راه های کنترل کردن بیماری لثه

راه های کنترل کردن بیماری لثه | بهترین دندانپزشک اصفهان

بررسی راه های کنترل کردن بیماری لثه

در مطلب امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان راه های کنترل کردن بیماری لثه را مورد بررسی قرار می دهیم. چند نوع بیماری لثه وجود دارد که روش های درمانی نیز برای آن ها موجود است. انتخاب روش مناسب بیماری بر اساس وخامت حال بیمار به چند عامل بستگی دارد:

  • وضعیت کلی سلامتی
  • سیگاری بودن یا نبودن
  • درمان‌هایی که در گذشته داشته است

افزایش بهداشت دهان و دندان

افرادی که به بیماری موسوم به ژنویویت مبتلا هستند می توانند با رعایت بهداشت دهان دندان این وضعیت را کنترل کنند. مراجعه سالانه دوبار به دندان پزشک جهت معاینه و تمیز کردن دندان ها و روزانه دو تا سه‌بار مسواک زدن، نخ دندان کشیدن موجب می شود که بافت ها حفظ شوند و بیماری تحت کنترل در بیاید.

جرم گیری دندان و روت پلنینگ

افرادی که دچار بیماری شدید لثه یا همان پریودنتیت می شوند، ممکن است برای از بین بردن پلاک ها و درمان لثه های ملتهب نیاز به جرم گیری دندان و صاف کردن ریشه داشته باشند. این روش‌ برای تمیز کردن عمیق، جدا کردن پلاک هایی است که بر روی سطوح دندان‌ها و ریشه‌ها سخت شده اند. این نوع درمان به حفظ و زیبایی لبخند شما و جلوگیری از دست رفتن دندان، لثه و استخوان کمک می کند.

دندانپزشکان و پریودنتیست ها (متخصصان بیماری لثه) این درمان های بیماری لثه را ارائه می دهند. این روش معمولا توسط یک متخصص بهداشت دندان انجام می شود. جرم گیری دندان و روت پلنینگ در طول یک ویزیت دندانپزشکی انجام می شود. معمولاً برای درمان همه دندان‌های خود به بیش از یک نوبت نیاز دارید.

روش های خانگی رفع درد لثه | بهترین دندانپزشک اصفهان

جراحی پریودنتال

گاهی اوقات ممکن است برای درمان برخی بیماری ها و بیماری های لثه مانند التهاب لثه یا پریودنتیت به جراحی پریودنتال نیاز باشد. این نوع جراحی معمولا به عنوان جراحی لثه شناخته می شود.همانطور که می دانید پریودنتیت شکل شدیدتری از بیماری لثه است که در آن التهاب لثه بدتر و پیشرفت کرده است و منجر به پاسخ التهابی می شود که استخوان و بافت ها را از بین می برد.

در طی این فرآیند التهابی، لثه ها شروع به جدا شدن از دندان می کنند. این باعث ایجاد فضاهایی به نام پاکت می شود که به نوبه خود باکتری ها را به دام می اندازد و منجر به عفونت می شود. در نتیجه، از دست دادن دندان و آسیب استخوان ممکن است رخ دهد. اینکه جراح دندان چه نوع جراحی را انجام دهد به نوع و شدت بیماری لثه بستگی دارد.

جراحی فلپ

جراحی فلپ معمولا برای افرادی که رسوبات جرم و پلاک ها درعمق لثه ی آن ها نفوذ کرده مفید است. این روش شامل بلند کردن لثه از روی دندان برای از بین بردن رسوبات معدنی و پلاک ها می باشد. پس از اینکه جراح ناحیه را تمیز کرد و پلاک ها را برداشت، لثه‌ها را در جای خود بخیه می‌زند تا اطراف دندان قرار گیرند. گاهی اوقات، ممکن است استخوان فک در طی این روش نیاز به تغییر شکل داشته باشد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

پیوند استخوان

زمانی که استخوانی که ریشه دندان را احاطه کرده است آسیب ببیند یا از بین برود، ممکن است فرد نیاز به پیوند استخوان داشته باشد. این روش شامل جایگزینی استخوان آسیب دیده با استخوان جدید است. این استخوان ممکن است استخوان فرد، استخوان ساخته شده یا استخوان اهدایی باشد. هدف از پیوند استخوان، نگه داشتن دندان در جای خود و کمک به رشد مجدد آن است.

بازسازی بافت هدایت شده

در طی این روش، جراح دندان یک قطعه کوچک از مواد مشبک را بین استخوان و بافت لثه فرد قرار می دهد. این ماده از رشد لثه در فضایی که استخوان باید باشد جلوگیری می کند و به استخوان و بافت همبند اجازه می دهد تا دوباره رشد کنند. در پایان باید به این موضوع اشاره کنیم لازم است افراد به محض مشاهده هر نوع التهاب در لثه های خود سریعا به دندان پزشک مراجعه کنند.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

بیماری های بی توجهی به سلامت دهان و دندان

تاثیر بیماری های دهان و دندان بر کبد

ایمپلنت دندان و پیوند استخوان بعد از جراحی وستیبولوپلاستی

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ