علت روکش کردن دندان بعد از عصب کشی

علت روکش کردن دندان بعد از عصب کشی | بهترین ایمپلنت اصفهان

بررسی علت روکش کردن دندان بعد از عصب کشی

با توجه به اینکه اکثر افراد اعتقاد دارند که پس از عصب کشی دندان ها دیواره آن سست شده و استحکام گذشته را نخواهد داشت. بنابراین استفاده از روکش ها پس از انجام عصب کشی باعث پایداری و دوام بیشتر آن خواهد شد. در این مقاله از سایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان علت روکش کردن دندان بعد از عصب کشی را مورد بررسی قرار می دهیم.

اما جالب است بدانید که این یک تصور کاملا اشتباه است، به این دلیل که بعد از انجام فرایند عصب کشی به دلیل استفاده از مواد خاص ساختار آن محکم تر از گذشته خواهد شد. باید بدانید که مهم ترین دلیل سستی و شکنندگی دندان ها پوسیدگی گسترده ای است که در آن ها ایجاد شده است. زمانی که فرایند عصب کشی انجام می گیرد این پوسیدگی ها از بین می رود.

استفاده از روکش در دندانپزشکی بنابر تشخیص دندانپزشک انجام می گیرد. استفاده از این روکش ها موجب می شود که از دندان های ترمیم شده پشتیبانی به عمل بیاید. در برخی موارد تجویز روکش ها جنبه زیبایی دارد بنابراین همه دندان های عصب کشی شده نیازی به روکش شدن نخواهند داشت. در برخی موارد مشاهده می شود که بیماران خودشان تمایل دارند که فرایند روکش کردن دندان ها پس از عصب کشی انجام بگیرد.

موارد ضروری برای روکش دندان بعد از عصب کشی

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم انجام روکش دندان پس از عصب کشی در همه موارد ضرورت ندارد و این مسئله به تشخیص پزشکان مربوط می شود که آیا فرد به عملیات روکش کردن نیاز دارد. در شرایطی روکش کردن دندان ها پس از عصب کشی نیاز است که جداره دندان ها بر اثر تصادف یا هر اتفاقی دچار شکستگی شود. قسمت های زیادی از دندان ها بر اثر پوسیدگی ها و بخش زیادی در هنگام عصب کشی دندان ها از بین می رود. بنابراین میزان نسوج باقی مانده از دندان ها پس از عصب کشی بسیار کم می باشد. در این موقعیت بر اساس تضخیص دندانپزشک برای حفظ و سلامت دندان ها در برابر شکنندگی همچنین بهبود ظاهر دندان ها روکش را پس از عصب کشی تجویز می کنند.

موارد غیر ضروری برای روکش دندان بعد از عصب کشی

در بیشتر مواردی که عصب کشی برای دندان های آسیایی بسیار آسیب دیده انجام می گیرد دندان پزشک برای محافظت از دندان ها انجام روکش را یک امر ضروری می داند. به عنوان مثال دندان های جلویی کمتر از سایر دندان ها در معرض ساییدگی و فشار در هنگام جویدن غذا هستند. بنابراین می توانید مشکل آن ها را با استفاده از یک پر کردن ساده حل نمایید. نکته بسیار مهمی که در اینجا وجود دارد امکان دارد دندان های جلویی در اثر گذشت زمان تغییر رنگ دهند که در این شرایط می توانید برای محافظت از دندان های جلویی از روکش های مختلفی استفاده کنید.

بهبود حساسیت دندان با روکش

در برخی موارد مشاهده شده است که افراد پس انجام عصب کشی دندان ها دچار حساسیت می شوند. یعنی دندان ها در برابر آسیب های ناشی از سرما و گرما از خود واکنش نشان می دهند. این امر به دلیل آسیب دیدگی است که برای عصب دندان ها به وجود آمده است. در صورتی که این حساسیت ها به مدت طولانی بروز کنند موجب ناراحتی در افراد می شوند و بیمار ممکن است به شدت آسیب ببیند. در این موارد روکش کردن دندان ها به عنوان یک راه حل مناسب به شمار می رود و استفاده از آن موجب می شود که دندان های آسیب دیده نسبت به دما واکنش کمتری نشان دهند.

بازگرداندن رنگ طبیعی به دندان آسیب دیده

یکی از مواردی که باعث تجویز روکش دندان ها پس از عصب کشی می شود تغییر رنگ دندان ها به خاکستری یا طوسی می باشد. دندانپزشکان برای برطرف کردن این مشکلات پیشنهاد می کنند پس از عصب کشی فرایند روکش کردن را انجام دهند. استفاده از روکش ها موجب می شود دندان ها رنگ طبیعی خود را حفظ کرده و با سایر دندان ها همخوانی داشته باشند.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان

بازسازی دندان آسیب دیده

با توجه به اینکه پس از انجام عصب کشی دندانپزشک لازم است به تخلیه مقدار زیادی از بافت های عفونت دیده شود دندان ها به شدت ضعیف می شوند. در کنار آن پوسیدگی هم باعث تحلیل رفتن دندان ها می شود. درنهایت دندان هایی که آسیب دیده اند به تبع پس از عصب کشی دیگر مانند سابق از دوام و استحکام بالایی برخوردار نیستند. در این موارد ممکن است فرد حتی با صحبت کردن و غذا خوردن دچار آسیب دیدگی شوند. با نصب روکش دندان می توانید استحکام دندان های عصب کشی و بازسازی شده هستند.

عصب کشی مجدد یا ری اندو دندان

همانطور که گاهی در هر روش دندانپزشکی یا پزشکی اتفاق می افتد، دندان ممکن است به دلایل مختلفی آنطور که انتظار می رود پس از درمان اولیه عصب کشی بهبود نیابد. در موارد دیگر، یک مشکل جدید می تواند دندانی را که با موفقیت درمان شده است، به خطر بیندازد. مثلا:

  • پوسیدگی جدید می تواند مواد پرکننده کانال ریشه را در معرض خطر ابتلا به باکتری قرار دهد و باعث عفونت جدید در دندان شود.
  • تاج یا پرکردگی دچار ترک خوردهگی یا شکستگی قرار بگیرد که این موضوع می تواند دندان را در معرض عفونت جدید قرار دهد.

در این موقعیت دندان مجددا تحت درمان ریشه قرار می گیرد اما این روش درمانی مجدد باعث ضعیف شدن دندان ها می شود. بنابراین پیشنهاد می شود که پس از انجام ری اندو یا درمان مجدد ریشه دندان از روکش دندان استفاده شود تا دندان ها بتوانند مدت زمان بیشتری را سالم بمانند.

توجه :

  • صحت علمی مطلب فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان، مسترشیپ پیوند لثه و استخوان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شد.

مطالعه بیشتر :

موارد نیاز به تعویض لمینت دندان

اهمیت و ضرورت تمیز کردن زبان

آشنایی با روند بازسازی دندان

نظر در"علت روکش کردن دندان بعد از عصب کشی"

  1. مقصودی

    روکش دندان باعث میشه که ماندگاری ترمیم و عصب کشی دندان بیشتر بشه و سلامتش بیشتر حفظ بشه من همه دندان هام که عصب کشی شدند روکش گرفتم و واقعا راضی هستم

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ