روش مراقبت از دندان شیری روکش شده

روش مراقبت از دندان شیری روکش شده | بهترین دندانپزشک اصفهان

روش مراقبت از دندان شیری روکش شده چگونه است؟

در مطلبی که امروز در سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان برای شما تهیه شده است مراقبت از دندان شیری روکش شده را مورد بررسی قرار می دهد.

• مسواک زدن و نخ دندان کشیدن همانند همیشه دست کم دو بار در روز باید انجام شود تا از پوسیدگی دندان و عفونت لثه جلوگیری شود.
  • مصرف غذاها و نوشیدنیهای شیرین را محدود کنید و کودک را به دفعات بیشتر نزد دندانپزشک ببرید.
  • اگر کودک در جویدن یا گاز گرفتن مشکل دارد با دکتر تماس بگیرید. ممکن است روکش نیاز به تنظیم داشته باشد.
  • بعد از خوردن یا نوشیدنی هر چیزی به خصوص غذاهای اسیدی، حتما دهان شستشو داده شود تا محیط اسیدی دهان سریعتر خنثی شود.
  • هنگام فعالیتهای ورزشی برخوردی از محافظ دهان ورزشی استفاده شود.

مشکلاتی که پس از روکش کردن دندان شیری بروز می کند:

حساسیت دندان:

ممکن است دندان به دمای سرد یا داغ حساس شود. با خمیر دندان مخصوص دندانهای حساس میتوان این مشکل را تخفیف داد.

لب پر شدن روکش:

این مشکل بیشتر در مورد روکشهای تمام سرامیکی یا کامپوزیتی دیده می شود. اگر لب پر شدگی کوچک باشد ممکن است بتوان آن را با رزین کامپوزیت ترمیم کرد. در غیر این صورت باید روکش تعویض شود.

شل شدن روکش:

ممکن است روکش لق شود و امکان نفوذ باکتریها به زیر آن و ایجاد پوسیدگی دندان فراهم شود. اگر روکش دندان لق شده است باید هر چه سریعتر به دندانپزشک مراجعه کنید.

در آمدن روکش:

این اتفاق بیشتر به دلیل پوسیدگی دندان و یا از بین رفتن چسب دندان روی می دهد. اگر روکش دندان شیری در آمده است آن را تمیز کنید و با خود نزد دندانپزشک ببرید. ممکن است زمان زیادی تا بیرون زدن دندان دائمی نمانده باشد و نیازی به روکش کردن مجدد نباشد و یا گاهی نیز، میتوان از همان روکش دوباره استفاده کرد.

روش مراقبت از دندان شیری روکش شده | بهترین دندانپزشک اصفهان

چگونگی شرایط کودک پس از روکش کردن دندان

پس از روکش کردن دندان شیری، تا زمانی که دهان هنوز بی حس است نباید هیچ خوراکی یا آشامیدنی به کودک بدهید چون ممکن است لب یا گونه یا زبان خود را گاز بگیرد و به آنها صدمه بزند چون متوجه شدت فشاری که وارد می کند نیست. توجه داشته باشید که کودک را از جویدن، گاز گرفتن یا مکیدن منع کنید تا زمانی که بی حسی کاملا برطرف شود.

میزان درد روکش کردن دندان شیری

طبیعی است که به دلیل تحریک بافتها، تا ۲۴ ساعت کمی ناراحتی یا درد تجربه شود. با مسکن های معمولی مثل استامینوفن یا ایبوپروفن درد برطرف می شود. در صورتی که پس از ۲۴ ساعت درد برطرف نشد، با دکتر تماس بگیرید.

تا کی روکش باید روی دندان شیری بماند

روکش تا زمانی که دندان شیری در جای خود ثابت و استوار است، روی آن می ماند. اما زمانی که دندان دائمی زیر آن شروع به بیرون زدن کند، دندان شیری لق می شود و همراه با آن روکش نیز در می آید. به طور کلی معمولا دندانهای شیری عقبی حدود دوازده سالگی می افتند.

توجه شود: صحت علمی مطالب منتشر شده ی فوق، با مشورت حضوری بیمار با خود جناب دکتر برجیان، توسط ایشان باید تایید گردد.

| بهترین جراح لثه اصفهان |

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم،  بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان

مطالب پیشنهادی :

انواع روکش دندانهای شیری کدامند؟

روکش دندان چیست؟