مراقبت‌های لازم بعد از خراشیدن لثه

خراشیدن لثه | بهترین دندانپزشک اصفهان-بهترین جراح لثه اصفهان-بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان | دکتر حسین برجیان

بعد از کورتاژ لثه چه مراقبت هایی باید انجام دهیم؟

در ادامه برخی از مهم‌ترین مراقبتهای پس از کورتاژ لثه که باید در نظر بگیرید را بیان کرده‌ایم:

1. بهتر است برای کاهش تورم و التهاب لثه، از کمپرس یخ استفاده کنید.
  2. ممکن است تا ۲۴ ساعت خونریزی کمی تجربه کنید. بهتر است در این مدت، از دستکاری بافت لثه پرهیز کنید.
  3. بعد از این درمان، نوشیدنی‌های خنک میل کنید.
  4. در صورتی که دندانپزشک برایتان مسکن و آنتی بیوتیک تجویز کرده باشد، حتما آنها را در زمان مشخص مصرف کنید. عدم مصرف درست این دارو، ممکن است منجر به شکست درمان شود.
  5. به هیچ عنوان در دوره نقاهت نوشیدنی‌های الکلی را مصرف نکنید. همچنین، استعمال دخانیات را به تاخیر بیندازید.
  6. توصیه می‌شود تا زمان بهبودی کامل، از فعالیت‌های سنگین پرهیز کنید.
  7. بهتر است برای چند روز اول بعد از درمان، غذاهای نرم را در رژیم غذایی خود قرار دهید.
  8. رعایت بهداشت دهان و دندان‌ها بعد از خراشیدن لثه را به طور جدی دنبال کنید.

معرفی انواع عوارض کورتاژ لثه

خراشیدن لثه یک روش جراحی به شمار می‌رود. به همین دلیل، ممکن است بعد از این درمان، شاهد یکسری عوارضی هم باشید. برخی از شایع‌ترین عوارضی که ممکن است با آن مواجه شوید، در ادامه آورده شده‌اند:

• ممکن است تا ۲۴ ساعت اول، خونریزی کمی تجربه کنید. در صورتی که شدت خونریزی به مرور زمان بیشتر نشود، جای نگرانی نداشته و یک عارضه طبیعی است.
  • تورم یکی از شایع‌ترین عوارض بعد از کورتاژ لثه است. این عارضه نیز به دلیل آسیب جزئی به بافت لثه ایجاد شده و جای نگرانی نخواهد داشت.
  • ممکن است لثه بیمار نسبت به لمس حساس شده باشد. حساسیت لثه به لمس طبیعی بوده و بعد از پایان التهاب کم و کمتر می‌شود.
  • گاهی ممکن است بیمار بعد از جراحی، احساس درد داشته باشد. در صورتی که درد بیمار بعد از چند روز کاهش پیدا نکرد، بهتر است این موضوع را با دندانپزشک در میان بگذارد.
  • در صورت عدم رعایت بهداشت، عفونت ممکن است در ناحیه جراحی ایجاد شود. این مشکل یکی از جدی‌‌ترین عوارضی است که ممکن است بعد از جراحی بروز پیدا کند. در صورت مشاهده عفونت، حتما با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

صفحه ی رسمی اینستاگرام دکتر حسین برجیان را مشاهده نمایید.

آیا کورتاژ لثه درد دارد؟

خیر، معمولا این روش با ترزیق داروی بی‌حسی انجام می‌شود و بیمار هیچ دردی را حین انجام کورتاژ تجربه نمی‌کند.

آیا بیمه هزینه کورتاژ لثه را پرداخت می‌کند؟

بسته به بیمه‌ای که با آن قرارداد دارید، ممکن است بخشی از هزینه این درمان را تقبل کند.

اگر کورتاژ لثه انجام ندهم، چه اتفاقی می‌افتد؟

در صورتی که بیمار این درمان را انجام ندهد، ممکن است با عوارض خیلی جدی‌تری مواجه شود. به عنوان مثال، ممکن است تحلیل استخوان بیشتری صورت بگیرد. همچنین، احتمال از دست رفتن دندان وجود دارد.

آیا همه افرادی که به بیماری پریودنتال مبتلا هستند، باید کورتاژ لثه انجام دهند؟

خیر، بسته به شرایط بیمار ممکن است نیازی به انجام کورتاژ نباشد.

راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم

صفحه ی رسمی اینستاگرام دکتر حسین برجیان را مشاهده نمایید.

مطالب پیشنهادی دکتر حسین برجیان (بهترین دندانپزشک اصفهانبهترین جراح لثه اصفهانبهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان):

همه چیز در مورد کورتاژ لثه

مزیت های انجام کورتاژ لثه