مدت زمان استفاده از وسیع کننده کام چقدر است؟

نحوه نصب و نگهداری بزرگ کننده فک | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

مدت زمان استفاده از وسیع کننده کام چقدر است؟

مدت زمان استفاده از وسیع کننده کام

برای کودکان که استخوان‌های آنها در شکل‌پذیرترین حالت ممکن وجود دارد، در بیشتر موارد ۲ تا ۳ ماه طول می‌کشد تا به نتایج مطلوب برسند. از طرف دیگر چون استخوان‌های نوجوانان و بزرگسالان محکم‌تر است، این بازه معمولا بیشتر بوده و تا یک‌سال هم طول می‌کشد.

به طور کلی، مدت زمان استفاده از وسیع کننده کام به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله سن، شدت بیماری و شرایط بیمار. مثلا یک کودک ۸ ساله شاید تنها یکی-دوماه به این دستگاه احتیاج داشته باشد. اما برای یک فرد بالغ که استخوان‌هایش کاملا رشد کرده، این زمان ممکن است از چندماه تا یک‌سال (یا بیشتر) متغیر باشد.

موضوع اینجاست که حتی پس از وسیع شدن فک به عرض مناسب، ممکن است متخصص قرار گرفتن دستگاه در دهان را برای ۴ تا ۶ ماه دیگر هم تجویز کند. این به استخوان فک زمان می‌دهد تا خوب به هم جوش بخورد و کاملا قوی شود.

بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان مرکز لیزر دندانپزشکی اصفهان

بهترین سن استفاده از پالاتال اکسپندر چه موقع است؟

به دلایلی که بالاتر گفتیم، پس از ۵ سالگی و تا حدود ۱۶ سالگی بیمار می‌تواند بیشترین استفاده را از این دستگاه‌ها داشته باشد. در این سنین بیشتر دندان‌ها از جمله آسیاب‌ها رشد کرده‌اند (ترجیح بر این است که چند دندان دائمی در فک بالا هنوز ظاهر نشده باشند).

متخصصان ارتودنسی معمولا توصیه می‌کنند که کودکان از سن ۷ یا ۸ سالگی شروع به استفاده از این دستگاه بکنند. وقتی استخوان‌ها در سنین پایین حرکت داده شوند، به احتمال زیاد کودک در آینده به روش‌های تهاجمی‌تر مانند جراحی احتیاج نخواهد داشت.

کاربرد وسیع کننده کام یا پالاتال اکسپندر برای کودک‌ها و نوجوان‌ها بیشتر است، اما بعضا افراد بزرگسال هم می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. درمان بزرگسال‌ها با بیماران جوان‌تر متفاوت است و معمولا بیشتر طول می‌کشد. چون فک کاملا رشد کرده و تمام دندان‌ها درآمده‌اند، حتی ممکن است تکنیک‌های دیگری برای وسیع کردن فک بیمار بالغ لازم باشد، از جمله ایمپلنت یا جراحی.


مطالب پیشنهادی:

انواع پالاتال اکسپندرها کدام هستند؟

طرز کار وسیع کننده کام

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ