روش های درمان عفونت دندان عقل

روش های درمان عفونت دندان عقل | بهترین ایمپلنت اصفهان

بررسی روش های درمان عفونت دندان عقل

راه‌های مختلفی برای درمان عفونت دندان عقل یا پریکرونیت وجود دارد. از جمله آنها روش محافظه‌کارانه یا استخراج مستقیم دندان با جراحی است. اگر دندان عقل شما بدون مشکل رشد کند، دندانپزشک ممکن است آنها را به حال خود رها کند و رشد آنها را در طول زمان تماشا کند. در این مطلب از سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان روش های درمان عفونت دندان عقل را مورد بررسی قرار می دهیم.

رویکرد محافظه کارانه

دندانپزشک و یا جراح دهان ممکن است به محض شروع درد ناشی از پریکورونیت، رویکرد محافظه کارانه را برای درمان تجویز کنند. این کار شامل استفاده از مقدار زیادی شستشو دهنده با آب نمک، دهانشویه ها، مسکن های بدون نسخه یا OTC و آنتی بیوتیک ها برای عفونت است. حتی اگر برای جراحی آماده می‌شوید، می‌توانید از کیسه یخ برای کاهش تورم صورت خود استفاده کنید، دهان خود را با آب نمک بشویید، یا برخی از مسکن‌های OTC مانند آسپرین، ایبوپروفن یا پاراستامول. رویکرد محافظه کارانه برای درمان پریکورونیت دندان عقل معمولاً در بیماران مبتلا به مشکلات سلامتی خاص مانند بیماری قلبی عروقی یا اختلالات خونریزی (مانند هموفیلی) استفاده می شود، بنابراین انجام عمل جراحی برای آنها گزینه ای نیست. با این حال، جراحی فوری ترین راه برای تسکین درد و پیشگیری از عفونت است.

رویکرد جراحی

هنگامی که پری کورونیت شدت یافت، بهترین شانس برای تسکین شما به طور طبیعی جراحی خواهد بود. کشیدن دندان عقل جزئی رویش و نهفته که حتی ممکن است از راه های جانبی رشد کند، یک روش رایج برای پیشگیری از عوارض پریکورونیت است. به اعتقاد متخصصان، زمانی که دندان عفونی می شود، عوارضی ایجاد می کند. حدود ۸۵ درصد از کل دندان های عقل نیاز به کشیدن دارند. بنابراین، معمول است که دندانپزشکان از همان ابتدا استخراج دندان را برای پیشگیری از تشدید بیشتر عفونت مورد نظر تجویز کنند.

با این حال، همه بیماران مبتلا به عفونت دندان عقل راضی به عمل جراحی نیستند. برخی نمی توانند جراحی یا حتی روش های ساده دندانپزشکی مانند کشیدن دندان عقل را انجام دهند. بنابراین ممکن است در عوض نیاز به روش محافظه کارانه پیدا کنند. قبل از هر چیز دیگری، این وضعیت باید ابتدا ارزیابی شود و سپس توسط دندانپزشک شما باتوجه به شدت نهفتگی درمان شود. در اکثر موارد، آنها کارهای زیر را انجام می دهند:

بهترین دارو برای تسکین درد دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

• به جای مصرف آنتی بیوتیک ها برای دفع باکتری ها، دندانپزشک همچنین می تواند باکتریایی را با شست و شو و پاکسازی سموم در ناحیه مورد نظر کاهش دهد.
  • همچنین در طی ۲۴ ساعت یک دوره آنتی بیوتیک خوراکی دریافت خواهید کرد. زیرا یک روز طول می کشد تا آنتی بیوتیک ها تاثیر کنند.

شستشوی دهان آنتی باکتریال

برای شما کلرهگزیدین یا برخی دیگر از شستشوی دهان ضد باکتری برای کاهش بار باکتریایی و نظافت ناحیه عفونی تجویز می شود. اگر دسترسی به دندان امکان پذیر است، تکنیک هایی را به شما نشان می دهند که می توانید از آن برای شستشوی فضای بین بافت لثه و دندان استفاده کنید. یعنی ناحیه ای است که باکتری ها را با استفاده از یک سرنگ آبیاری با نوک کند شستشو می شود.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان

کشیدن دندان

در صورتی که پزشک تصمیم به استخراج دندان عقل شما بگیرد، قبل از شروع فرآیند ابتدا منتظر بمانید تا عفونت خود به خود برطرف شود. پس از انجام تمام مراحل آمادگی، معمولاً به یک بازه زمانی هفته ای نیاز است. مواردی وجود دارد که ممکن است این روش مشکل تر از حد معمول باشد. در صورتی که دندان نهفته حتی تا انتها از خط لثه یا حتی استخوان نفوذ نکند، شامل جراحی دندان می‌شود. در نتیجه نیاز به برش لثه‌ها و بخیه بعد از آن وجود دارد.

دندانپزشکان معمولاً با تجویز آنتی بیوتیک، دندان عقل یا دندان عفونی را درمان می کنند. آنها همچنین می‌توانند به شما توصیه کنند که از مسکن‌های OTC و ژل‌های بی‌حس‌کننده برای تسکین ناراحتی‌تان استفاده کنید. می توانید آب نمک گرم را غرغره کنید، زیرا این یک راه موثر برای تسکین درد شما و در عین حال تسریع بهبودی است.

• صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، متخصص پیوند لثه و استخوان تایید گردد.

دلایل احساس طعم صابون در دهان

درمان های سندرم آلرژی دهان