روش های افزایش طول عمر لمینت دندان

روش های افزایش طول عمر لمینت دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

بررسی روش های افزایش طول عمر لمینت دندان

لمینت دندان نوعی ترمیم زیبایی است که ماندگاری تقریبا بالایی دارد اما اقدامات مراقبتی می توانند تا حد زیای در طول عمر لمینت روی دندان موثر باشند. زمانی که مراقبت های لازم را انجام دهید. احتمال افزایش طول عمر لمینت هم بالاتر می رود. به عبارت دیگر می توان گفت یکی از راه های افزایش طول عمر لمینت ها، کنترل کردن عواملی است که در میزان طول عمر لمینت ها اثر گذار هستند. در ادامه مقاله ای که امروز در سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان برای شما گردآوری شده است، به مطالعه و بررسی روش های افزایش طول عمر لمینت دندان خواهیم پرداخت.

استفاده از مسواک و خمیر دندان مناسب

به منظور تمیز کردن دندان های لمینت شده بهتر است که از مسواک و خمیر دندان های مخصوص لمینت که فاقد مواد سفید کننده و ساینده است استفاده کنید. برخی از افراد تصور می کنند یکی از راه های سفید نگه داشتن لمینت ها، استفاده از خمیر دندان های سفید کننده است در حالیکه خمیر دندان های سفید کننده متناسب با جنس دندان های طبیعی طراحی و ساخته شده اند و استفاده از آن برای لمینت ها باعث می شود به مرور زمان لمینت ها خراشیده شوند و از براقیت و شفافیت آنها کاسته شود.

در افرادی که دندان قروچه دارند استفاده از محافظ دندان لازم است زیرا فرسایش دندان را کم و طول عمر لمینت را زیاد می کنند.

مطلب پیشنهادی : طول عمر مفید لمینت دندان

انجام دادن چکاب دوره ای

سعی کنید هر ۶ ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کرده تا وضعیت دندان های شما را بررسی کند و در صورت وجود نشانه های پوسیدگی پیش از گسترش، آنها را ترمیم نماید. دکتر حسین برجیان فلوشیپ تخصصی لیزر دندانپزشکی ارائه دهنده خدمات نوین دندانپزشکی با بهترین متریال روز دنیا است.

رعایت بهداشت دهان و دندان

روزی دوبار مسواک بزنید و از نخ دندان برای پاک کردن موادغذایی باقیمانده در لابلای دندان ها استفاده کنید. زیرا این باقیمانده های غذایی می توانند باعث پوسیدگی دندان شوند و برای ترمیم آنها باید روکش لمینتی را بردارید.

عدم مصرف دخانیات

تغییر رنگ لمینت ها کمترین آسیبی است که مصرف دخانیات می تواند به آنها وارد کند. مصرف دخانیات به مرور زمان باعث بدرنگی لمینت ها و کاهش طول عمر آن ها می شود.

ترک کردن عادات مخرب و نادرست

یکی از عادات نادرست در استفاده از دندان ها که حتی می تواند شما را از داشتن لمینت محروم کند. عادت دندان قروچه است. دندان قروچه حتی دندان های طبیعی را دچار ساییدگی و شکستگی می کند. چه رسد به لایه های نازک پرسلن. لمینت ها اگر چه محکم و اصولی در سطح دندان ها فیکس می شوند. اما دندان قروچه به قدری فشار به دندان ها وارد می کند که می تواند باعث شکسته شدن و یا ترک خوردن لمینت ها شود. سعی کنید این مشکل را برطرف کنید و در هنگام خواب از محافظ های مخصوص دندان استفاده کنید.

طول عمر مفید لمینت دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

عدم استفاده از دندان ها به عنوان ابزار

شکستن آجیل یا خوراکی های سفت با دندان، باز کردن درب بسته بندی ها با دندان باز کنند. جویدن ناخن یا مداد و … می توانند باعث شکسته شدن، ترک یا آسیب به روکش های لمینتی شوند. فارغ از اینکه دندان ها روکش داشته باشند یا خیر انجام چنین کارهایی همواره منع می شود. وقتی دندان ها روکش می شوند، حتی در گاز زدن خوراکی های سفت مانند هویج نیز باید احتیاط کنید.

امکان حذف لمینت ها

به غیر از روکش های لومینیرز که بهترین و نازک ترین نوع لمینت ها هستند و به لمینت های بدون تراش مشهورند، در باقی لمینت ها دندان ها تا حدودی تراش می خورند. گاهی افراد تصور می کنند که با آسیب دیدن لمینت ها، می توانند آن ها را کاملا جدا کرده و از دندان های طبیعی خود استفاده کنند. اما بهتر است بدانید که در فرآیند آماده سازی دندان ها برای نصب لمینت ها، بخشی از مینای دندان تراشیده می شود تا هم پوسته های لمینت به درستی نصب شود و هم بایت دندان ها (نحوه قرارگیری دندان های فک بالا و پایین روی هم) به درستی حفظ شود.

بعد از تراشیده شدن مینای دندان و نصب لمینت، دیگر نمی توانید لمینت را حذف کنید و از دندان های خود استفاده کنید. زیرا فقدان مینای دندان باعث می شود که عصب های دندان نسبت به گرمی و سرد به شدت حساس شوند. بنابراین استفاده از دندان هایی که مینای آن تراشیده شده، علاوه بر اینکه جلوه نازیبایی دارد. اذیت کننده نیز می باشد. پس در صورت آسیب دیدن لمینت و برداشتن آن مجبورید روکش های جدیدی را جایگزین کنید.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

تفاوت میزان طول عمر در انواع لمینت

یکی از عوامل موثر در طول عمر لمینت جنس و برند سازنده آن است. در حال حاضر لمینت های سرامیک فشرده، زیرکونیوم و لومینیرز که لمینت های فوق نازک و بدون تراش هستند جزو بهترین نوع لمینت هستند. برندهای سوئیسی، آمریکایی و برخی برندهای کره ای جزو بهترین برندهای لمینت هستند.

تفاوت طول عمر لمینت و کامپوزیت

نمی توان به طور قطعی گفت که لمینت برای شما چند سال عمر می‌کند. زیرا لمینت از هر نوعی که باشد نیاز به مواظبت و چکاپ دارد. در بهترین حالت طول عمر لمینت با توجه به جنس آن، بین ۱۰ تا ۲۰ سال است در حالی که ماندگاری کامپوزیت بین ۵ تا ۷ سال است.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

توجه :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ