عوارض ایمپلنت دندان چیست؟

عوارض ایمپلنت دندان چیست؟ | بهترین ایمپلنت اصفهان

عوارض ایمپلنت دندان چیست؟

همان طور که نوشته های گذشته وبسایت دکتر حسین برجیان بهترین ایمپلنت اصفهان گفته شد عوارض ایمپلنت دندان می تواند به صورت موقت و یا دائمی خود را نشان دهد. برای مثال بعد از انجام ایمپلنت دندان در دو سه روز اول امکان درد در ناحیه مورد نظر وجود خواهد داشت که معمولا پزشک با تجویز مسکن آن را کنترل می کند. اما یک سری عوارض های دائمی بر اثر جای نامناسب ایمپلنت ها ممکن است به وجود آید که گاهی قابل درمان هم نمی باشند. برای مثال اگر ارتفاع ایمپلنت دندان در استخوان فک به اندازه مناسب نباشد بعد از سال ها می تواند مشکلاتی را به وجود آورد که علاوه بر آزار بیمار هزینه های بالایی را هم برای او در بر خواهد داشت.

عفونت ایمپلنت

علاوه بر موارد ذکر شده یکی از شایع ترین عوارض ایمپلنت دندان، عفونت ایمپلنت می باشد. با توجه به این که برای قرار دادن ایمپلنت در استخوان فک نیاز به برش لثه می باشد، این برش می تواند عفونت هایی را ایجاد کند. حساسیت این موضوع به قدری بالا است که گاهی عفونت به وجود آمده می تواند باعث از بین رفتن ایمپلنت دندان شود. به همین دلیل این موضوع بعد از قرار دادن ایمپلنت به طور پیوسته باید توسط پزشک مورد بررسی قرار گیرد. البته رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان در این موضوع تاثیر بسزایی دارد به طوری که می تواند عوارض آن را تشدید کند.

عوارض ایمپلنت دندان چیست؟ | بهترین ایمپلنت اصفهان

خارج شدن روکش ایمپلنت

یکی دیگر از عوارض ایمپلنت دندان که بیشتر بیماران به آن دچار می شوند خارج شدن روکش ایمپلنت می باشد. با توجه به این که برای چسباندن روکش از چسب ایمپلنت استفاده می کنند ممکن است بعد از مدتی این چسب شل شده و از روی ایمپلنت جدا شود. البته این عارضه را نمی توان عارضه ای خطرناک و دردسر ساز معرفی کرد چرا که با مراجعه به پزشک به راحتی می توان آن را ترمیم کرد. موضوع دیگر لق شدن روکش ایمپلنت می باشد. با توجه به این که فشار وارد شده به همه ی دندان ها در یک حد نمی باشد گاهی در محلی که فشار بیشتر است شاهد لق شدن روکش ایمپلنت می شویم. البته این موضوع تنها به دلیل فشار دندان ها اتفاق نمی افتد و عوامل دیگری نظیر شل شدن پایه ایمپلنت، شل شدن پیچ ایمپلنت، زاویه نامناسب پایه ایمپلنت و … نیز دخیل می باشند.

در بین عوارض ایمپلنت دندان یکی از مواردی که شاید اکثر بیماران دچار آن شوند شکستگی ایمپلنت می باشد. شکسته شدن ایمپلنت می تواند بر اثر موارد مختلفی به وجود آید که هر یک از این موارد می توانند عوارضی را برای بیمار به همراه داشته باشند.

از جمله دلایل شکستگی ایمپلنت دندان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• شکستگی ایمپلنت در حین جراحی
  • شکستگی پروتز در حین جراحی
  • عدم تجربه کافی پزشک
  • ضعف در درمان
  • استخوان های ضعیف در بیمار
  • عدم جوش خوردن مناسب ایمپلنت
  • جنس نامرغوب ایمپلنت

به طور کلی در کنار مواردی که در رابطه با عوارض ایمپلنت دندان بیان شد اگر بخواهیم به صورت موردی در رابطه با عوارض این موضوع صحبت کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم.

• تورم، کبودی و درد در محل کاشت ایمپلنت
  • سوراخ شدن استخوان فک
  • آسیب به اعصاب فک
  • شل شدن ناحیه تاج التیام بخش
  • کوفتگی و یا حتی شکستگی ایمپلنت دندان در حین جراحی
  • احتمال بلعیده شدن بخش های مختلف ایمپلنت
  • ایجاد مشکلات سینوسی در بیمار
  • خون ریزی
  • بی حسی لب و دهان تا چند روز

نکته : صحت علمی مطالب منتشر شده فوق، با مشورت حضوری بیمار با خود جناب دکتر برجیان، توسط ایشان باید تایید گردد.

| بهترین جراح لثه اصفهان |

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم،  بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی :

انواع روش های ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان یک روزه یا فوری

بررسی ویژگی ها و مزایا ایمپلنت دندان