عوامل شایع در لق شدن ایمپلنت دندان

عوامل شایع در لق شدن ایمپلنت دندان | بهترین ایمپلنت اصفهان

بررسی عوامل شایع در لق شدن ایمپلنت دندان

مقاله امروز سایت دکتر حسین برجیان بهترین متخصص ایمپلنت اصفهان که برای شما خوانندگان عزیز گردآوری شده است. به بررسی و مطالعه عوامل شایع در لق شدن ایمپلنت دندان خواهیم پرداخت.

التهاب لثه اطراف ایمپلنت

التهاب لثه اطراف ایمپلنت یا پری ایمپلنتیتیس که یکی از رایج ترین بیماری های لثه پس از کاشت ایمپلنت های دندانی است می تواند یکی از دلایل لق شدن ایمپلنت باشد. در صورت تشخیص فوری و رعایت کردن بهداشت دهان و دندان و مصرف آنتی بیوتیک، امکان حفظ ایمپلنت وجود دارد. اما؛ اگر التهاب لثه افزایش یابد، پزشک به ناچار ایمپلنت را خارج کرده و پس از درمان محل مورد نظر و پایه ایمپلنت جدیدی را خواهد کاشت.
پس مشکل لق شدن ایمپلنت می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در صورت مواجه شدن با آن لازم است با دندان پزشک خود تماس گرفته و در نزدیک ترین تاریخ به او مراجعه کنید.

تحلیل استخوان فک اطراف ایمپلنت

یکی دیگر از دلایل لق شدن ایمپلنت، تحلیل استخوان اطراف ایمپلنت است که یعنی یا کاشت ایمپلنت ناموفق بوده یا پایه ایمپلنت در جوش خوردن به استخوان فک دچار مشکل شده است. درصورتیکه بیمار نیاز به پیوند استخوان داشته باشد و جراح بدون توجه به عدم تراکم کافی استخوان فک اقدام به کاشت ایمپلنت نماید؛ احتمال تحلیل استخوان پس از کاشت پایه ایمپلنت و درنتیجه لق شدن ایمپلنت بسیار بالا است.

مطلب پیشنهادی : راه های درمانی پس از لق شدن ایمپلنت دندان

وارد آمدن فشار یا ضربه روی ایمپلنت

اگر به هر دلیلی در هفته های اول پس از کاشت ایمپلنت ضربه ای به آن وارد شود، فشار وارده بر استخوان فک پس از کاشت ایمپلنت افزایش خواهد یافت. بدن هم در پاسخ، پیوندهای استخوان های اطراف ایمپلنت را از بین خواهد بود. اگر ضربه ای به دندان طبیعی خود وارد شود و ریشه یا رباط پریودنتال از جای خود تکان بخورد، موجب آزاد شدن سلول هایی که استخوان ریشه را تشکیل داده اند می شود و سلولها مجددا رشد می کنند تا فضای خالی را پر کنند. اما پس از کاشت ایمپلنت ریشه ای وجود ندارد که دوباره رشد کند در نتیجه مشکلی به نام لق شدن ایمپلنت به وجود خواهد آمد.

کاربرد ها و مزایای جراحی ایمپلنت دیجیتال چیست؟ | بهترین جراح لثه اصفهان

لق شدن تاج دندان

یکی از دلایلی که موجب احساس لق شدن ایمپلنت می شود لقی تاج دندان ایمپلنت است. لق شدن تاج دندان یا پروتر دندان مصنوعی که پایه ایمپلنت قرار گرفته و ظاهر دندان طبیعی شما را دارد؛ مشکلِ بزرگی نیست اما اگر پیش آمد، باید توسط پزشک معاینه شود. معمولا با محکم کردن پیچ، لقی تاج دندان برطرف می شود در غیراینصورت تاج دندان مصنوعی باید تعویض شود.

پس اگر تاج دندان شما لق شد، حتما باید به جراحی که ایمپلنت شما را کاشته مراجعه کنید. اگر تاج دندان بطور کامل خارج شده، آن را گم نکنید. چون ممکن است به تاج جدیدی نیاز داشته باشید و ساخت تاج جدید باید به شکل همان پروتز دندان قبلی باشد و گم کردن آن می تواند برای شما گران تمام شود؛ چون تمام مراحل طراحی باید مجددا انجام گیرد. اگر تاج دندان ایمپلنت به طور کامل در آمد آن را دور نیاندازید! همانطور نگهداشته و سریعا به پزشک خود مراجعه کنید.

شاید پزشک برای جلوگیری از آسیب دیدگی بیشتر ایمپلنت آن را تعویض کند اما در شرایطی فقط تنظیم پیچ و محکمتر کردن اباتمنت مسئله را حل می کند ودیگر مشکل جویدن یا خوردن غذا برای بیمار وجود نخواهد داشت. پروتز دندان مصنوعی تعویض شده دیگر مشکلات قبلی را نخواهد داشت و به مراتب محکم تر و کاربردی تر از قبل خواهد بود.

 

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان 

عدم وارد شدن ضربه به ایمپلنت لق شده

مطمئنا می دانید که دندان طبیعی شما هم می تواند در جای خود تکان بخورد. چون روی اهرمی بهن ام رباط پریودنتال قرار گرفته که کمی انعطاف پذیر است. لغزشِ حتی یک صدم اینچ دندان هم می تواند از علائم بیماری لثه باشد. اما ایمپلنت ها نباید تکان بخورند. بر خلاف دندان طبیعی که روی رباط پریودنتال قرار گرفته، ایمپلنت ها در استخوان فک کاشته می شوند که همین جوش خوردن با استخوان، امکان لغزش را از بین می برد. اگر لغزشی در ایمپلنت مشاهده شود، نشانه آسیب دیدگی استخوانِ اطراف ایمپلنت است.

نکته :

  • صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم


دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ