معایب و عوارض انواع روش های اصلاح لبخند چیست؟

معایب و عوارض انواع روش های اصلاح لبخند چیست؟ | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

بررسی معایب و عوارض انواع روش های اصلاح لبخند

امروز قصد داریم تا در این نوشته از سایت دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان به بررسی معایب و عوارض انواع روش های اصلاح لبخند خواهیم پرداخت.

عارضه های سفید نمودن دندان ها در اصلاح طرح لبخند:

برای سفید کردن دندان ها از ماده پر قدرت بلیچینگ استفاده می شود این ماده یکی از مواد شیمیایی بسیار قدرتمند می باشد که باید توسط متخصص با تجربه انجام شود در غیر این صورت باعث کاهش مینای دندان می گردد.

عوارض لمینت در اصلاح طرح لبخند:

در زمان اصلاح طرح لبخند به روش لمینت برای مرتب کردن دندان ها بخشی از مینای دندان دچار تراش می گردد. مینای دندان بخشی از دندان می باشد که باعث استحکام دندان می گردد و نبود آن باعث کاهش استحکام دندان و شکنندگی آن می شود.

بعد از این که مینای دندان ها تراشیده می شوند روکش خاصی بر روی دندان قرار داده می شود که اگر این روکش از کیفیت و استحکام خوبی برخوردار نباشد و سبب شود دندان در معرض مواد غذایی و یا باکتری ها قرار گیرد باعث پوسیدگی دندان می شود و یکی دیگر از معایب آن حساس شدن دندان ها به گرما و سرما می باشد.

عوارض ارتودنسی در اصلاح طرح لبخند:

یکی از معمولی ترین روش ها در اصلاح طرح لبخند روش ارتودنسی می باشد و اگر این امر توسط افراد کم تجربه انجام شود باعث مشکلات زیادی برای دندان ‌ها می ‌شود یکی از مهم ترین مشکلات مربوط به لثه می باشد هم چنین به دلیل وجود براکت ها و سیم های ارتودنسی بر روی دندان ها سبب زرد شدن و پوسیدگی دندان می شود و این به علت عدم رعایت بهداشت دندان در هنگام استفاده از سیم های ارتودنسی می باشد.

معایب و عوارض انواع روش های اصلاح لبخند چیست؟ | بهترین دندانپزشک زیبایی اصفهان

میزان ماندگاری طرح اصلاح لبخند

روش طرح اصلاح لبخند در دندان نیازمند مراقبت از دندان و نگهداری بعد از درمان می باشد. برای افزایش طول عمر دندان ها باید بهداشت دندان را به خوبی رعایت نمود تا آسیبی به دندان ها وارد نگردد و پس از آن که درمان بر روی آن ها انجام شد نیز باید با مسواک زدن و استفاده از نخ هم سفید بودن دندان ها را حفظ کرد و هم باعث سالم بودن و ماندگاری آن ها شد. و به صورت متداوم هر چند وقت یک بار مورد معاینه دندان پزشک قرار گرفت تا در صورت نیاز دندان های آسیب دیده را درمان نماید.

چه کسانی کاندید اصلاح طرح لبخند هستند

در هنگام معاینه دندان پزشک تشخیص می دهد که آیا شما نیاز به اصلاح طرح لبخند دارید یا خیر. این روش دندانپزشک با استفاده از تکنولوژی پیشرفته دندان و فک شخص را معاینه می نماید و در صورتی که شخص دارای سلامت دهانی خوبی باشد و هیچ گونه پوسیدگی و بیماری لثه در فرد وجود نداشته باشد اصلاح طرح لبخند را انجام می دهد. در صورتی که موارد و مشکلات زیر در دندان های شما به وجود آمده باشد قبل از اصلاح طرح لبخند باید این مشکلات را رفع نمود از جمله این مشکلات مانند:

  • لب پر شدن دندان ها
  • وجود فاصله در بین دندان ها
  • نداشتن دندان
  • بد رنگ شدن دندان ها
  • وجود دندان های کج
  • پوسیدگی دندان ها
  • دندان های کوتاه

سوالات متداول:

۱- آیا اصلاح طرح لبخند همراه با درد می باشد؟

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و علم روش اصلاح طرح لبخند بدون هیچگونه دردی انجام می شود. در این روش برای جلوگیری از درد دندان پزشک از تزریق بی حسی استفاده می نماید.

۲- مدت زمان اصلاح طرح لبخند چقدر است؟

این که مدت زمان اصلاح طرح لبخند چقدر می باشد به عوامل متعددی بستگی دارد. نوع روش درمانی و شرایط بیمار از مهم ترین عوامل می باشد و هر کدام از روش های طرح لبخند زمان خاص خود را دارد.

توجه شود: صحت علمی مطالب منتشر شده ی فوق، با مشورت حضوری بیمار با خود جناب دکتر برجیان، توسط ایشان باید تایید گردد.

| بهترین جراح لثه اصفهان |


راه های ارتباطی با مرکز تخصصی دندانپزشکی نجم، بهترین ایمپلنت اصفهان

صفحه اینستاگرام دکتر حسین برجیان بهترین دندانپزشک اصفهان

مطالعه بیشتر:

مراقبت های بعد از اصلاح طرح لبخند

مزایای طراحی لبخند چیست؟

بررسی روش های اصلاح طراحی لبخند

دیدگاه خود را بنویسید

09335810446

جهت نوبت دندانپزشکی (داخلی 4)

آدرس: اصفهان، چهارراه حکیم نظامی

جنب بوش، مجتمع نجم، ط2

کانال آپارات دندانپزشکی

جراحی لثه با لیزر و ایمپلنت

H.borjian@yahoo.com

ارسال ایمیل
سوالی دارید? چت در واتساپ