راه حل موقت محافظت از دندان پرشده

راه حل موقت محافظت از دندان پرشده | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

راه حل های موقت محافظت از دندان پرشده

محافظت از دندان پرشده (راه حل های موقت) چگونه است؟

• ابتدا باید با آب نمک (یک عامل ضد باکتری طبیعی) غرغره کنید. شستشوی دهان با آب نمک می تواند به کاهش درد، التهاب و جلوگیری از تجمع باکتری کمک کند. 8 اونس آب گرم را با نصف قاشق چایخوری نمک ترکیب کنید. آبکشی را به مدت 30 ثانیه در دهان خود بچرخانید و تف کنید.

• پس از ضدعفونی کردن دهان، می توانید یک پرکننده موقت (سیمان دندان) روی دندان قرار دهید. می توانید کیت های پرکننده موقت را به صورت آنلاین یا در داروخانه پیدا کنید. دندانپزشک شما این محلول موقت را قبل از استفاده از پر کردن جدید حذف خواهد کرد.

• اگر دندان باعث ناراحتی می شود از داروهای مسکن بدون نسخه مانند ایبوپروفن (ادویل) یا استامینوفن (تیلنول) استفاده کنید. بیش از مقدار توصیه شده روزانه مصرف نکنید.

• از یک عامل بی حس کننده استفاده کنید. ژل دارویی سه گانه دندان درد شدید و تسکین لثه اورجل رایج ترین پماد مورد استفاده برای درد دهان است.

• اگر ناحیه آسیب دیده متورم است، یک کیسه یخ می تواند به کاهش تورم کمک کند. کیسه یخ را در یک پارچه بپیچید و سپس آن را به مدت حداقل 20 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.

• روغن میخک را به ناحیه در معرض دید بمالید. یک ترکیب فعال موجود در میخک به نام اوژنول دارای خواص ضد التهابی و بی حس کننده است. می توانید روغن میخک را از داروخانه یا آنلاین خریداری کنید.

در صورت خالی شدن پرکردگی دندان چه باید کرد؟

در برخی موارد امکان دارد پس از ترمیم دندان پرشدگی دندان شما خارج شود. برای درست کردن آن روش های زیادی وجود دارد. دلایل مختلفی برای بیرون آمدن پرشدگی دندان از جای آن وجود دارد. برخی از این علت ها بر اثر داشتن عادت های بد و در برخی موارد ممکن است که پرکردگی دندان به دلیل بروز حادثه ای بیرون بیفتد. گاهی نیز با گذشت زمان پرشدگی از جای خود در می آید.

هنگامی که پرشدگی دندان شما از جای خود کنده یا لق شده است نشانه هایی را تجربه خواهید کرد:

1. دندان در قسمتی که پرشدگی وجود دارد دچار درد می شود.
  2. امکان دارد که یک حفره یا شکاف قابل توجه در دندان به وجود بیاید.
  3. نسبت به سرما و گرما حساسیت بالایی پیدا می کند.
  4. وجود مواد سفت در دهان که ناشی از شکستگی پرشدگی دندان ها است.

جدا از اینکه نوع پرشدگی دندان شما چیست یا دلیل افتادن آن چه چیزی است، هنگام بروز این اتفاق لازم است که به پزشک مراجعه کنید.

مطالب پیشنهادی:

جدا شدن پرشدگی دندان