندان از ترکیباتی استفاده می‌کنند که منجر به آسیب روکش‌ها می‌شود. ترکیبات پولیش برقی شامل آب و بی کربنات سدیم است، که تاثیر بسزایی در تمیز شدن دندان‌ها دارد اما لعاب روکش دندان را خراب می‌کند.

آسیب رنگ روکش دندان

با آسیب دیدن روکش، دندانی که در زیر آن قرار دارد در معرض آلودگی‌های دهان قرار گرفته و منجر به تغییر رنگ آن قسمت می‌شود. در صورتی که نسبت به نواحی آسیب دیده روکش دندان خود بی توجه باشید، ذرات موجود در دهان از بین ترک‌ها یا قسمت‌های آسیب دیده عبور می‌کنند و بین روکش و دندان می‌مانند. در این شرایط اصلا درنگ نکنید و سریعا نسبت به تعمیر روکش دندان اقدام کنید. زیرا با ماندن ذرات بین روکش و دندان، با مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان اصلی، بوی بد دهان و البته تغییر رنگ روکش دندان مواجه خواهید شد.

انواع رنگ روکش دندان | بهترین جراح لثه اصفهان

خطای دید در تغییر روکش

گاهی اوقات ممکن است تغییر رنگ به وجود آمده در روکش دندان تنها به دلیل شکستگی و عدم مراقبت درست اتفاق نیفتد؛ بلکه گاها امکان دارد جنس دندان‌های طبیعی فرد به گونه‌ای باشد که به طور مداوم تغییر رنگ دهد. بنابراین تغییر رنگ دندان‌های مجاور منجر به تیره دیده شدن دندان روکش شده می‌شود. هر زمانی که با این مشکل رو به رو شدید، بهتر است با روش‌های رایج دندان‌های طبیعی خود را سفید کنید، نه اینکه هزینه‌ای مازادی برای تعویض روکش دندان بپردازید.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان

تغییر رنگ روکش دندان با مصرف نوشیدنی‌های رنگی

اصولا روکش‌های دندان جنس محکم و تا حدودی آسیب ناپذیز دارند، اما استفاده مکرر از خوراکی‌ها یا نوشیدنی‌های نامناسب باعث می‌شود رنگ روکش دندان به مرور زمان زرد یا تیره شود. حتما سعی کنید استفاده از نوشیدنی‌هایی مانند چای، قهوه، نوشابه و یا استعمال سیگار و… را به حداقل برسانید.

ترکیبات فلزی روکش دندان

دندان‌هایی که از پیش عصب کشی شده و با فلز پر شده باشند، رنگ فلز را از پشت روکش منعکس کرده و باعث ایجاد هاله خاکستری رنگ می‌شوند. البته روکش‌های سرامیکی-فلزی هم عامل به وجود آمدن این تیرگی‌ها هستند.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

انواع مختلف پیوند استخوان

مقایسه ایمپلنت دندان های جلو با بریج

پیشگری و درمان پوسیدگی دندان

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ