عوامل و علائم بروز نارسائی در ایمپلنت دندان

عوامل و علائم بروز نارسائی در ایمپلنت دندان | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

بررسی عوامل و علائم بروز نارسائی در ایمپلنت دندان

نارسائی ایمپلنت دندان اتفاقی است که بسیار کم اتفاق می افتد. شاید فکر کنید نارسائی به دلیل پس زدن ایمپلنت از سمت بدن شما بدون هیچ دلیلی رخ دهد اما اینطور نیست. شکست عمل ایمپلنت دندان همان نارسائی ایمپلنت دندان است و بروز آن حتما دلیلی دارد و باید یکی از عوامل تأثیر گذار در شما وجود داشته باشد. در ادامه این مقاله سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان به مطالعه و بررسی عوامل و علائم بروز نارسائی در ایمپلنت دندان خواهیم پرداخت.

عوامل ایجاد نارسائی ایمپلنت دندان

ممکن است این سؤال برای شما پیش آمده که نارسائی ایمپلنت دندان چرا اتفاق می افتد؟ عواملی که می تواند ایمپلنت دندان را با شکست روبرو کند عبارت اند از:

بیماری های خود ایمنی

بیماری های خود ایمنی مانع برای ایمپلنت نیستند اما به شرط آنکه کنترل شده باشند. این بیماری اگر تحت کنترل باشد و متخصص ایمپلنت هم کاملا از شرایط درمانی و نوع داروهای مصرفی و احتمال تأثیرشان در روند ایمپلنت آگاه باشد، می توان ایمپلنت را انجام داد.

بیماری دیابت

در بیماران مبتلا به دیابت اگر میزان قند خون کنترل نشده باشد، توصیه می شود که فعلا اقدام به عمل ایمپلنت نکنند. اما در مواردی که بیماری دیابت کنترل شده است می توان ایمپلنت را انجام داد اما احتمال رویایی با شکست ایمپلنت در مقایسه با افرادی که مبتلا به این بیماری نیستند، بیشتر خواهد بود. دلیلش هم این است که بهبود زخم در این بیماران مدت زیادی را می طلبد.

مطلب پیشنهادی : روش های درمانی برای دندان های فاصله دار

خون رسانی ضعیف به ایمپلنت

مراحل انجام ایمپلنت با ایجاد زخم برای کاشت، همراه است. در طول درمان ایمپلنت، این زخم باید بهبود یابد. دراین میان برخی از عوامل چون استعمال دخانیات روند خون‌رسانی به ایمپلنت را ضعیف می کنند. خونرسانی ضعیف، روند بهبود زخم جراحی ایمپلنت بسیار کند و حتی در مواردی متوقف خواهد شد.

مراقبت ضعیف بعد از ایمپلنت

در مورد دندان‌های ایمپلنت بارها تاکید شده که کاملا شبیه به دندان‌های طبیعی هستند و به همان میزان نیازمند مراقبت و رعایت اصول بهداشت دهان و دندان هستند و لازم است مراقبت‌های لازم به خوبی صورت گیرد. کوتاهی در این زمینه می تواند منجر به عفونت و لق شدن ایمپلنت دندان و درنهایت متاسفانه به شکست ایمپلنت ختم شود.

بیماری پری ایمپلنتایتیس

بیماری ایمپلنتایتیس، عفونت شدید در نواحی لثه و استخوان فک را گویند. عفونت در این نواحی باعث تحلیل و از بین رفتن بافت لثه و استخوان فک می شود که در این صورت ایمپلنت شل شده و در نتیجه شکست ایمپلنت رخ می دهد.

اقدامات درمانی برای دندان عقل پوسیده | بهترین جراح لثه اصفهان

متخصص ایمپلنت

انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت و کلینیک دندانپزشکی معتبر هم دقت زیادی را نیاز دارد که تجربه و مهارت کافی برای ایمپلنت و قدرت تشخیص دراستفاده از نوع متریال و روش مناسب شرایط شما را داشته باشد. شما نیز باید دندانپزشک مربوطه را از شرایط جسمانی خود آگاه کنید . اگر در معرض بیماری خاصی هستید یا دارویی مصرف می کنید باید ذکر کنید. انجام ایمپلنت دندان در کلینیک لیزر دندانپزشکی نجم توسط دکتر حسین برجیان با استفاده از بهترین مواد و روش های روز دنیا انجام می گردد.

واکنش آلرژیک

اگر بیمار به تیتانیوم حساسیت داشته باشد و جنس ایمپلنت هم از تیتانیوم باشد در این صورت پایه ایمپلنت نمی تواند به خوبی با استخوان فک جوش بخورد پس دندان لق می شود و در این شرایط ایمپلنت سرامیکی یا زیرکونیا می توانند جایگزین ایمپلنت تیتانیومی شوند.

آسیب براثر ضربه

گاهی اوقات هم ممکن است ایمپلنت بر اثر ضربات وارده به آن مثلا در یک تصادف یا در گیری یا حوادث ورزشی باشد که ممکن است نیاز به تعویض ایمپلنت باشد.

علائم نارسائی ایمپلنت دندان

بدن انسان به طور طبیعی، نسبت به هر نوع بیماری علائم خاصی را ظاهر می کند. بنابراین این علائم را جدی بگیرید و بررسی کنید.

لق شدن ایمپلنت دندان

هریک از عوامل ایجاد نارسایی ایمپلنت، به شل یا لق شدن ایمپلنت دندان ختم می شود. پس لق شدن دندان ایمپلنت شده می تواند نشانه ای باشد که شما را آگاه کند که ممکن است درگیر نارسائی ایمپلنت شده باشید.

بی حسی درنواحی مختلف صورت

احساس درد یا بی حسی در نواحی مختلف صورت مثل گونه، لب، چانه و زبان دارید می تواند به دلیل آسیب به بافت لثه و استخوان یا عصب های دندانی باشد.

دشواری در جویدن

ایمپلنت دندان باید عملکردی مانند دندان طبیعی داشته باشد یعنی در حالت طبیعی و سالم نباید به هنگام غذا جویدن یا گاز زدن مشکلی داشته باشید در غیر این صورت این مشکل می تواند نشانه ای از نارسائی ایمپلنت باشد.

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

طعم و بوی بد دهان پس از ایمپلنت

طعم و بوی بد دهان می تواند به دلیل ضعف بهداشت یا عفونت باشد اگر پس از ایمپلنت دندان، گرفتار طعم و بوی بد دهان شدید حتما به پزشک مراجعه کنید تا علت و محل عفونت را تشخیص و درمان کند.

التهاب لثه

گاهی ممکن است بافت لثه در اطراف ایمپلنت متورم شده یا به رنگ قرمز در بیاید که این خود می تواند نشانه ای از عفونت یا مشکل دیگری برای ایمپلنت است که باید به پزشک مراجعه کنید.

تحلیل لثه

یکی از بیماری های شایع مربوط به لثه، تحلیل لثه است. به این صورت که به مرور زمان لثه و براثر عواملی بافت لثه شل شده و کم کم به سمت ریشه ی دندان تحلیل می رود به طوری که ریشه ی دندان نمایان می شود و می تواند باعث احساس درد در این ناحیه بشود چون ریشه ی دندان تحت تأثیر عوامل خارجی مثل سرما و گرما تحریک شده و حس درد را ایجاد کند. تحلیل لثه به دلیل ضعیف شدن بافت پشتیبان ایمپلنت، سبب نارسائی ایمپلنت می شود.

خونریزی

خونریزی به هنگام مسواک زدن (به صورت صحیح) امری طبیعی نیست بنابراین به هنگام مواجه با خونریزی حین مسواک زدن، آن را جدی بگیرید و پزشک خود در میان بگذارید تا علت‌یابی شود چون خونریزی به هنگام تف کردن می تواند خبر از بروز چندین مشکل را در ناحیه لثه و دندان بدهد که یکی از آن ها می تواند نارسائی ایمپلنت دندان باشد.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

• صحت علمی مطلب منتشر شده فوق، باید با مشورت حضوری بیمار با جناب دکتر برجیان تایید گردد.
  • این مطلب توسط ادمین سایت، مدیریت و منتشر شده است.